30 Kasım 2024 Cumartesi
İstanbul 10°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

İranlı hat ustası Rezazad eserlerine imza atmıyor

Hüsn-i Hat ve Tezhip Sergisi'nde eserleri sergilenecek olan Musa Rezazad eserlerine imza atmıyor. Rezazad bunun sebebini ise şu şekilde açıklıyor, 'Tarz ve estetizmin zaten kendi özgünlüğünü ortaya koyduğunu, bakanların da mesajı almaları gerekiyor'

İranlı hat ustası Rezazad eserlerine imza atmıyor
A+ A-

Musa Rezazad, Azeri kökenli bir İranlı.

Ailesinin de sanatın içinde olduğunu belirtiyor. "Hat sanatı benim en hoşlandığım ve ilgilendiğim sanat dalı" diyor.

Hat sanatının bir estesizmi ve bu estetizmin altında derin bir felsefe, düşünce olduğunu belirtiyor.

Rezazad, bu sanatın İslam dünyasında öne çıkmasının ise müslümanlığa yakın olmasına bağlıyor. Kur'anda yer alan yer alan içeriği; derin ve güzel noktaların estetik biçimde anlatılması olarak ifade ediyor.

Hüsn-i Hat sanatının İran, Türkiye ve Arap ülkelerinde yaygın olarak yapıldığına dikkat çeken Musa Rezazad, ayet ve surelerin insan eliyle güzel biçimde sanatsal ilkelere göre işlenmesinin önemine dikkat çekiyor. Şişli Nazım Hikmet Kültür ve Sanat Evi'ndeki sergide İranlı ünlü hat ustalarının yapıtlarının bulunmasına karşın, hiç birinin üzerinde sanatçının adı bulunmuyor. Nedeni sorulduğunda Rezazad, tarz ve estetizmin zaten kendi özgünlüğünü ortaya koyduğunu, bakanların da mesajı almaları gerektiğini düşündükleri için ad yazamaya gerek görmediğinin altını çiziyor.

Bin yıldan daha fazla sınır komşumuz olan İran ile hat sanatında da yakınlıklarımız olduğunu söyleyen Rezazad, Türkiye'de Güzel Sanatlar Fakülteleri'nde hat üzerine verilen eğitimin evrensel nitelikte olduğuna özellikle vurgu yapıyor. "İnsan sevdiğine sevgisini anlatmak için sözcük seçme konusunda nasıl titizse Hat sanatında da altının ve gümüşün önemi budur" diyor Rezazad.

Hat sanatındaki derin ve dinsel düşüncenin güzellikle atbaşı gitmesi gerektiğine dikkat çekiyor ve ekliyor: Hattın maddi değerinden daha çok mesajı olması gerekir. Rezazad, hat sevenlerin de hatla mesaj yoluyla bağ kurduğununun altını çiziyor. Hüsn-i Hat ve Tezhip Sergisi'nde birbirinden farklı sanatçıların çalışmalarına yer verdiklerini söyleyen Rezazad, sergiyi Şams Sanat Galerisi'nin düzenlediğini ve 23 Şubat'a dek Şişli Nazım Hikmet Kültür ve Sanatevi'nde görülebileceğini vurguladı.

İşte eserlerin bazıları;

İranlı hat ustası Rezazad eserlerine imza atmıyor - Resim: 1

İranlı hat ustası Rezazad eserlerine imza atmıyor - Resim: 2

İranlı hat ustası Rezazad eserlerine imza atmıyor - Resim: 3

İranlı hat ustası Rezazad eserlerine imza atmıyor - Resim: 4

İranlı hat ustası Rezazad eserlerine imza atmıyor - Resim: 5

İranlı hat ustası Rezazad eserlerine imza atmıyor - Resim: 6

İranlı hat ustası Rezazad eserlerine imza atmıyor - Resim: 7

İranlı hat ustası Rezazad eserlerine imza atmıyor - Resim: 8

İranlı hat ustası Rezazad eserlerine imza atmıyor - Resim: 9

İranlı hat ustası Rezazad eserlerine imza atmıyor - Resim: 10

İran Rezazad hat