22 Aralık 2024 Pazar
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Giyimde yüzde 60 kış zammı sinyali

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) organize perakende sektöründe, adet satışlarında istenen düzeye ulaşılamasa da perakendede canlılığın devam ettiğini açıkladı.

Giyimde yüzde 60 kış zammı sinyali
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

BMD Başkanı Sinan Öncel, “Turistlerin de katkısı ile bu hareketliliğin yaz sezonu boyunca süreceğini öngörüyoruz. Ekimden sonrası için bir tahminde bulunmak için henüz erken olmakla birlikte artan fiyatlar nedeniyle hem sektör hem de tüketici açısından kış sezonunun zorlu geçeceğini söyleyebiliriz.” dedi. Öncel, kış sezonu ürünlerinde yıllık artışın ÜFE oranlarına yaklaşmasının şaşırtıcı olmayacağına dikkat çekti.

ÜFE VE TÜFE NE SÖYLÜYOR?

TÜİK'in ÜFE endeksine baktığımızda haziran ayında yüzde 138.31 oldu. Giyim eşyasındaki üretici enflasyonu ise yüzde 49.59 düzeyinde. Deri ve ilgili ürünlerde üretici enflasyonu 69.67 iken tüketici tarafında giyim ve ayakkabı grubundaki enflasyon yüzde 26.99'da kaldı. Merkez Bankası'nın hafta içi açıkladığı enflasyon raporunda tüketici enflayonunun sonbaharda yüzde 80'leri aşacağı görüldü. Buna göre giyim tarafında yüklü bir zam geleceği aşikar. Öncel'in belirttiği gibi ÜFE oranı baz alınarak yapılırsa en az yüzde 60'lık bir zammın bizi beklediği görülüyor.

ADETLER 2019'UN GERİSİNDE

Öte yandan BMD’nin üyeleri arasında yaptığı Haziran Ayı Anketi’nin sonuçlarını yorumlayan Sinan Öncel, şunları söyledi: “Yüzde 100 ve üzerinde ciro artışını yakalayan firmalar da var. Ancak cirolardaki bu artış adetlere tam olarak yansımıyor. Birçok markamız adet satışlarında 2019 rakamlarını yakalamakta zorlanıyor. Cirolardaki büyüme adetten değil, fiyat artışlarından kaynaklanıyor. Ham madde fiyatlarında bir gevşeme olmakla birlikte diğer girdilerdeki maliyet baskısı sürüyor. Haziran ayı verilerine göre ÜFE ve TÜFE arasında 60 puan fark bulunuyor. Firmalar bu maliyetleri önümüzdeki aylarda bir şekilde fiyatlara yansıtmak durumunda kalacak. Kış sezonu ürünlerinde yıllık bazda yüzde 100’e varan fiyat artışları şaşırtıcı olmayacak. Tüketicideki beklenti fiyat artışlarının devam edeceği yönünde. Bu nedenle imkânı olanlar ihtiyaç alışverişlerini öne çekiyor.”

TÜİK birleşmiş markalar derneği bmd başkanı sinan öncel üfe bmd