Instagram CEO'sundan Açıklama: Hikayeleri izleyenler neye göre sıralanır? Instagram keşfete nasıl çıkılır?
Instagram keşfete nasıl çıkılır? Instagram da hikayeleri izleyenler neye göre sıralanıyor? İşte CEO'sundan algoritma açıklaması...
Sosyal medya uygulamaları arasında en popülerlerinden biri olan Instagram'ı kullanan herkes hikayeleri izleyen kullanıcıların nasıl sıralandığını, keşfet içeriklerinin neye göre değiştiğini, çok güzel olan fotoğrafların neden çok beğeni almadığını bir kez de olsa düşünmüştür. Aslında bu konu tam olarak Instagram algoritması ile alakalı... Peki, bu algoritma nasıl çalışıyor? İşte CEO'dan çok merak edilen o soruların yanıtları. Sizler için adım adım Instagram algoritması ile alakalı tüm soruların yanıtlarını derledik.
1. Hikayeyi izleyen kullanıcılar neye göre sıralanıyor? Hikayeler neye göre sıralanıyor?
Öncelikle bu konu oldukça merak ediliyor. Hikayeyi izleyen kişilerin sıralanmasının altında gizli bir mesaj var mı? Bu sıralama aslında birçok etmene göre yapılıyor. Ancak hikayeyi ilk izleyen kişinin en başta gözükmediğini söyleyebiliriz.
Instagram hikayesini izleyen kişilerin sıralanmasında en önemli etken etkileşim. Bu etkileşim profil ziyareti, kaç farklı hikayenin izlenmiş ya da beğenilmiş olduğu, DM sıklığı gibi pek çok farklı şekilde olabilir. Ama bu durum anlık şekillenmiyor. Dolayısı ile kullanıcıların uzun süre etkileşimde bulunduğu kişiler, hikayeyi izleme sırasında da en yukarıda yer alıyor. Farklı kullanıcıların hikayelerinin sırlanması ise yine aynı sistemde yapılıyor.
2. Instagram keşfet ve reels kısmı nasıl çalışıyor? Gönderileri neye göre sıralıyor?
Instagram'da keşfet ve reels kısımları aslında birbirleriyle aynı sisteme sahip. İkisi de gönderileri kullanıcılar için seçip, ayıklayıp zaman akışında gösteriyor. Daha detaylı anlatmak gerekirse şöyle:
İlk olarak Instagram kullanıcıların beğendiği gönderileri ve takip ettiği farklı hesapları analiz ediyor. Bir kullanıcı için hangi gönderilerin ve hesapların daha çok beğenileceği de bu sayede anlaşılmış oluyor. Instagram zaten kendi içerisinde paylaşılan tüm gönderileri sıralamış oluyor. Kullanıcıların da keşfet sayfasına ve reels sekmesine buna göre içerikler çekiliyor. Bunların yanında az sayıda da olsa bir kullanıcının beğendiği içeriklerle uyuşan ancak farklı sınıflardaki içeriklere de yer veriliyor. Böylelikle kullanıcılar farklı içerikleri de görebilmiş oluyor.
3. Instagram keşfete nasıl çıkılır?
Instagram keşfete nasıl çıkılır sorusunun aslında net bir cevabı henüz yok. Çünkü keşfet tek bir sınıflandırmaya bağlı değil. Örneğin bir hesabın otomobil, teknoloji ve makyaj gibi 3 farklı kategoride içeriği olduğunda aslında bu içeriklerin hepsinin kendine ait keşfetleri olmuş oluyor.
Dolayısıyla keşfette yer almak isteyenlerin kendi alanındaki son trendleri takip etmesi gerekiyor. Bu noktada trend olan müziklerin kullanılmasının keşfette yer alma ihtimalini artırdığı söyleniyor. Aynı şekilde yapılan etiketler de keşfete çıkma ihtimalini artırıyor. Son olarak ise özgün içerikler üretilmesi, Instagram algoritması açısından oldukça önemli bir etken.
Kaynak: ShiftDelete