19 Aralık 2024 Perşembe
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

'Her ürünü biz yapsak 120 ayrı tesis gerekir'

Schafer Yönetim Kurulu Üyesi Murat Aslan'a göre küresel salgında evlerde çok vakit geçirilince züccaciye ürünlerine de ilgi arttı. Aslan, 'Ürünlerimizin yüzde 80'i Türkiye'de üretiliyor. Bütün ürünleri biz yapsak 120 ayrı tesis gerekir.' dedi.

'Her ürünü biz yapsak 120 ayrı tesis gerekir'

Schafer Yönetim Kurulu Üyesi Murat Aslan, züccaciye sektörünün salgından artı ile çıktığını söyledi. Evlerde daha çok vakit geçirilmesinin bunda etkili olduğunu belirten Schafer Yönetim Kurulu Üyesi Murat Aslan, "Her ne kadar yemek kısmı küçülse de, çünkü misafirlik azaldı, pişirme kısmında artış oldu. Yemek yapma kültürü arttı. Yemek yapmak bir külfet gibiydi halbuki evde yemek yapmak sağlık, ekonomi ve kültür anlamında hayatımıza oturdu. Bugün dışarıda yemek yemek çok pahalı." dedi.

SAHİBİ TÜRK ALMAN MARKASI

Sahibi Türk olan bir Alman markası olduklarını ifade eden Aslan, "Ürünlerimizin yüzde 80'i Türkiye'de üretiliyor. Çeşitli illerdeki fabrikalarda anlaşmalı üretim yaptırıyoruz. Bizde 750 istihdam var. Üretim olmadan da istihdam oluyor. Bütün ürünleri biz yapsak 120 ayrı tesis gerekir. Çin, Portekiz, Çekya'da da üretim yaptırıyoruz. Bazı ürünlerin üretimi Türkiye'de yok. Ama Türkiye ev ve mutfak eşyalarında Çin'den sonra bir yere geldik ama Çin çok baskın." bilgilerini verdi.

AİRFRYER'LER TÜRK ÜRETİMİ

Airfryer ithalatının seçim gecesi gelen ek vergiden sonra kapandığını aktaran Aslan, "Çin olayı kapandı. Büyük kısmı Türkiye'de üretiliyor. Airfryer'lar Türk ürünleri.. Fakat elektrikli araçların hepsi burada üretilse bile motoru Çin'den alınmak zorunda. Avrupa'daki birçok üretim tesisi sökülüp Türkiye'ye getirildi, oradaki yeni kuşak bu işleri yapmak istemiyor. " diye konuştu.

GRİ MARKET UYARISI

Sektörün e-ticaret kaslarının çok geliştiğini de anlatan Schafer Yönetim Kurulu Üyesi Murat Aslan, "2023'ün son çeyreği sakinleyen bir dönem oldu. Sektörde gri market çok fazla, sektörde veri yok. Ben İstanbul Ticaret Odası'nda meclis üyesiyim. Hâlâ ne kadar yemek takımı satıldığı tespit edilemiyor. Organize perakende hâlâ çok küçük. Doğu sınırlarından kaçak züccaciye ürünü geliyor. Bu ürünlerin ne olduğu belirsiz. Yemek pişirdiğiniz ürünler. AVM'de mağazası olan markalar her anlamda Ticaret Bakanlığı standartlarına tabi." ifadelerini kullandı.

EK VERGİ ENFLASYONU BESLİYOR

"Sadece ürün değil Türk mutfak kültürünü satıyoruz." diyen Aslan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bir ülkede mağaza açtığımızda Türk kahvesi makinesi koyuyoruz. Türkler'in olduğu ülkelere çaydanlık satıyoruz. Mutfakla ilgili her şeyin satıldığı mağaza yurt dışında ilgi çekiyor."

Kur belirsizliği ve ilave gümrük vergileri yüzünden bütçe yapmakta zorluk çekildiğini anlatan Aslan, "Çin'den gelen ürüne ek vergi geliyor ama o ürünün ülkemizde muadili yok. Bunlar da enflasyonu körüklüyor." dedi.

Yatırımları durdurmadıklarını ifade eden Aslan, "Pasta payları değişecek ama sektör küçülmeyecek. 2024’te 35 yeni mağaza açacağız. Cironun yüzde 28’i e-ticaretti. Yüzde 40 olmasını bekliyoruz. Pazaryerleri daha ağırlıklı; Trendyol, Hepsiburada, Amazon ile. Zaman zaman onlara özel koleksiyonlar yapıyoruz. 2024'te yüzde 100 büyüme bekliyoruz ciro bazında." mesajları verdi.

Z KUŞAĞI DA ÇEYİZ ALIŞVERİŞİ YAPACAK

"Süslü süslü Z kuşağı konuşmak anlamsız. Z kuşağı 6-7 yıl sonra çeyiz alışverişi yapacak. Pazarlama için TikTok'ta da varız. Sosyal konuları ajandasına almayan firmaların için zor geçecek dönemlerin geldi.” diyen Aslan, son olarak toptancı bir yaklaşımla ek gümrük vergisi konmasını eleştirdi.

Schafer züccaciye sektörü