05 Kasım 2024 Salı
İstanbul 14°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

İBB Ulaştırma Trafik Komisyonu Başkanı Özdemir anlattı: Kazaların 5 nedeni

Metrobüs kazası İstanbul’un Avrupa yakasında ulaşımı aksattı. Kaza Avcılar’da oldu ama kilometrelerce uzaktaki Zincirlikuyu’da bile trafik aksadı. İnsanlar kilometrelerce yürümek zorunda kaldı.

İBB Ulaştırma Trafik Komisyonu Başkanı Özdemir anlattı: Kazaların 5 nedeni
A+ A-
ÖZLEM KONUR USTA

Bağcılar Belediye Başkanı ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım ve Trafik Komisyonu Başkanı Abdullah Özdemir, “İBB’de en tepeden alttaki kadrolara kadar muazzam bir başıboşluk var. Ulaşım Dairesi ve İETT’nin başındakiler de bütün iyi niyetlerine rağmen alanı bilmiyorlar. İBB’nin kaza olmaması için de kaza sonrası için de bir planı yok” dedi.

CAN GÜVENLİĞİ TEHLİKEDE

Özdemir İstanbulluların yaşadığı sorunların nedenlerini anlattı:

“İstanbul'da her yıl 400’e yakın araç yenilenirdi. Üç yıldır yalnızca 160 araç yenilendi. Mevcut araçların yaşları ilerledi. Bu durumda kazaya neden olacak boyutta yıpranmaya neden oluyor. Bakım ve onarım da eskisi gibi tecrübeli ve donanımlı şirketler tarafından yapılmıyor. Yedek parça olarak yan sanayi ürünlerinin kullanılıyor. İstanbul’daki vatandaşların can güvenliği tehlikede.

“İBB’de yeni yönetim görevi devraldığında ihalelerin verilme şeklinin yanlış olduğu konusunda uyardık. Kaza sayısı arttı, bir yıl sonra yine uyardık. Her söylediğimiz gerçekleşti.

UZUN ÇALIŞMA SAATLERİ

“İETT sürücüleri 18 saate varan sürelerde çalışıyor. Meclis kürsüsünden bu sorunu dile getirdik. Kısmen düzelttiler ama güncel olarak bu sıkıntının var olduğunu tespit etmemiz gerekiyor.

“Bizim anlayışımız bir sorun ortaya çıkmadan önce, neden olabilecek gerekçeleri ortadan kaldırmak üzerine kurulu. Biz, sorunun ortaya çıkmaması için planlar yapardık. Bazen beklenmeyen bir durum olursa, örneğin ortalama senede bir kez yangın olurdu, en tepeden en aşağıya kadar daha öncesinden hazırladığımız senaryoyu devreye sokardık. Ancak şuanda İBB’de muazzam bir başı boşluk var. Sorunun ortaya çıkmasını engelleyecek bir plan olmadığı gibi kaza sonrasına ilişkin de bir plan yok.

İBB KENTİ TANIMAYAN YÖNETİCİLERİN ELİNDE

“İBB Ulaşım Dairesi’nin de İETT Genel Müdürlüğü’nün de başındaki arkadaşlarımız iyi niyetli olabilirler. Ancak tıpkı bir önceki genel müdürde olduğu gibi İstanbul’u tanımıyorlar, alana hakim değiller, ulaşım konusunda deneyimleri yok. Var olan tecrübeden de beslenmediler.”

Kaza Avcılar İETT Ekrem İmamoğlu İBB metrobüs ulaştırma trafik komisyonu can güzenliği