Gıdada e-ticaret yüzde 283 arttı
TÜSİAD -Deloitte Digital iş birliği ile hazırlanan “E-ticaret Raporu”na göre 2021’in ilk yarısında ülkemizde e-ticaret hacmi 161 milyar liraya ulaştı.

Z. RUHSAR ŞENOĞLU
TÜSİAD -Deloitte Digital iş birliği ile hazırlanan “E-ticaret Raporu”na göre 2021’in ilk yarısında ülkemizde e-ticaret hacmi 161 milyar liraya ulaştı. Bir önceki yıla göre reel büyüme oranı yüzde 49 olarak kaydedildi. 2019 yılından 2020 yılına geçerken en fazla artış kaydedilen kategori yüzde 283 ile gıda-süpermarket oldu.
‘2026 BEKLENTİSİ 4.2 TRİLYON’
TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Dijital Türkiye Yuvarlak Masası Başkanı Serkan Sevim 2020 yılı dünyada küresel e-ticaret hacminin 1 trilyon dolar olan beklentiyi aşarak 1.5 trilyon dolar olduğunu söyledi. 2026 beklentisi ise 4.2 trilyon dolar.
‘EN GÜÇLÜ OYUNCU ÇİN’
Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Lideri Hakan Göl, 2020 küresel e-ticaret verilerine göre Çin’in 2.29 trilyon dolarlık hacimle e-ticaret pazarının en güçlü oyuncusu olduğunu söyledi. Çin’i, 794.5 milyar dolarla ABD izliyor. Pazardaki diğer güçlü üyeler İngiltere, Japonya, Japonya ve Almanya. Kategoriler bazında küresel e-ticaret harcamalarında en büyük payı 665 milyar dolarlık harcamayla moda ve güzellik aldı.
Değerli Aydinlik.com.tr okurları.
Aydinlik.com.tr ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.
Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında yer almayacaktır.
Ayrıca Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.
Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında paylaşılamaz.
Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Aydinlik.com.tr bunlardan sorumlu tutulamaz.
Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.
Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.