22 Kasım 2024 Cuma
İstanbul 11°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

İhracatçı, nicelik yerine niteliğe odaklanacak

İhracatçı, nicelik yerine niteliğe odaklanacak
A+ A-
RECEP ERÇİN

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Ticaret Bakanlığı'nın destekleriyle Türkiye’nin en geniş kapsamlı tasarım etkinliği olan “Design Week Türkiye 2021 / Türkiye Tasarım Haftası” etkinliği için basın karşısına geçti. Geniş katılımlı toplantıda etkinliğe ilişkin bilgi veren TİM Başkanı İsmail Gülle, cuma günü başlayacak ve bu yıl beşincisi yapılacak etkinliğin amacının niceliğe değil niteliğe odaklanmak olduğunu aktardı. Türkiye Küresel Tasarım Sıralamaları’nda Almanya, Birleşik Krallık, Hollanda, Kanada gibi ülkeleri geride bırakarak skor bazında 7’nci sıraya yer aldı. Tasarım etkinliğinin getireceği ivme sayesinde Türkiye bu sıralamadan beşinciliğe yükselmeyi hedefliyor.

SADECE FİYAT ODAKLI OLMAYACAK

Küresel tedarik zincirinde yeni bir dönemin başladığının ve ihracat ailesinin bu kırılmayı lehine kullanmayı başardığını aktaran TİM Başkanı Gülle, “Bu başarıyı sürdürülebilir kılmak için tasarımın gücüne inanıyoruz. Çünkü önümüzdeki bu süreçte rekabet, sadece fiyat odaklı olmayacak. Yeni dönemde tasarım, sürdürülebilirlik ve katma değer başlıkları, rekabet gücümüzü belirleyecek unsurlar olacak. Bu durum, sürdürülebilirlik ve teknoloji odaklı, çevreye duyarlı ve marka değeri yüksek yepyeni bir ihracat stratejisine geçmemiz gerektiğini gösteriyor. TİM olarak dört bir koldan, küresel ticarette değişen tüm koşullara ihracatçılarımızı hazırlamayı sürdürüyoruz.” ifadelerini kullandı.

İSTANBUL TASARIM BÖLGESİ PROJESİ

TİM Başkanı İsmail Gülle, “Meclisimizin 'Design İstanbul' projesi çalışmaları süratle devam ediyor. Design Week Türkiye’den edindiğimiz tüm kazanımları doğrudan yansıttığımız bir proje hazırladık. Proje kapsamında; dizayn yarışmalarından dizayn sokaklarının kurulmasına, Design İstanbul müzesinden yenilikçi çalışma alanlarının oluşturulmasına kadar geniş bir perspektifte çalışmalarımızı ele aldık. Projeyle İstanbul'u dünyada önemli bir tasarım bölgesi haline getirmenin yanısıra, tasarım ürünlerinin ihracatını artırarak yaratıcı endüstrilerin ihracatını geliştirmeyi amaçlıyoruz” dedi.

300 MİLYARA 2025'TE ULAŞACAĞIZ

Toplantıda Gülle'ye, “300 milyar dolar ihracata geldiğimizde 1.2 dolarlık bir kilogram başı değer karşımıza çıkıyor. Bu değer kasım ayının gerisinde. Bunu artırmak için de farklı bir çalışmanız olacak mı?” diye sorduk. Sorumuzu yanıtlayan TİM Başkanı Gülle, şunları söyledi: “Türkiye'nin gurur duyduğu yüksek teknolojili ürünler bazında atakta olduğumuzu görüyoruz. Savunma sanayi, mücevher, hazır giyim, mobilya ve işlenmiş demir ve demir dışı sektörlerde birim değerin arttığını görüyoruz. Yılda 170 milyon ton ihracat yapıyoruz. Ne kadar katkı koyarsa ihracatın kilogram değerini 2 dolara çıkardığımızda farklı bir tabloyla karşılaşacağız. Bu aileyi genişletmek için tasarımın değerini hakim kılmak için çalışıyoruz. Dereler çaylara çaylar ırmaklara oradan göllere ve denizlere doğru bir yolculuk. 2026 olarak belirlediğimiz 300 milyar dolar ihracat hedefine 2025'te ulaşacağımızı görüyoruz.”

ihracat Türkiye İhracatçılar Meclisi Ticaret Bakanlığı tim