23 Aralık 2024 Pazartesi
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Hedef yurtdışında en fazla aboneli gazete olmak

Dijitalleşen dünyaya Aydınlık okurları da ayak uyduruyor. Gazetesini 'bir tık uzakta' bulan okurlar, Avrupa'da abone çalışmalarını hızlandırdı.

Hedef yurtdışında en fazla aboneli gazete olmak
A+ A-
ERCAN KÜÇÜK

Avrupa'da yaşayan vatandaşların, memleketlerinde olan biteni en doğru ve hızlı şekilde öğrenmeleri için başlatılan e-Aydınlık Avrupa kampanyası çığ gibi büyüyor. E-Aydınlık yurtdışı çalışmasının başında okurlarımızın yakından tanıdığı, Ulusal Kanal Genel Yayın Yönetmenliği ve Türkiye Gençlik Birliği (TGB) Genel Sekreterliği görevlerinde bulunmuş gazeteci Yener Güneş var. Kampanyanın yurtdışı ayağını gelinen aşamayı ve hedefleri e-Aydınlık Yurtdışı Sorumlusu Yener Güneş ile konuştuk:

  • E-Aydınlık uygulaması okura ne sağladı?

E-Aydınlık'ın pek çok kolaylık ve ayrıcalığı var. Aklıma ilk gelen kolaylıkları şöyle sıralayabilirim: Birincisi, ulaşılabilirlik. Aydınlık herkes için ulaşılabilir hale geldi. Yurtdışında yaşayan Aydınlıkçıların, Aydınlık hasreti bitti. Çünkü Aydınlık’a yurtdışından ulaşabilmenin başka bir yolu yok. Artık Aydınlık dünyanın her yerinde. Türkiye’deki okurlarımız açısından ise, “Aydınlık’ı bayide bulamadım” meselesi ortadan kalkmış oldu. İkincisi, abonelerimiz Aydınlık’ın eski sayılarına ulaşabiliyor. Üçüncüsü, “Gazete yanımda yok” olayı da böylece bitmiş oldu. Gazetemiz okuyucumuzun hep yanı başında. Dördüncüsü, bir sonraki günün Aydınlık’ı gece saat 03.00’te sisteme yükleniyor. Yani gazetemiz erkenden okuyucusuyla buluşuyor. Kahvaltı yaparken, işe giderken metroda, otobüste ya da öğle arasında gazeteyi telefon, tablet ya da bilgisayardan kolayca okunabiliyor. Beşincisi, indirilebilirlik. Aydınlık diğer gazetelerin yapmadığını yapıyor oldukça cesur ve cömert davranıyor. Abonelerimiz Aydınlık’ı PDF olarak bilgisayarına indirebilecek. Çocukluğumdan beri gazetede dikkatimi çeken bir köşe yazısını ya da haberi kesip saklarım. Şimdi dilediğim haberi ya da köşe yazısını bilgisayarımda klasörlüyorum. Altıncısı ise fiyatın uygun olması. Günde sadece 27 sente bir gazete okuyoruz. Yıllık abonelik fiyatı 100 avro (120 frank, İngiltere 90 avro). Avrupa’da yayın yapan gazetelerin fiyatı bunun en az 4-5 katı.

Hedef yurtdışında en fazla aboneli gazete olmak - Resim: 1

İNTERNET VE GAZETENİN FARKI

  • “Zaten internetten okuyorum, neden abone olayım” sorusuyla karşılaşıyor musunuz?

İşin aslını söylemek gerekirse, çok duymadım bu soruyu. İnternetin güvenirliliği ciddi tartışma konusu. Araştırmalar internet ortamında dolaşan bilginin sadece yüzde 10'unun güvenilir kabul edildiğini ortaya koyuyor. Bunların hiçbiri “internet ve gazetenin farkı”nı anlatmak için yeterli değil. Bu soruya Aydınlık yazarı Dr. Serhan Bolluk’un verdiği yanıt oldukça zihin açıcı: “İnternet sitesinde tüm haberler eşittir; manşetleri sürekli değişir ve vurgusu yoktur. Gazete ise 24 saat yayındadır. Gazete 24 saat boyunca bize bir şey söyler. Ana gündeme, esasa yoğunlaşır ve yönlendiricidir. Harekete geçirir. Yani önümüze mücadele gündemini koyar.

