18 Kasım 2024 Pazartesi
İstanbul 13°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

İnternetten sipariş ettiği ürünü iade etti, 4 yıl sonra icra geldi

İstanbul'da 4 yıl önce internetten sipariş ettiği ürünü kapıda iade eden tüketici, borcu olmamasına rağmen hakkında icra dosyası açıldığını öğrendi.

İnternetten sipariş ettiği ürünü iade etti, 4 yıl sonra icra geldi
A+ A-

İstanbul Beylikdüzü’nde 2018 yılında internetten sipariş ettiği nevresim takımını kapıda iade eden Bahtişen Şen’e 4 yıl sonra bir hukuk bürosu tarafından 120 lira borcu olduğu gerekçesiyle mesaj geldi.

Şen, kendisine ulaşan kişilere herhangi bir borcunun olmadığını ifade etti. Durum üzerine defalarca kez aranan Şen, konu ile ilgili bir avukatla birlikte e-devlet üzerinde inceleme yaptı. Hakkında icra dosyası açıldığını öğrendi. İnternette konuya ilişkin araştırma yapan Şen, benzer olayın birçok kez yaşandığını ve çok sayıda insanın mağdur edildiğini öğrendi.

İCRA DOSYASI AÇTIRAN ŞİRKETTEN PİŞKİN CEVAP

Büyükçekmece Adliyesi’ne şikayet dilekçesini vererek yaşadığı durumu anlatan Şen “Bir şirketten bana mesaj geldi. ‘Bir ürün almışsınız ve icraya verileceksiniz’ diyordu. Ben de şirketi aradım ve bana ‘2018 yılında internetten bir ürün almışsınız ve iade etmişsiniz. Onun parasını istiyoruz.’ dediler.

'ALMADIĞIM ÜRÜNÜN PARASINI İSTİYORLAR'

Ben de ne olduğunu hatırlayamadım CİMER’e şikayet ettim. İnternette olayla ilgili o kadar çok şikayet var ki düşünün çok fazla mağdur vardı. Birkaç kez daha bana mesaj geldi. Ben de onlara ‘Beni ararsanız sizi şikayet edeceğim, benim hiçbir borcum yok’ dedim. Almadığım ürünün parasını istiyorlar.

Eşim bana ‘Uğraşma bunlarla şikayetçi olma’ dedi. Orada hata ettim ve şikayetçi olmadım. Ancak bu konuyla ilgili pek çok şikayetin sonucunda takipsizlik kararı verilmiş. Ben sonuna kadar gideceğim. Şimdi adliyeye geldim ve dilekçe vereceğim. Başkaları da mağdur olmasın.” dedi.

Kaynak: İHA
icra İstanbul İnternet alışverişi Tüketici borcu