24 Aralık 2024 Salı
İstanbul 11°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Hekimi şikayet hattı tarih oldu

Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi (SABİM) 184 hattı 2004 yılında kuruldu. Hekimler en başından beri SABİM’in danışmanlık hizmeti vermesini istedi. 16 yıldır hizmet veren SABİM, koronavirüs mücadelesinde danışma hattına dönüştü.

Hekimi şikayet hattı tarih oldu
A+ A-
ÖZLEM KONUR USTA

SABİM’e, 15 yıl içinde 25 milyonu aşkın başvuru yapıldı. Başvuruların yüzde 21’ini şikayetler oluşturdu. Hekimler şikayetlerin çoğunun da gerçekte sorun olmayan nedenlerden kaynaklandığı görüşünde. Aile Hekimleri Federasyonu Başkanı Dr. Özlem Sezen, “Sağlık Bakanlığı olması gerekeni yaptı, 184 bilgi edinme hattında dönüştü” dedi.

184’teki dönüşümün salgının öğrettiği pek çok şeyden biri olduğunu söyleyen Sezen sözlerine şöyle devam etti:

“SABİM 184, tehdit hattı haline gelmişti. ‘Söyleyin ona gideceğim kafasına kurşunu sıkacağım. Tahlil istedim, yaptırmadı’ gibi tehditlerin geldiği bir araçtı. Salgının bize öğrettiği pek çok şeyden biri de bu hattın bir danışma hattı şeklinde çalışması oldu. Biz sahadaki sorunları gördük, görevimiz gereği hem kamuoyunu hem de bakanlığımızı bilgilendirdik. Yurtdışından gelenlerin rapora gerek olmaksızın idari izinli sayılması gerektiğini 3 Mart’ta söyledik. Bakanlık bunu uygulamaya koydu. Kronik hastalığı olanların, ilacı yazdırmadan eczanelerden doğrudan alabilmelerini istedik. Bu da onaylandı. Sesimizin duyuluyor olması önemli. Randevu sistemi mutlaka uygulanmalı, gerçekten ihtiyacı olanlar sağlık kurumlarına gitmeli. Ehliyet raporu, çocuk ve genç izlemi ertelenmeli. Aile sağlığı merkezlerine koruyucu ekipmanlar dağıtılmalı.”

14 GÜN KURALINDAN ÖNCE UMRECİLER GELİYORDU

Son birkaç hafta içinde umreden 75 bin vatandaş döndü. Bunların 21 bini son iki günde geldi. Cumartesi gece yarısından sonra gelenler ise karantinaya alındı. Dr. Özlem Sezen, Sağlık Bakanlığı’nın geçen hafta 14 gün kuralını açıklamasından önce umreden dönen vatandaşların ilaç yazdırmak için Aile sağlığı merkezlerine geldiğini söyledi. Dr. Sezen şöyle konuştu: “Umreden gelenleri evlerinden çıkmamaları ve misafir kabul etmemeleri konusunda uyardık. Bakanlık onlara taahhütname imzalattı. Kimsenin arayıp kontrol etmesine gerek yok. Bu kurala herkes uymalı. Kişi öksürüyor, ateşli ya da solunum sıkıntısı çekiyorsa maske takmalı, 184 bilgi edinme hattını aramalı. Umreden gelenler 14 gün evde ayrı odada kalmalı. Yemeklerini yiyeceği tabak, çatal kaşık ayrılmalı. Evdeki diğer kişilere 2 metreden yakın olmamalılar.”

AŞI KARŞITLARI SUS PUS

Salgının bir farkındalık da yarattığını söyleyen Dr. Özlem Sezen, “Aşı karşıtlarının artık sesi çıkmıyor. Aşılamayı ertelemiyoruz. Vatandaşlar, aile hekimlerinden randevu alarak çocuklarının aşılarını yaptırabilirler.

Son Dakika Haberleri