27 Kasım 2024 Çarşamba
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Gençlerin talebi ‘esnek çalışma’

Realta Danışmanlık tarafından yürütülen "Türkiye'nin En Gözde Şirketleri" araştırması, gençlerin yenilikçi çalışma modellerine bakışını ortaya koydu. Gençlerin yüzde 78'i "uzaktan çalışma esnekliği sağlamayan şirketlerde çalışır mısınız?" sorusuna "kesinlikle hayır" dedi.

Gençlerin talebi ‘esnek çalışma’
A+ A-

Şirketten yapılan açıklamada farklılaşan yaşam algısı ve özellikle de salgın sonrası oluşan yeni dengelerin, her alanda olduğu gibi çalışma yaşamında da köklü dönüşümlere yol açtığına dikkat çekildi. İş dünyasının çalışan odaklı bu yeni dinamikleri, şirketleri yenilikçi insan kaynakları (İK) süreçleri üretmeye zorlarken bu dönemde uzaktan çalışma, esnek çalışma ya da hibrit sistem olarak yeni mesai modelleri geliştirildi.

76 bin 322 üniversite öğrencisi ve 24 bin 514 yeni mezun çalışanın katılımıyla Realta Danışmanlık tarafından yürütülen Türkiye'nin En Gözde Şirketleri araştırması, gençlerin yenilikçi çalışma modellerine bakışını rakamlarla ortaya koydu. Şirketlerin işveren markası algısını ölçen araştırmada, gençlere çeşitli başlıklar altında 70 soru soruldu ve katılımcıların verdikleri yanıtlar program algoritmasında puanlanıp sonuçlar ortaya çıkarıldı.

SALGIN SONRASI İŞ SEÇİMİNDE ŞİRKET KÜLTÜRÜ BELİRLEYİCİ

Bu yıl 14. kez yapılan araştırmada daha önceki yıllarda kariyer fırsatları ve maddi olanaklar ilk öncelikler arasında yer alırken, salgın sonrası şirket kültürü, çalışma ortamı ve mesai koşulları gibi unsurların daha belirleyici olmaya başladığı gözlendi. Araştırmada sorulan, "uzaktan çalışma esnekliği sağlamayan şirketlerde çalışır mısınız?" sorusuna gençlerin yüzde 78'i "kesinlikle hayır" yanıtı verdi. Araştırma sonuçlarına göre gençlerin uzaktan çalışma beklentilerinde "hibrit çalışma" yüzde 68 ile en büyük yüzdeyi oluştururken "iş yerinde tam zamanlı çalışma" ve "tam zamanlı uzaktan çalışma" isteyenlerin oranı yüzde 18 olarak ölçüldü.

Araştırmada farklı hibrit çalışma modelleri arasından seçim yapmaları istenen katılımcılardan "haftanın belirli günlerinde iş yerine gelmek" isteyenler yüzde 47 ile ilk sırayı aldı. Yüzde 43'lük bir dilim "bir hafta iş yeri bir hafta uzaktan çalışma" modelini seçerken, "sadece isteyenlerin iş yerine gelmesi"ni seçenlerin oranı yüzde 8 oldu. Katılımcıların yüzde 2'lik bir bölümü ise "öğleden önce ve sonra vardiyalı çalışma" seçeneğini tercih etti.

ÇALIŞANLAR YENİ YILA EVDE GİRECEK

Gençlerin talebi ‘esnek çalışma’ - Resim : 1

Avansas, yılbaşı dönemi yaklaşırken çalışanların alışveriş tercihlerini, satın alma alışkanlıklarını ve yılbaşı kutlama trendlerini araştırdı. Türkiye genelinde yaklaşık bine yakın çalışan ile gerçekleştirilen araştırmaya göre her 10 kişiden 8’i yılbaşını evde geçirmeyi planlıyor. Çalışanların yüzde 73’ü ise en az bir yakınına yılbaşı için hediye almayı düşünüyor.

“Yılbaşına özel yemek hazırlayacağız” diyen çalışanların oranı yüzde 56 iken “Her zamanki gibi yemeğimizi yiyeceğiz” diyenlerin oranı ise yüzde 44 oldu. Yılbaşı yemeği için çalışanların yüzde 43’ü 200-600 lira arasında, yüzde 40’ı da 800-1500 lira arasında bütçe ayıracağını belirtti.

Yeni yılla birlikte dilekler ve temenniler de her zaman merak konusu olurken “Yeni yıldan beklentinizi bir kelime ile ifade edebilir misiniz?” sorusuna çalışanların yüzde 48’i sağlık, yüzde 33’ü huzur, yüzde 29’u ise mutluluk cevabını verdi. Çalışanların verdiği diğer yanıtlar ise şu şekilde sıralandı: Para, ekonominin düzelmesi, barış, başarı, güzel bir gelecek, umut, 2022’den daha iyi olması, bolluk/bereket, aşk/sevgi, adalet/eşitlik, refah, iş, hediye, şans.

Son Dakika Haberleri