23 Aralık 2024 Pazartesi
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Helikopter kazasına ilişkin Kaza-Kırım Raporu hazırlandı: Kazanın nedeni ani değişen hava

Kara Kuvvetleri Komutanlığı Kaza-Kırım Ekibi, Bitlis’teki helikopter kazasının meydana gelmesinde helikopterden kaynaklanan bir neden olmadığını, hava koşullarının ani değişimi sonucunda helikopterin bir anda yer görüş şartlarını kaybetmesi nedeniyle meydana geldiğini değerlendirdi.

Helikopter kazasına ilişkin Kaza-Kırım Raporu hazırlandı: Kazanın nedeni ani değişen hava
A+ A-
OLCAY KABAKTEPE / ANKARA

Bitlis’teki helikopter kazasına ilişkin Kara Kuvvetleri Komutanlığı Kaza-Kırım Ekibi raporu açıklandı. Buna göre; Kara Kuvvetleri Komutanlığı Kaza-Kırım Ekibi 5 Mart 2021 tarihinde bölgeye intikal etti ve olay yerindeki çalışmalarını tamamladı. Kaza-Kırım Ekibi değerlendirmesine göre; 8’inci Kolordu Komutanı Korgeneral Osman Erbaş tarafından, Kolordu Komutanlığı birliklerinde denetleme ve incelemelerde bulunmak üzere 4 Mart 2021 tarihinde, Elazığ-Erciş-Tatvan-Muş-Bingöl-Elazığ güzergahında bir idari denetleme programı planlandı. 4 Mart 2021 sabahı yapılan uçuş brifinginde hava şartlarının uçuşa uygun olduğu tespit edildi. Uçuş görevine müsaade etme, sevk ve idare etme, uçuş görevini başlatma, erteleme, tadil etme ve iptal etme yetkisi olan 1’inci pilotun kararı ile uçuşa planlandığı şekilde 7.52’de Elazığ-Erciş-Tatvan rotasında başlandı.

ANİ HAVA DEĞİŞİMİ YAŞANDI

İntikal esnasında Muş bölgesinde olumsuz hava şartları ile karşılaşılmasını müteakip uçuş rotası değiştirilerek Bingöl istikametinde uçuşa devam edildi ve 9.23’te Bingöl’e iniş yapıldı.

Tatvan Bölgesindeki hava şartları takip edilerek, hava şartlarının iyileşmesi beklendi, hava şartlarının uçuşa müsait olduğunun tespit edilmesi üzerine saat 13.55’te Tatvan’a intikal etmek üzere Bingöl’den kalkış yapıldı. İntikalin Tatvan yakınlarına kadar olan bölümü sorunsuz icra edilirken olumsuz bir hava durumu ile karşılaşılmadı. Ancak 4 Mart 2021 saat 14.25’te Muş ile son görüşme yapılmasını müteakip, saat 14:30’dan itibaren ani hava değişimi ile olumsuz hava şartlarıyla karşılaşıldı ve bulut içine girildi. Bunun üzerine pilotlar tarafından geri dönüş kararı verildi.

'BAKIM FAALİYETLERİ ZAMANINDA YAPILDI'

Saat 14:41’de kaza kırım meydana geldiği değerlendirilen raporda, “4 Mart 2021 tarihinde saat 14.40’ta Tatvan’a inmesi beklenen helikopterin tahmin edilen zamanda iniş yapmaması üzerine, Türk Silahlı Kuvvetleri ve diğer kamu kurum/kuruluşlarının da katılımları ile arama-kurtarma faaliyetleri derhal başlatılmıştır.

Olayın meydan gelme nedeni hakkında mevcut bilgiler ışığında yapılan değerlendirmede; olayın meydana gelmesinde helikopterden kaynaklanan bir neden olmadığı, helikopterin bakım faaliyetlerinin mevcut mevzuata uygun olarak zamanında ve uygun şekilde yapıldığı, helikoptere yönelik hava şartları dışında herhangi bir dış etkinin olmadığı, uçuşun son aşamasında hava koşullarının ani değişimi sonucunda ortaya çıkan olumsuz hava şartları nedeniyle helikopterin bulut içinde kalması ve bir anda yer görüş şartlarını kaybetmesi nedeniyle meydana geldiği değerlendirilmektedir” denildi.

'HELİKOPTER KAYNAKLI DEĞİL'

Cougar tipi toplam 50 helikopterin TSK envanterine girdiği, bunlardan 30 tanesinin Kara Kuvvetleri Komutanlığı, 20’sinin Hava Kuvvetleri Komutanlığı kullanımına verildiği kaydedilen raporda, “Helikopterlerin envantere girdiği 1995 yılından bugüne kadar her türlü hava ve arazi koşullarında yaklaşık 150 bin saat uçuş yapılmıştır. Mevcut mevzuata göre K.K.K.lığı envanterindeki helikopterlerin ortalama ömür devri 40 yıldır. Ancak bu süre, yenileştirme ve modernizasyon faaliyetleri ile uzatılabilmektedir. Bugüne kadar Kara Kuvvetleri Komutanlığı envanterindeki Cougar helikopterleri ile dört adet can kayıplı kaza meydana gelmiştir. Söz konusu kazaların hiçbirisinin nedeni helikopter kaynaklı değildir” ifadelerine yer verildi.

Bitlis Kaza Helikopter osman erbaş