22 Kasım 2024 Cuma
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

‘Hidrojen teknolojileri Türkiye'de yaygınlaşmalı’

Prof. Dr. Can Erkey, Türkiye'nin ekonomisine yük olan pahalı ithal fosil yakıtlara bağımlılığı azaltmak için hidrojen üretimine ağırlık verilmesi gerektiğini söyledi.

‘Hidrojen teknolojileri Türkiye'de yaygınlaşmalı’
A+ A-

Koç Üniversitesi Kimya ve Biyoloji Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Can Erkey, hidrojenin gittikçe önem kazanan bir yakıt olduğunu belirterek, Türkiye'nin ekonomisine yük olan pahalı ithal fosil yakıtlara bağımlılığı azaltmak için hidrojen üretimine ağırlık verilmesi ve hidrojen yakıtlı PEM yakıt pilleri için gerekli teknolojilerin geliştirilmesi gerektiğini söyledi.

Erkey, AA muhabirine yaptığı açıklamada, hidrojen yakıt pillerinin fosil yakıtlardan farklı olarak yandığı zaman çok daha yüksek ısı ürettiğini ve karbondioksit yerine su salımı gerçekleştirdiği için çevresel etkilerinin çok kısıtlı olduğunu ifade etti.

Dünyada en yaygın yakıt pillerinin PEM yakıt pilleri olduğunu ve en çok otomotiv sektöründe kullanıldığını belirten Erkey, hidrojen yakıt pillerinin içten yanmalı motorlara alternatif olduğunu dile getirdi.
Birçok gelişmiş ve gelişmekte olan ülkede hidrojen alanına büyük yatırımlar yapıldığını, Türkiye'de bazı şirketlerin bu pillerle çalışan araçlar geliştirmek için çalışmalar yürüttüğünü belirten Erkey, şunları kaydetti:

"Bu ülkemiz için de önemli bir teknoloji. Biz de fosil yakıtlara bağımlıyız. Aynı zamanda enerjimizin büyük bir kısmını fosil yakıtlardan sağlıyoruz. Bunun büyük bir kısmını da ithal ediyoruz. Türkiye yenilenebilir enerji kullanarak ileride bir hidrojen üreticisi haline gelebilir ve hatta bu hidrojeni gelişmiş ülkelere ihraç edebilir. Dolayısıyla hidrojen teknolojilerinin ülkemizde yaygınlaşması ve gelişmesi de çok önemli diye düşünüyorum."

Prof. Dr. Erkey, "Hidrojeni yakınca ortaya çıkan ısı, dizeli yakınca ortaya çıkan ısının üç dört katı. Yani kilogram başına düşündüğümüzde aynı ısıyı elde etmek için çok daha az hidrojen harcanıyor." ifadelerini kullandı.

Son Dakika Haberleri hidrojen yakıt