24 Kasım 2024 Pazar
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Hazır giyimde en az beş dünya markası hedefi

IFCO’da konuşan Ticaret Bakanı Bolat markalaşmanın önemine dikkati çekti, hazır giyimde yol haritalarına ilişkin bilgiler verdi

Hazır giyimde en az beş dünya markası hedefi
A+ A-

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, “Hazır giyimde artık yol haritamız belli: Tasarıma, markalaşmaya ve hızlı teslimata daha fazla odaklanmalıyız.” değerlendirmesinde bulundu. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) tarafından, İstanbul Ticaret Odası (İTO) işbirliği ve Ticaret Bakanlığı desteğiyle düzenlenen İstanbul Hazır Giyim ve Moda Fuarı (İstanbul Fashion Connection-IFCO) beşinci kez kapılarını açtı. Avrupa'nın en büyük hazır giyim fuarı olma özelliği taşıyan ve İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenen etkinliğin açılışında konuşan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, IFCO’nun yurt içinden ve yurt dışından 30 bin alıcıyı ağırlayacağına dikkat çekti. Bolat, şunları söyledi:

“Bakanlık olarak bütçemizin yüzde 60’ını ihracatçılara destek için ayırıyoruz. Bu yıl ihracata destek bütçemizi yüzde 110 artırdık. IFCO’ya da her türlü desteği sunuyoruz. IFCO Fuarı’nın katılımcı firmaları için 2023’te 90 milyon lira destek verdik. Ayrıca yurt dışından gelen alım heyetlerinin masraflarını karşıladık. Bu yıl da fuar katılım desteğine ve alım heyetlerinin masraflarını karşılamaya devam edeceğiz. Hazır giyimde artık yol haritamız belli: Tasarıma, markalaşmaya ve hızlı teslimata daha fazla odaklanmalıyız. Markalaşma çok önemli.

Hazır giyimde en az beş dünya markası hedefi - Resim : 1

8 DOLARA ÇIKIYOR 150 DOLARA SATILIYOR

“Türkiye’den 1 dolar 35 sente alınan çorap New York’taki mağazada 25 dolara, 8 dolara Türkiye’den çıkan tişört Avrupa’da 150 dolara satılıyor. Bu örnekler markalaşmanın öneminini gösteriyor. Markalaşma konusuna daha çok eğilmek durumundayız. Dünya ölçeğinde en az beş hazır giyim markası çıkarmayı hedeflemeliyiz.”

‘40 MİLYON DOLARLIK İHRACATA ODAKLANDIK’

Hazır giyimde en az beş dünya markası hedefi - Resim : 2

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe de konuşmasında küresel pazarlarda hazır giyim talebinin 1,5 yıldır yavaş seyrettiğini hatırlattı. Gültepe, şöyle devam etti:

“Hazır giyim ihracatında işler bir süredir arzu ettiğimiz gibi gitmiyor. Yılın ikinci yarısından sonra küresel pazarların canlanacağını öngörüyoruz. Fuarımıza yurt dışından gösterilen ilgiyi bu hareketlenmenin ilk sinyalleri olarak algılıyoruz. İnşallah yılın ikinci yarısından itibaren toparlanma dönemine gireceğiz. Biz oyun planlarımızı ve stratejilerimizi uzun vadeli hedeflere göre kurguluyoruz. Uzun vadede 40 milyar dolarlık ihracatla ülkemizi moda endüstrisinin şampiyonlar liginde daha üst sıralara çıkarmak istiyoruz. Tasarımlı, inovatif ve markalı üretim kapasitemizi artıracak projeler geliştiriyoruz. Yeşil dönüşümü fırsata çevirmek için sektörde farkındalığı artıracak projeler geliştiriyoruz.”

YAZA BÜYÜK ALIM HEYETİ PLANI

Gültepe, Türkiye’nin ocak ayını 20 milyar dolar ihracatla kapattığını hatırlatarak tüm zamanların en yüksek ocak ayı performansını gösterdiklerini vurguladı ve ekledi:

“Oran olarak istediğimiz düzeyin altında kalsak da yıla rekorla başlamak bizim için moral oldu. Bu yıl için 267 milyar dolar mal ve 110 milyar dolarlık hizmet ihracatı hedefimiz var. Küresel pazarlarda durgunluğun devam etmesine rağmen hedefimize rahatlıkla ulaşacağımızı öngörüyoruz.Ticaret ve alım heyetlerine yine özel bir önem vereceğiz. Bu yıl ABD başta olmak üzere büyük pazarlar için yoğun bir ticaret heyeti programlıyoruz. Mayıs veya haziran ayında İstanbul’da 400-500 kişilik bir alım heyeti planlıyoruz. Bu heyetle hem ihracatçılarımızı alıcılarla buluşturup hem de İstanbul’u dünyaya tanıtacağız.”

600’E YAKIN SEÇKİN FİRMA

İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan da konuşmasında IFCO ile İstanbul’u küresel moda endüstrisinin buluşma noktası haline getirdiklerini söyledi. İlk dört IFCO’da 170’e yakın ülkeden 100 bini aşkın ziyaretçiyi ağırladıklarını hatırlatan Paşahan, şöyle devam etti:

“Beşinci IFCO’ya yine çok iddialı hazırlandık. The Core İstanbul alanında, ülkemizin önde gelen moda tasarımcıları yurt dışından gelen alıcı firmalar ile görüşmeler gerçekleştirecek. Fashionist özel bölümünde abiye ve damatlık firmalarımız; Linexpo özel bölümünde ise iç giyim ve çorap firmalarımız birbirinden iddialı koleksiyonlarını sergileyecek. Fuarımızda 600’e yakın seçkin firmamız yer alıyor. ABD, Almanya, İngiltere başta olmak üzere hedef ve uzak ülkelerden alım heyetlerini ağırlayacağız. Katılımcı firmalarımız ve ziyaretçilerimiz ikili iş görüşmeleri yaparak, yeni iş birliklerine imza atacaklar.”

Ömer Bolat Ticaret Bakanlığı ihracat