23 Kasım 2024 Cumartesi
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Facebook, Youtube ve Twitter AB içerisindeki içerikten sorumlu olacak

Facebook, Youtube ve Twitter gibi sosyal medya platformları nefret söylemi ve zararları konusunda Avrupa Birliği yayıncılık kanunlarına bağlı olacak.

Facebook, Youtube ve Twitter AB içerisindeki içerikten sorumlu olacak
A+ A-

Avrupa Komisyonu'nun perşembe günü açıkladığı yönergeye göre sosyal medya şirketleri geleneksel medya şirketleri gibi kendi platformları üzerinde yayınlanan içerikten sorumlu olacak.

Medya şirketlerinin sosyal medya platformlarının da kendileri ile aynı yükümlülüklere bağlı olması gerektiğini savunarak yaptıkları lobi çalışması sonrası 2018 yılında yürürlüğe giren Sesli ve Görüntülü Medya Hizmetleri Yönetmeliği'nde ilgili değişiklik yapılmış oldu.

Avrupa Komisyonu'ndan yapılan açıklamada "Çevrim içi servis sağlayıcılar, geleneksel medya şirketleri gibi, kullanıcılarının nefret söylemine ve reşit olmayanların zararlı içeriklere karşı korunmasını sağlamak zorunda olacak," ifadeleri kullanıldı.

Buna göre sosyal medya platformları şiddet, nefret ve terörizmi tetikleyen içeriklere karşı önlem almak ve çocuk programlarına yerleştirilen reklamların uygunluğunu denetlemek zorunda olacak.

İşitsel ve görsel içeriklerin temel teşkil etmediği fakat önemli bir kısmını oluşturduğu platformlar için ise yönetmelik bağlayıcı olmasa da geçerli olacak.

19 Eylül'e kadar uygulamayı hayata geçirmesi gerek AB üyesi ülkeler hangi şirketlerin bu kapsamda olacağında son söz sahibi olacak.

Sosyal medya Facebook Twitter Avrupa Birliği Youtube