Hepsiburada'nın Ramazan'a özel kampanyası sürüyor: Grup Başkanı açıkladı
Hepsiburada'nın Ramazan aynına özel başlattığı indirim kampanyasının devam ettiğini Ender Özgün açıkladı. Özgün satış alışkanlıklarına yönelik verileri paylaştı.
Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün yaptığı açıklama ile e ticaretin gelişiminde son beş yılda büyük artış olduğunu ve geçen yılki toplam ticaretim yüzde 20’sinin internetten yapıldığını belirtti.
'SİTE GRAFİĞİ ÜÇ KATINA ÇIKIYOR'
Hepsiburada olarak oluşturdukları verilere göre insanların bir ay öncesinden Ramazan alışverişi yapmaya başladığını ifade eden Özgün sözlerini şöyle sürdürdü:
Bu yıl platformumuzda ilk Ramazan Kolisi araması 10 Şubat’ta gerçekleşti. Özellikle kahve makineleri ve ev tipi espresso makineleri, tüketicilerin evlerindeki konforu artırmak için tercih ediliyor. Ramazan boyunca sosyal medyada geçirilen süre artarken, Hepsiburada’da ise Ramazan aylarında 20:00’den sonra site trafiği artmaya başlıyor. 20:00-22:00 saatleri alışverişin en çok yapıldığı zaman dilimi. Sahur saatlerinde, Ramazan öncesi döneme göre sitenin trafiği üç katına çıkıyor.
'GÜMBÜR GÜMBÜR RAMAZAN'
Yılın her dilimi çeşitli kampanyalar yaptıklarını aktaran Özgün, Ramazan’a da “Gümbür gümbür Ramazan indirimleri” kampanyası ile başladıklarını ve kampanyanın sürdüğünü açıkladı.
Ramazan çeşitli ürünlerin satış rakamlarının arttığını ifade eden Ender Özgün, buna ilişkin verileri paylaştı:
Temel Tüketim: Ramazan paketleri %387; 4; Lokum %273; Hurma %220; Yumurtalar %157; Reçeller %155; Yağlar %149,2; Bulyon %100; Ballar %86; Kuruyemişler %66; Gevrekler %52,0; Glutensiz ürünler %42,6; Helva %36; Kahve %34,9 ve Kuru bakliyatlar %33,7, Gıda ve İçecek Ürünlerinde artış yaşanan ürünler ise sırasıyla; Poşet çaylar %315; Şarküteri ürünleri %170 ve Meşrubatlar %85 oldu. Küçük ev aletlerinde; Fritözler %44; Mutfak Robotları %43; Su Isıtıcıları %39; Blender %33 ve Ekmek Kızartma ürünlerinde %22 artış yaşandı.
Özgün, geçtiğimiz Ramazan ayında önceki zaman dilimine oranla yüzde 125 oranında artış yaşadıklarını belirtti.
HEPSİBURADA'DA KADIN İSTİHDAMI
Hepsiburada Pazarlama Direktörü Görkem Dereli de yaptığı açıklama ile şirketin yarattığı kadın istihdamını verilerle aktardı.
Hepsiburada olarak sosyal ticaret ve influencer pazarlama kavramını bir adım ileriye taşıyarak, Link Gelir programımızla C2C iletişimini destekliyoruz ve aldıkları ürünleri tavsiye eden kullanıcılarımıza ek gelir imkanı sunuyoruz. 2024’ün en temel önceliklerinden biri bu olacak. Bu program yaklaşık yüzde 80 oranında kadın kullanıcılar ve önemli bir kısmı da ev hanımları tarafından aktif olarak kullanılıyor. Böylece Aylık 20 bin TL’ye kadar ek gelir kazanma imkanı sağlıyoruz. Link Gelir programımız herkese açık. Ancak mevcut kullanıcı oranlarına baktığımızda Link Gelir ayrıca Hepsiburada olarak kadınları güçlendirmek adına başlattığımız yeni bir inisiyatif olarak da dikkat çekiyor.