05 Kasım 2024 Salı
İstanbul 12°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Hepimizin Sendikası uygulamayı eleştirdi: ‘Kariyer sınavı kaldırılsın’

Uzman ve başöğretmenlikle ilgili yeni uygulama eğitimcilerin eleştirilerine neden oldu.

Hepimizin Sendikası uygulamayı eleştirdi: ‘Kariyer sınavı kaldırılsın’
A+ A-

Uygulamanın mesleki gelişime katkısının olmadığını söyleyen Hepimizin Sendikası Grup Sözcüsü Ayla Erdem, “MEB'i sınavı uygulamamaya çağırıyoruz. Önümüzdeki yıllar için sınavsız bir modeli birlikte hayata geçirelim.” dedi.

Öğretmenlerin yıllardır talep ettiği kendi mesleklerine özgü bir meslek kanunu 14 Şubat 2022'de yürürlüğe girdi. Kanunun öğretmenlerin beklentilerine cevap vermekten uzak olduğunu söyleyen Erdem sözlerine şöyle devam etti: “Öğretmenlik Meslek Kanunu öğretmenlerin görev, yetki ve sorumluluklarını, atama ve yetiştirilme süreçlerini içermemekte, öğretmenliği kariyer mesleğine dönüştürmektedir. Kariyer sistemi, MEB'in 2004 yılında Milli Eğitim Temel Kanunu'nda yaptığı değişiklikle uygulanmıştı. Bu açıdan Öğretmenlik Meslek Kanunu'ndaki kariyer modeli yenilik getirmiyor. MEB’in, öğretmenlerin mesleki gelişimlerinin desteklenmesi gerekliliğini tespit etmesi yerindedir, doğrudur, fakat bunun yolu sınava dayanan kariyer sistemi değildir. Biz öğrencilerin sınavla yerleştirilmelerini yanlış buluyoruz, üzerine öğretmenlerin sınavla kariyer elde etmesi dayatılıyor. Bunu kabul etmiyoruz.”

MEB’İN ÇELİŞKİSİ

Sınav öncesi Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden izlenmesi gereken videolar da eğitimciler tarafından eleştirildi. Erdem, “Bu videolar öğretmenlerin büyük bir çoğunluğunu pedagojik formasyom sürecinde gördükleri bilgileri içermektedir. ÖBA eğitim videoları anlatımları teorik bilgilerin düz anlatım yoluyla ve etkileşimsiz olarak sunulmasından ibarettir. Öğretmenlerin derslerde düz anlatımdan kaçınmasını, öğrenciyi aktif kılan metotları uygulamasını bekleyen MEB öğretmenleri edilgen kılan yöntemlerle kariyer sınavı eğitimi veriyor.” diye konuştu.

MEB’İn öğretmenlerin mesleki gelişimini kariyer sistemiyle sağlayamayacağını ifade eden Erdem, yeni bir modelin yeniden değerlendirilmesini istedi.

MEB milli eğitim temel kanunu öba