GittiGidiyor e-ihracatta kapıları açtı
Dünyanın önce gelen e-ticaret şirketlerinden eBay bünyesinde faaliyet gösteren GittiGidiyor, Türk KOBİ’lerine e-ihracatın kapılarını açtı.
Dün düzenlenen basın toplantısında e-ihracatın henüz emekleme aşamasında olduğunu ancak önümüzdeki birkaç yıl içerisinde ciro artışlarına önemli katkılar sunmasını beklediklerini anlatan GittiGidiyor Genel Müdürü, eBay MENA Bölge Direktörü ve TOBB E-Ticaret Meclisi Başkanı Öget Kantarcı, “800 firma ve 50 bin ürün var. Bu yıl hedefi bin olarak belirlemiştik ancak talep çok olunca iki bin ve üzerine çıkardık. Özellikle Almanya, ABD ve İngiltere’nin Türk ürünlerine ilgisi oldukça yüksek. Şu an en fazla talep ev tekstili, mutfak ürünleri ve ayakkabı kategorilerine geliyor” dedi. Kantarcı, spesifik ürünler anlamında ABD’den cezve, İngiltere’nin Manchester şehrinden de ütü masası siparişi verildiğini bildirdi. Oldukça yoğun talep aldıklarını anlatan Kantarcı, e-ihracat anlamında kadın girişimcilere özel ayrı bir programı önümüzdeki dönemde açıklayacaklarını söyledi.
ON YILDA SEPET DEĞİŞTİ!
Beyoğlu’nda düzenlediği toplantıda 2019 yılını yüzde 30 büyümeyle kapattıklarını ifade eden GittiGidiyor’un Genel Müdürü Öget Kantarcı, bu yıl büyüme hedeflerinin yüzde 40 olduğunu açıkladı. Mobilin 2019’da yükselişini sürdürdüğünü aktaran Öget Kantarcı, GittiGidiyor’daki işlem sayısına bakıldığında her 10 alışverişten 7’sinin mobil cihazlardan yapıldığını söyledi.
Geçen yıla göre mobil satış hacminin yüzde 31 arttığını da ifade eden Kantarcı, 2019’da mobilin toplam trafikteki payının yüzde 80’e, toplam satıştaki payının ise 57’ye yükseldiğini belirtti. Kantarcı, “2009 yılında en çok satılan ürünlerin başında bilgisayar ve konsol oyunları ile elbise gelirken; günümüzde en çok cep telefonu, bebek bezi ve kedi-köpek maması satın alınıyor” dedi.
VİRÜS RAFLARI BOŞALTIR!
Kantarcı, e-ticaret şirketleri olarak rekabet yerine eşgüdümle çalışmaktan yana olduklarını vurgulayarak, Türkiye’de toplam perakende içerisinde e-ticaretin payının yüzde 6’larda kaldığını, gelişmiş ülkelerde bu oranın yüzde 20’lerde olduğunu söyledi.
Bu anlamda rekabet yerine pazarı büyütmek için çalıştıklarını ifade eden Kantarcı, bir soru üzerine koronavirüsün henüz bir etkisini görmediklerini ancak, fabrikaların kapalı kalması durumunda ürün listelerinde sıkıntıların yaşanabileceğini öngördü. Dijital Hizmet Vergisi konusuna da değinen Kantarcı, bu uygulamaya bütün OECD ülkelerinde başlanacağını ancak ortak bir vergi oranının olması gerektiğini söyledi.