24 Ekim 2024 Perşembe
İstanbul 13°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Hollandalı akademisyenler: Üniversiteler bilim yuvası olmalı

Hollanda'da akademisyenler isyan bayrağı çekti.

Hollandalı akademisyenler: Üniversiteler bilim yuvası olmalı
A+ A-
AHMET KORKMAZ

Hollanda'nın önde gelen üniversitelerinde görevli üç akademisyen, 31 Mayıs 2022 tarihinde İş Dünyası Radyo'nun (BNR) "Üniversiteler ayrıcalıklı mı olmalıdır?" konulu programında, Hollanda Eğitim Sistemi ve içinde bulunduğu çıkmazı değerlendirerek, "Bilginin üretildiği, geliştirildiği ve eğitim aracılığıyla yayıldığı toplumsal bir merkez olması gereken üniversiteler, 2000 yılından bu yana öğrenci sayısı yüzde 68 oranında artmış, ancak öğrenci başına devlet katkısı yüzde 25 oranında azalmıştır (vsnu 2018). Bu olumsuz tablo amfilerin aşırı kalabalık olmasına, bireysel öğrenciler için yetersiz rehberlik süresine yol açarken, zaman darlığından araştırmalarını akşamları veya hafta sonları yapmak zorunda kalan bilim insanlarına stresli yaşam ortamı yaratmıştır. Bilim insanları genellikle başarıdan ziyade başarısızlıktan birçok şey öğrenebilirken günümüzde başarısızlıkla sonuçlanan çalışmalar kariyerin sonu anlamına gelebiliyor. Bilim insanları üniversite yönetimi tarafından daha fazla yayın üretmeye ve sürekli verimli olmaya itiliyor. Bir nevi 'ya yayınla ya da yok ol' kısır döngüsüne saplanmış durumda." diyerek tepki gösterdiler.

Bilim insanlarının dile getirdiği konuların başında; "Üniversitelerin içinde bulunduğu maddi sıkıntı, bilim iletişiminin zayıflığı ve genç akademisyenlerin hayatının olağanüstü derecede stresli oluşu gelmektedir. Araştırmalar gecikiyor ve öğrencilere hak ettikleri eğitim verilmiyor. Üniversiteler son yıllarda giderek artan bir baskı altında. Öğrenci akını zaten yüksekti ve korona salgınından sonra daha da artan öğrenci sayısı eğitimin kalitesine zarar veriyor. Bu nedenle üniversiteler tekrar fabrika ayarlarına dönerek daha ayrıcalıklı hale gelerek birer bilim yuvaları olması gerekiyor." görüşleri geliyor. Bu görüşte birleşen; Prof. Dr. Remco Breuker (Leiden Üniversitesi'nde Kore Dili ve Kültürü Profesörü), Prof. Dr. Jan Bransen (Nijmegen Radboud Üniversitesi'nde Davranış Bilimleri Felsefe Profesörü), Prof. Dr. Didier Fouarge (Maastricht Üniversitesi, Eğitim ve İşgücü Piyasası Araştırma Merkezi Direktörü ve Ekonomi Profesörü), Hollanda Eğitim ve Bilim bakanını göreve davet ettiler.

Kaynak:

https://www.bnr.nl/podcast/de-nieuwe-wereld/10477544/wat-als-universiteiten-exclusiever-worden

Son Dakika Haberleri