  • Bir başka soru ise e-gazeteye alışmakta zorlanır mıyım?

Başlangıçta akıllı telefonu ve sosyal medyayı kullanmak da zordu. Evet, e-gazete bazılarımız için iletişim alışkanlıklarımız açısından ilk başlarda zor gelebilir. Ancak akıllı telefonları kullana kullana öğrendiğimiz gibi buna da alışacağız. Tabii alışmak için önce abone olmak gerekiyor. Sisteme giriş konusunda abonelerimizin tüm işlemlerine yardımcı oluyoruz.

  • Abone sayıları kampanyanın yurtdışında büyük ilgi gördüğünü ortaya koyuyor. Kampanya nasıl başladı?

İşin aslını söylemek gerekirse, kampanyanın Türkiye’den sonraki en önemli ayağı olan Avrupa’da, kampanyaya biraz geç başladık. Avrupa açısından kaybettiğimiz zamanı çok hızlı kapattık. Çünkü kampanyaya başlamadan önce Aydınlık yazarı Dr. Doğu Perinçek’in katılımıyla yurtdışındaki Aydınlıkçıların buluştuğu toplantılar yaptık. Avrupa’nın 13 ülkesinde (Almanya, İngiltere, Avusturya, Hollanda, Fransa, Belçika, Ukrayna, Macaristan, Bosna Hersek, Sırbistan, Danimarka, İsviçre ve İtalya) yaşayan Aydınlıkçıların katıldığı bu toplantılarda ülkelerdeki abone hedeflerimizi belirledik. Son toplantımızı 9 Mayıs’ta yaptık. Böylece kampanya Avrupa’nın tümünde başladı.

  • Toplantılardan kaç abone hedefi çıktı?

Toplantılardan Avrupa için bin abone hedefi belirlendi. Aslında bu hedef Aydınlık yönetiminin bize bildirdiği hedefti. Bize, “10 bin aboneden bini sizde” denmişti. Toplantılardaki hava, “Bin abonenin üzerine çıkarız” yönünde oldu.

3 AŞAMALI PLAN

  • Bin abone hedefi Avrupa için çok değil mi?

Biz bin abone hedefine göre hareket etmiyoruz. Binin çok üzerinde bir abone sayısına ulaşacağımıza inanıyoruz. Bunu, 3 aşamalı bir planla yapacağız. Çalışmanın birinci aşaması daha yeni başladı. Birinci aşama: kendimizin abone olması. Bu aşamanın sloganı, “Seferberlik senden başlar”. Yani abone bulacak kişilerin abone yapılması aşamasındayız. Kendimiz abone olacağız, ailemizi abone yapacağız. Böylece “abone yapıcılar”ı ortaya çıkarmış olacağız. Birinci aşamada abone yapacağımız kişi sayısı 500 kişi. İkinci aşamada ise 500 kişilik abone ordusuyla birlikte yakın çevremize ve dostlarımıza yöneleceğiz. Bu aşamanın sloganı ise “Çevreni Aydınlat”. Aslında ilk iki aşama birlikte ilerliyor. Çünkü abone olan kişi otomatikman ikinci aşamaya geçmiş oluyor. Üçüncü aşamada ise dışa dönük yoğun bir çalışmanın içerisine gireceğiz. Bu aşamaların sonucunda hedefin çok ötesine kolayca ulaşacağız.

Hedef yurtdışında en fazla aboneli gazete olmak - Resim: 2

YURTDIŞINDAKİ AYDINLIKÇILARA GÜVENİYORUZ!

  • Kesin konuşuyorsun. Özgüvenin sebebi nedir?

Kendimize güveniyoruz. Yurtdışındaki yüzlerce Aydınlıkçıya güveniyoruz. Kısa sürede 300’ü aşkın kişiyi abone yapmış olmamız bile hedefi aşacağımızı gösteriyor. Kesin konuşuyoruz çünkü, aboneyi nereden kazanacağımızı saptadık. 13 başlıkta belirlediğimiz, abone kaynaklarımız var. 3 bin 500’ün üzerinde farklı kişiye tekabül ediyor bu liste. Bin aboneyi 3 bin 500 kişilik bu iletişim listesinin içinden bulacağız. Bir de ismini bilemediğimiz, “Aydınlık ne söyledi” diye merak eden kitleyi ekleyince, “hedefe neden kolayca ulaşacağız” dediğimiz daha iyi anlaşılacaktır.

