15 Kasım 2024 Cuma
İstanbul 14°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

İHKİB ile İTO'dan 32 milyar dolar için güç birliği

İHKİB ile İTO'dan 32 milyar dolar için güç birliği
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) ve İstanbul Ticaret Odası (İTO), hazır giyim, tekstil ve deri konfeksiyon olmak üzere ülkeye 32 milyar dolar ihracat geliri sağlayan sektörlerin katılacağı bir fuar organize etmek için güç birliği yaptı. “Istanbul Fashion Connection Hazır Giyim ve Moda Fuarı” adıyla düzenlenecek etkinliğin tanıtım toplantısında konuşan İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, binlerce alıcının İstanbul’a geleceğini ve hazır giyimcinin 2022’ye 23 milyar dolar ihracat hedefiyle başlayacağını anlattı.

AVRUPA'NIN GÖZÜ ÜZERİMİZDE

Tedarik zinciri kırılmasıyla Türkiye'nin önüne bir fırsat çıktığını, küresel markaların daha yakın coğrafyalardan alım yapmak istediklerini kaydeden Gültepe, “Son bir yılda sektör yüzde 81-82 kapasite ile çalışıyor. Ülkemizin cari açığının kapatılmasına 18 milyar dolar katkı sunuyoruz. Ham maddeye ulaşımda sorunlar giderilir yatırım için uygun finansman bulunursa 23 milyar dolara ulaşırız. Anadolu'yu üretim üssü İstanbul'u moda merkezi yapmak için var gücümüzle çalışacağız. Lojistik ve navlun maliyetleri 4-5 kat arttı.Avrupa ve ABD'li markaların gözü üzerimizde. Navlun bize avantaj sunuyor.” diye konuştu.

FUAR ALANI ÜÇ KATINA ÇIKAR MI?

İTO Başkanı Şekib Avdagiç de konuşmasında İstanbul Fashion Connection Hazır giyim ve Moda Fuarı’nın Türklerin modadaki öncü geleneğinin bugüne yansıması olduğunu söyledi. Firmaların ve sektör dernek başkanlarının sorularını yanıtlayan Avdagiç, İstanbul'a yüz bin metrekarelik bir fuar alanı kazandırmak için çalıştıklarını sözlerine ekledi. Halihazırda 35 bin metrekarede fuar düzenleniyor.

İTO Hazır giyim moda fuar