18 Ekim 2024 Cuma
İstanbul 13°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Hazır giyim tasarım ile öne çıkıyor

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), bu yıl 31’inci kez düzenlediği KOZA Genç Moda Tasarımcıları Yarışması’nın ödüllerini dağıttı.

Hazır giyim tasarım ile öne çıkıyor
A+ A-

Ödül töreninde konuşma yapan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, 2022’de 21 milyar dolar olan hazır giyim ve konfeksiyon ihracatını 40 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi.

Hazır giyim sektörünün, Türkiye’de kalkınmanın ve ihracatın öncüsü olduğunu iddia eden ve aynı zamanda İHKİB Başkanlığını da yürüten Gültepe, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Moda endüstrisinde dünyanın altıncı, Avrupa Birliği’nin üçüncü büyük tedarikçisiyiz. Yıllık 21 milyar dolarlık ihracat yapıyor, ülkemize net 19 milyar dolar döviz kazandırıyoruz. Moda markalarımızın 100’ü aşkın ülkede iki binden fazla mağazası bulunuyor. Bu başarının arkasında büyük bir emek, özveri, akıl, fikir ve ‘geleceği dünden kurgulama’ vizyonu yatıyor. İHKİB, işte bu vizyonla 31 yıl önce KOZA Genç Moda Tasarımcıları Yarışması’nı sektörümüze ve ülkemize kazandırdı. Moda endüstrimizin en başarılı tasarımcılarının neredeyse tamamı KOZA’dan çıktı. KOZA’nın sektörle buluşturduğu yüzlerce tasarımcı yenilikçi, fark yaratan koleksiyonlarıyla ihracatımıza değer katmaya devam ediyorlar.”

İHRACAT HEDEFİ 40 MİLYON

Küresel moda endüstrisinin büyük bir değişim ve dönüşüm sürecinden geçtiğini hatırlatan Gültepe, “Süreci fırsata çevirebilmek için ‘Şık Bir Gelecek’ mottosuyla güncellediğimiz stratejimizle 40 milyar dolarlık ihracat hedefine odaklandık. Bu hedef doğrultusunda, tasarım rüzgarını da arkamıza alarak yenilikçi, yaratıcı, rekabet gücü çok daha yüksek bir moda endüstrisi inşa ediyoruz. Sürdürülebilir üretim, dijital tedarik ve değer zinciri temelinde sektörü küresel pazarlarda yeniden konumlandırıyoruz. Elbette bu süreçte tasarımın önemi daha da artacak. Dolayısıyla tasarımcılarımıza daha çok iş düşecek.” diye konuştu.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) İstanbul ihracat giyim sektörü moda