AK PARTİ VE MHP KİTLESİ PERİNÇEK'İ OKUYOR

Yurtdışında Ak Parti ve MHP kitlesi yayınlarımızı, özellikle Dr. Doğu Perinçek’in yazılarını dikkatle okuyor. Perinçek’in “Müslüman olan Türkler ayakta kaldı ve devrim yaptı” yazısı MHP ve Ak Parti çevrelerinde yoğun olarak tartışıldı ve bu çevreler tarafından sosyal medyada çokça paylaşıldı. Avrupa’da yaşayan Aydınlıkçıların tamamını abone yapma hedefiyle hareket ediyoruz. Gazetemiz 2012-2019 yılları arasında Avrupa’da basılı olarak yayın yaptı. Eski okur ve abonelerimizi yeniden harekete geçireceğiz.

HER OKURA 10 ABONE

  • Aydınlık’ı yakından tanıyan bu geniş iletişim ağına nasıl ulaşacaksınız?

Bu sorunuza çalışma yöntemlerimizi anlatarak yanıt vereyim. Şu yöntemleri hayata geçirerek hem ilişki ağımızdaki kişilere hem de ulaşmak istediğimiz ama iletişim bilgisi bizde olmayan dostlarımıza ulaşacağız:

1- SORUMLU KİŞİ BELİRLEME:

En önemlisi her ülkede bu işin sorumlusunu belirleyerek başladık işe. O ülkedeki abonelerimizin aboneliğini en hızlı şekilde gerçekleştirmemizi, abonemizin gazetesine sorunsuz ulaşmasını sağlayacak önlemi böylece almış olduk. Daha da önemlisi o ülkedeki abone ve okurlarımızın abone çalışmasına tüm gücüyle katılmalarını bu şekilde sağlıyoruz.

2- LİSTE YÖNTEMİ:

Yurtdışında yaşayan Aydınlıkçılar hedeflerini belirlemeye başladı. Herkesin en az 10 kişiden oluşan bir “abonelik teklifi götürülecekler listesi” hazırlıyor.

3- REKLAM VE HABERLER:

Gazete yönetimi reklamlar ve haberler yoluyla hava yaratacak. Yazarlarımızdan alınan demeçler etkili oluyor. Kampanyamız gazete sayfalarımız başta olmak üzere Ulusal Kanal, aydinlik.com.tr, ulusal.com.tr, Teori Dergisi, Bilim ve Ütopya Dergisi diğer yayın organlarında kampanyamız geniş bir biçimde tanıtılacak. Gazete sayfalarımız vurgusunu özellikle yapıyorum, çünkü gazeteyi okumayan, gazeteye abone de bulamaz!

4- MEKTUP:

Aydınlık’ın eski 600 abonesine mektup göndereceğiz.

5- ARAMA GRUPLARI:

İletişim listemizdeki kişiler için ülke ülke arama grupları oluşturmaya başladık. Her ülkenin listesi için o ülkeden sorumlular belirliyoruz.

6- BİLGİLENDİRME:

Listelerdeki kişilere çağrımızı ulaştırmak için e-posta, kısa mesaj gibi yollarla önden bilgilendirmeler yapıyoruz. Böylece arayınca daha hızlı sonuç alıyoruz, zamanı daha verimli değerlendirmiş oluyoruz.

7- EN İYİ ABONE BULUCU, ABONEDİR:

Hakikaten işimizi en kolaylaştıran yöntemlerden biri, abonemizi abone çalışmasına katmak olmaktadır. Bir başka ifadeyle, abone olmayan abone bulamaz.

8- HERKESE 1 AYDINLIK:

Bu yöntemin patenti Dr. Doğu Perinçek’e ait. Ben ondan öğrendim. Doğu Perinçek ve yazarımız Şule Perinçek ayrı ayrı abone olarak bu konuda öncü olmuşlardır. Okurlarımız hatırlayacaktır, yıllarca “2 al 1 oku 1 okut” kampanyaları yürüttük. Şimdi bu yöntemi her aileden iki kişiyi abone yaparak ya da eşimize dostumuza abonelik hediye ederek Avrupa’da da uyguluyoruz.

