05 Kasım 2024 Salı
İstanbul 11°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Getir kuryeleri taleplerini açıkladı

Getir Kurye Dayanışması, iyileştirilmesini istedikleri çalışma koşullarını madde madde açıkladı.

Getir kuryeleri taleplerini açıkladı
A+ A-

Talepler arasında, depodan depoya değişen ücret sisteminin kaldırılması, saat başı ve paket başına ücretlere yüzde 40 oranında zam, işçi sağlığı ve iş güvenliği önlemlerinde iyileştirme yapılması öne çıktı.

Ankara ve İstanbul'da kimi depolarda çalışan Getir kuryeleri, 33+5 olan saat ve paket ücretinin 34+5 yapılması üzerine kontak kapatma eylemleri düzenlemişti.

Getir kuryelerinin talepleri saat başı sipariş sisteminin iş arkadaşları arasında rekabete yol açmayacak şekilde düzenlenmesi, 7,5 saatlik çalışma karşılığı istinasız 1 saat mola hakkı verilmesi, paket başı 20 litre / kilogram sınırı getirilmesi, olumsuz hava koşulları, şiddetli yağmur, sel, fırtına gibi durumlarda çalışmaya zorlanılmaması, bu konuda bayilerin denetlenmesinin sağlanması ve olumsuz hava nedeniyle oluşan araç hasar, iş kıyafeti hasarı gibi zararların şirket tarafından karşılanması oldu.

GARANTİ İSTEDİLER

Çözülmesine dair garanti istenilen taleplerse şöyle sıralandı:

  • İş sağlığı ve güvenliği önlemlerinin mevzuata ve insani koşulları uygun olarak alınması. İş kıyafetlerinin bölgesel farklılıklar gözetilerek temin edilmesi.
  • Kuryelere dağıtılan paket teslim güzergâhlarmın kolaylaştırılarak aynı semt, mahalle, sokak arasında atılacak paketlerin zaman ve mesafe kaybı yaratmayacak şekilde düzenlenmesi.
  • Müşteri şikâyetlerinde kuryenin şikâyete sebep olup olmadığının etkili bir şekilde araştırılması. Kuryenin sebep olmadığı gecikmeden, aksaklıktan, ulaştırılan ürünün kendisinden kaynaklanan sebeplerle ücret kesintisi yapılmayacağının garanti altına alınması.
  • Şirket motorları ile çalışan kuryelerin motorların bakım, yağ değişimi ve diğer türlü masraflarından şirketin sorumlu tutulması, kendi motoru ile çalışan kuryelerin motorların yıpranma ve bakım giderlerinin düşünülerek ücret belirlemesi.

GETİR'DEN AÇIKLAMA

Getir, bazı kuryelerin ücretleri hakkında medyada yer alan haberlerin ardından Getir'in iş modeli ile ilgili önceki gün yapılan açıklamada şu ifadeler yer aldı:

"Bayilerimizde bordrolu olarak tam ve yarı zamanlı personel çalıştığı gibi önemli sayıda esnaf kurye de hizmet vermektedir. Esnaf kurye modelinde bazı kuryeler kendi, bazıları ise işletmeye ait motosikletlerle çalışmaktadırlar. Bayilerimizin kuryelerle ilgili ücret politikaları çalışma modellerine ve bulundukları bölgeye göre değişkenlik gösterebilmektedir. Getir’in faaliyet alanları kâr marjı düşük olan sektörlerdir. Son bir yılda yakıt, enerji ve araç maliyetlerindeki artışlar genel enflasyonun çok üzerinde gerçekleşmiştir. Getir'in sattığı ürünlerin fiyatı ise sadece genel enflasyon oranı kadar artmıştır. Arada oluşan büyük maliyet farkı iş modelimizi olumsuz etkileyip söz konusu düşük kâr marjını bile elde etmeyi mümkün kılmamaktadır. Böyle olmasına rağmen Getir, bugünlere gelmesinde büyük emeği olan bayi ve kuryelerinin bu zor dönemden en az etkilenmeleri için gerekeni yapmaya devam edecektir."

Ankara İstanbul getir kuryeleri talep depo