Hibrite geçince kahveyi artırdık
Perakende sektörünün alışveriş verisini toplayan Trendbox, tüketici alışveriş eğilimlerine ilişkin verileri paylaştı.
Pandeminin ilk zamanlarında market alışverişlerinde un ve mayaya talep yoğun olurken, 2021 yılında aşılama çalışmalarının yaygınlaşması ve hibrit çalışmanın iş hayatına yerleşmesiyle en çok tercih edilen ürünler kahve, gazlı içecek ve atıştırmalıklar oldu, talep yüzde 18 arttı. Sepette en çok litre bazlı büyük ürünlere yönelim olurken, sepetlerin yüzde 47’sinde ekmek gözlemlendi. Trendbox Genel Müdürü Ozan Tezer, “Evde bilgisayar başında geçirilen sürenin artmasıyla birlikte kahve ve atıştırmalıklara talep ciddi ölçüde arttı. Bu eğilimin ilerleyen yıllarda da devam etmesini öngörüyoruz. Buna ek olarak son dönemde yüksek fiyat hareketliliği gözlenen tuvalet kâğıdı ve ayçiçek yağı gibi ürünlerde dönemsel talep artışının da yüksek olduğunu gözlemledik. 32’li tuvalet kâğıdı fiyatının ortalama 79 liradan 109 liraya yükseldiği 1-7 Aralık haftasında talep yüzde 42 artarken, söz konusu dönemde ortalama fiyatı 119 liradan 149 liraya yükselen 5 lt’lik ayçiçek yağında talep yüzde 21 arttı.” dedi.