9- YARATICI YÖNTEMLER:

Çalışmada karşılaştığımız bazı yaratıcı yöntemler şöyle; doğum günü hediyesi, düğün hediyesi, bayram hediyesi vb. Şunu söyleyen abonelerimiz de oldu; “Ekonomik nedenlerle abone olamayan bir gencin de abonelik ücretini karşılamak istiyorum”. Abonelerimizden yaratıcı yöntem önerileri bekliyoruz.

10- SOSYAL MEDYA:

Kampanya süresince, sosyal medyayı etkin kullanacağız. Bunu üç aşamada yapacağız. Bincisi, Bireysel hesaplarımızdan yapacağımız paylaşımlar. Aydınlık’ın ve dost yayın organlarının kurumsal hesaplarından yapılacak paylaşımlar. Üçüncüsü ise sosyal medya üzerinden Türk nüfusun yoğun yaşadığı bölgelere yönelik hedefli reklam çalışmaları.

AYDINLIK’A NEDEN ABONE OLUNMALI?

Aydınlıkçının silahı aydınlıktır. Aydınlıkçı’nın Aydınlık’la olan ilişkisi, Mehmetçik’in silahla olan ilişkisi gibi. Aydınlık emperyalizme ve onun yalanlarına karşı savaşılan silahın adı. Aydınlıksız bir Aydınlıkçı silahsız bir askerden farksızdır. Aydınlık’ı yoksa yalana karşı neyle dövüşecek?

Türkiye’yi anlatan güvenilir kaynak.

'AYDINLIK OKUDUĞUMUZ İÇİN EMPERYALİSTLERİN PEŞİNDE DEĞİLİZ'

Neden Aydınlık sorusuna, Almanya’dan abonemiz Deniz Hanım bu soruya şöyle yanıt verdi: “En güvenilir bilgiyi Aydınlık’tan öğrenebiliriz. Aydınlık okuduğumuz için emperyalist projelerin peşine takılmıyoruz.” Araştırmaların ortaya koyduğu bir gerçek var; yurtdışında yaşayan Türkler en çok Türkiye’de yani vatanında ne olup bittiğini merak ediyor.

DAVANIN GAZETESİ

Avrupa’da yaşayan Türk’e ülkesine dair doğru ve en güvenilir bilgiyi sadece Aydınlık verebilir.

Gazeteler dünü Aydınlık yarını yazar. Aydınlık sadece haber vermez. Olayların perde arkasını aydınlatır. Vakaları çözümüyle birlikte verir. Eksen belirler. 1921’den beri yayında olan bir yayın organı. Yani siyasi bir kulvar. Tasvir’i Efkar’dan başlayıp, Müdafa-i Hukuk ile devam ederek bugüne, Aydınlık’a ulaşan bir kulvar. Yani Namık Kemallerden bugüne uzanan çizgi. Aydınlık işte o milli, devrimci, vatansever kulvarın sözcüsü. Bir davanın gazetesi Aydınlık. Türkiye’de 40 küsur gazete var. Milliyet, Hürriyet, Cumhuriyet, Sözcü... Hiç Cumhuriyetçiler ya da Sözcücüler dendiğini duydunuz mu? Aydınlık köklü bir geleneği temsil ediyor. Büyük şairimiz Nazım Hikmet’e, “Hepsi Aydınlıkçılardan, hepsi Aydınlıkçı!” dizelerini yazdıran da budur.

YENİ İNSANIN GAZETESİ

Örgütlü kuvvetin gazetesi Aydınlık. Değiştirmeye, yapmaya muktedir bir kuvvet. Savaşan bir kuvvetin önünü açan bir yayın organı. Yeni insanın gazetesi... Aydınlık bireyci değil, toplumcu/paylaşımcı anlayışları işliyor. Üreten insanı esas alıyor. Aslında bir karakter inşa ediyor. Üreticinin, sağlık emekçisinin sesi olması hep bu nedenle. Doktor Alper Genç’in koronavirüsü yenmesi ve göreve dönmesi bunun güzel bir örneği. Alper Genç savaştı, kazandı ve göreve döndü. Bunu da Aydınlık’tan ilan etti. İşte Aydınlık’ın okuruna vermeye çalıştığı üstün bilinçtir bu.

