02 Kasım 2024 Cumartesi
İstanbul 14°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Influencerlara denetim geliyor

Artık bir meslek haline gelen Influencerların ticari faaliyetleriyle ilgili hukuksal düzenlemeler bütün dünyada tartışılmaya başladı.

Influencerlara denetim geliyor
A+ A-

Fransa'da Ulusal Meclis genel kurulunda, influencerların sosyal medya platformlarında ticari faaliyetlerini denetlemeyi amaçlayan yasa tasarısı ikinci kez görüşüldü.

Ticaretle uğraşan influencerların faaliyetlerine hukuki tanımlama getiren yasa tasarısı, oy birliğiyle kabul edildi.

Tasarının yarın Parlamentonun diğer kanadını oluşturan senatodaki oylamadan sonra nihai olarak kabul edilmesi bekleniyor.

Fransa'da bir yasa tasarısının nihai olarak kabul edilmesi için Parlamentonun iki kanadı olan meclis ve senatonun aynı tasarı metnini onaylaması gerekiyor.

INFLUENCER NEDİR?

Türkçe karşılığı etkileyen kişi anlamına gelen Influencer, internet ve sosyal medya üzerinden tanıtımı ve pazarlama yapan kişiler için kullanılıyor. Influencerların en önemli özellikleri arasında yüksek sayıda takipçi kitlesine sahip olan ve bu takipçi kitlesini etkilemeyi hatta yönlendirmeyi başarmak yer alıyor.

3,484 milyarı aşkın insanın kullandığı sosyal medya özellikle firmalar tarafından çok büyük bir pazar olarak görülüyor.

Devletler ise sosyal medyaya ve bu mecrada yapılan ticari faaliyetlere düzenleme getirme gayretinde.

Sosyal medya Fransa Avrupa ınfluencer sosyal medya fenomeni