İBB'nin 5 bin taksi projesine protesto
İstanbul’da taksiciler, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından teklif edilen 5 bin yeni taksi projesini protesto etti. İBB Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) toplantısında ise İBB'nin 5 bin yeni taksi plakası teklifi, oy çokluğuyla yine reddedildi
İstanbul'da taksi tartışması devam ediyor. Vatandaş taksi bulamamaktan, bulsa da şoförlerin müşteri seçmesinden şikayet ederken, İBB, sorunun taksi sayısının yetersizliğinden kaynaklandığını söylüyor. İstanbul Taksiciler Esnaf Odası (İTEO) ise taksi sayısının yeterli olduğunu, sorunun trafikten kaynaklandığını savunurken, müşteriye kötü muamelede bulunan taksici sorununu ise eğitim ve denetimle çözeceklerini ifade ediyor.
İBB, sorunun çözümü için 5 bin yeni taksi projesini dün 10. defa Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) toplantısında gündeme getirdi. Aynı saatlerde taksiciler de İTEO'nun çağrısıyla, toplantının yapıldığı Yenikapı Mimar Kadir Topbaş Gösteri ve Sanat Merkezi önünde toplandı. Üzerinde "Emeğe saygı, itibar suikastına son", "Esnaf sizin siyasi oyuncağınız değil" yazılı pankartlar asılan alanda toplanan taksiciler, UKOME toplantısı devam ederken dışarıda eylem yaptı. Taksi projesinin görüşüldüğü UKOME toplantısını dışarıdan dinleyen taksiciler, yapılan konuşmaları zaman zaman ıslık çalarak protesto etti. Burada bir açıklama yapan İTEO Başkanı Eyüp Aksu, İstanbul'da taksi sayısının artışına ihtiyaç olmadığını savunarak, "İmamoğlu'nun, göreve geldikten bu yana İETT ulaşım ücretlerine yüzde 50 zam yapmışken taksilere yüzde 36 zam yapmış olması şoförlere ve sektörümüze verdiği önemi de ortaya koyuyor." dedi. İBB'nin yeni bir taksi sisteminde şoförlere net 6 bin 622 TL ödeme yapılacağını açıkladığını ifade eden Aksu, şöyle devam etti: "İmamoğlu'nun yönetimindeki İETT otobüslerinde halihazırda şoför maaşları 4-5 bin TL aralığında seyrederken, hatta 8 yıllık bir İETT şoförü 5 bin TL seviyesinde maaş alırken, taksi şoförlerine 6 bin 622 net maaş vaadi hem bir haksızlık örneği hem de bir vaatten öteye geçemeyecek gerçek dışı bir açıklamadır."
Aksu, "Sorun, kronik bölgelerde şoför arkadaşlarımızın davranışlarıyla alakalı bir sıkıntı var. Bunu da eğitimle, teknolojiyle, denetimle çözeceğiz ve İstanbul halkına en iyi şekilde hizmet edeceğiz. Büyükşehir belediyemizin dayatması siyasi ranttan başka bir şey değildir." ifadelerini kullandı.
TAKSİ ŞOFÖRLERİ: ÇÖZÜM İSTİYORUZ
Taksi Şoförleri Platformu Sözcüsü Emrah Aslan da sorun ve taleplerine ilişkin bir açıklama yaptı. “Kimsenin tarafı olmadan, kontak kapatmadan, hem vatandaşın hem taksicilerin mağduriyetini gözeterek yaşadığımız sorunların acil olarak çözüme kavuşmasını istiyoruz.” diyen Aslan, sorun ve taleplerini özetle şöyle sıraladı:
- Metropol şehirde yaşamanın yanı sıra korona salgınıyla beraber artan ölçüde vatandaşların kendi otomobillerini kullanması sonucu var olan trafik yoğunluğu, bu bağlamda yaşanan kısa mesafenin 30-45 dk arasındaki zaman kaybının giderilmesi,
- Taksimetre ücretleri,
- Plaka kira fiyatları, günlük araç fiyatlarının düşmesi...
- İstanbul Havalimanı’nda yolcu alımlarında araç 15 gün bağlanıyor. Bu uygulamanın kaldırılmasını istiyoruz.
- Taksiciler Oda Başkanı seçiminde taksi şoförleri oy kullanamıyor. Taksicilerin seçimlerde kendi başkanlarını seçme hakkının tanınmasını istiyoruz.
- Resmiyette işverenin ödediği görünse de pratikte yıllık gelir vergisi ve en doğal hak olan sigortayı (SSK) taksiciler kendi cebinden ödemekte. Buna bir son verilmesi gerekiyor. Ayrıca zor şartlar altında çalışıyoruz ve yıpranma payı istiyoruz.