İşte bütün bu ve eksik bıraktığım sayısız sebeple Aydınlık’a abone olmak, büyük davaya omuz vermek anlamına geliyor. Aydınlık’a abone olmak tam da bu nedenle mücadelede safa girmek anlamına geliyor.

YURTDIŞINDA NASIL ABONE OLURUM?

https://egazete.aydinlik.com.tr” adresindeki formu doldurarak abone olabilirsiniz. İsim, soyisim, telefon, e-posta, ülke ve şehir bilginizi “[email protected]” adresine ve +43 676 5472682 numaralı telefona ulaştırarak abone olabilirsiniz. Kredi kartı, Paypal ya da Iban numarası üzerinden ödemeler yapılabiliyor.

AVRUPA DIŞINDAKİ ÜLKELER İÇİN PLANINIZ NEDİR?

Bahreyn, Güney Afrika, İran ve çok sayıda ülkeden abone başvuruları aldık. Çin’de arkadaşlarımız yoğun bir kampanya yürüteceklerini bildirdiler. ABD, Kanada, Avustralya ve KKTC’ye yoğunlaşacağız. Bu ülkedeki Aydınlıkçılarla hedeflerimizi belirleyeceğimiz toplantıları yapacağız ve bu ülkelerde de sistemli bir çalışmayı başlatacağız.

MÜJDE! AVRUPA'YA ÖZEL SAYFALAR

“Aydınlık’ın önüne yeni hedefler koyabilecek. Örneğin, Avrupa’ya özgü güncel politikaların, kültürel ve sosyal sorunların daha sıkı takip edilerek Aydınlık sayfalarında daha fazla yer bulacağının müjdesini şimdiden verelim. Irkçılık başta olmak üzere yurtdışında yaşayan Türklerin sorunlarının hepsine karşı esaslı bir mücadele aracı olma işlevi görecek Aydınlık.”

DAVANIN PARÇASI OLACAKLAR

  • 10 bin aboneye ulaşınca ne değişecek?

Sadece Aydınlık’a değil, Türkiye’ye büyük bir kazanç sağlayacak. Aydınlık’ın fikirleri daha geniş bir kitleye ulaşacak. Aydınlık’ın temsil ettiği siyasetin etkisi artacak. Yeni bir okur kitlesi kazanmaya başladık. Teknolojiyi daha sıkı kullanan genç bir okur kitlesine de ulaşabileceğimiz bir kanal açılmış oldu. Yaptığımız iş sıradan bir gazete aboneliği kampanyası değil! Yaptığımız iş, başlangıçta da söylediğim gibi, öncü kuvveti örgütlü hale getirme işidir. Sadece 10 bin aboneyi bir araya getirmiş olmayacağız. 10 bin 'aydınlık insanı' bir davanın parçası haline getirmenin en önemli adımlarından birini atmış olacağız.

EKONOMİK DESTEK

Medyanın mali açıdan ağır darbe yediği salgın günlerinde bu kampanya gazetemizi ekonomik olarak ayakta tutacak bir dayanışmadır. Virüs salgını Aydınlık’ı da çok etkilendi. Satış gelirlerinden ve Basın İlan Kurumu ilanlarından mahrum kaldık. Bu kaybı hafifletmek için de bu kampanya hayati önemde. Aydınlık’ın gücü reklam açısından da artacaktır. 10 bin abonesi olan bir gazete güçlü bir gazetedir. Çalışmanın sonunda, Avrupa’da en fazla abonesi olan gazete olacak Aydınlık.

Menzil belli, rota belli, yapacak insan belli. Başaracağız.”

  • Son olarak ne söylemek istersin?

“Seferberlik senden başlar, abone ol, abone bul” çağrısını yapıyorum. Yolumuz açık olsun, hepimizin gözü Aydınlık. Nazım’ın Aydınlıkçılar şiirini bitirdiği dizelerle noktalayalım biz de, “Orada: Aydınlık’ı okuyan kara ekmek sana doğruyu söyler.”

Hedef yurtdışında en fazla aboneli gazete olmak - Resim: 3

Aydınlık Avrupa gazete E-Abone e-gazete