Google arama sonuçları değişiyor! İşte internet yayıncılarını etkileyecek o karar
Google, geçen haftalarda düzenlediği bir konferansta yapay zeka tarafından üretilen arama sonuçlarına geçiş yapacağını duyurdu. Bu değişiklik internet sitelerinin trafiklerini etkileyebilecek.
Google, geçen haftalarda düzenlediği yıllık I/O konferansında, arama için gelecek olan bir dizi “deney” ve değişiklikleri duyurdu.
Yenilikler için henüz erken. Ancak bu değişiklikler yaygın bir şekilde uygulanırsa, internetin önemli alanlarında bir süredir yapılan en önemli revizyon olacaklar. Bu değişiklikler, insanların ihtiyaç duydukları şeyleri Google arama sayfasından doğrudan almaları nedeniyle, Google’ın yayıncıların sitelerine gönderdiği trafiği önemli ölçüde azaltabilir. Ayrıca yayıncıların ürün önerilerinden elde ettikleri işbirliği gelirine de zarar verebilir.
Olumlu yönü ise, insanları ön plana çıkarmayı amaçlayan yeni bir arama filtresi, belki de bireysel gazetecileri, köşe yazarlarını ve bültenleri vurgulamaya yardımcı olabilir.
KULLANICILAR AÇISINDAN AVANTAJLI OLACAK
Google, bazı arama sayfalarının en üstüne yapay zekâ tarafından üretilen cevapları yerleştirecek. Şirket, bunu söyle tanımlıyor:
“3 yaş altı çocuklara ve bir köpeğe sahip bir aile için Bryce Canyon mu yoksa Arches mı daha iyi?” gibi bir soruyu ele alalım. Normalde, bu tür bir soruyu küçük parçalara ayırır, geniş bilgileri araştırır ve kendiniz sonuçları bir araya getirirsiniz. Ancak üretici yapay zekâ ile arama, bu sürecin bir kısmını sizin için gerçekleştirir.
Anahtar bilgileri içeren bir yapay zekâ destekli özet göreceksiniz ve daha fazla ayrıntı için bağlantılar sunulacak.
ZAMAN TASARRUFU SAĞLAYACAK
The Washington Post’tan Geoffrey Fowler, özelliği test etti ve SGE’nin kaynaklarını nasıl belirttiğini açıklıyor:
Google’un SGE’si bir soruya yanıt verdiğinde, yanıtın sol tarafında birkaç kaynağın öne çıkan bağlantılarını içeren doğrulama yapıyor. Sağ üst köşede bulunan bir simgeye dokunduğunuzda görünüm genişliyor ve AI’nin yanıtında cümle cümle kaynak siteleri sunulur.
Bunu iki şekilde değerlendirebiliriz: Bir tıklama ve gereksiz bilgilerle dolu bir siteyi araştırmadan geçmeyi sağlayabilir. Ancak aynı zamanda, başka bir siteye gitmeden yeni bir şey keşfetme veya önemli bir bağlam parçasını öğrenme şansını da ortadan kaldırabilir.
REKLAM GELİRLERİ İÇİN DE KÖTÜ HABER
Varsayılan olarak en üstte üç kaynak görürsünüz, ama daha fazlasını görmek için geçiş yapabilirsiniz.
Yapay zekâ tarafından oluşturulan içerik aynı zamanda alışveriş sonuçlarında da yoğun bir şekilde kullanılacak. “100 doların altında havuz partisi için bluetooth hoparlör” veya “5 mil mesafeli bir yolculuk için iyi bir bisiklet” gibi bir şey arattığınızda, AI tarafından desteklenen önerilen ürünlerin bir listesi çıkıyor. Bu özelliği henüz test etmedim, ancak kullanıcıları yayıncıların sayfalarından tamamen uzak tutmanın yanı sıra, bağlı kuruluş bağlantılarından gelir elde eden herhangi bir yayıncı için de iyi haber değil gibi görünüyor.
Kaynak: newslabturkey