İş kazasından sonra yapılması gerekenler
İşçiler soruyor, uzmanlar yanıtlıyor. İş Güvenliği Uzmanı Şenay K. Özdoğan yanıtladı:
- Şenay Hanım, iş kazası yaşamamız durumunda ne yapmamız gerekir?
İş yerlerimizde çeşitli sebeplerden dolayı zaman zaman iş kazalarına maruz kalabiliyoruz. Sırasıyla kaza sonrası neler yapmalıyız bakalım.
İş kazası ile karşılaştığımızda öncelikle kazaya uğrayan çalışanın tedavisi yapılmalıdır.
Çalışana tedavisi süresince geçici iş göremezlik ödeneği ödenir. İş kazası geçiren personelde maluliyet olup olmadığına bakılır. Eğer bir maluliyet varsa ve bu maluliyet yüzde 10’un üzerinde ise, çalışana maluliyet aylığı bağlanması gerekmektedir.
Kaza sonrası iş yeri kaza raporu düzenlenir. Şahitlerin ifadeleri alınarak derhal kolluk kuvvetlerine haber verilmelidir. Gerçekleşen kazadan sonraki üç iş günü içinde iş yerinin tescilli bulunduğu Sosyal Güvenlik Kuruluna (SGK) bildirilmelidir. Bir kaza dosyası hazırlanmalıdır. Dosya içinde ise; çalışanın işe giriş bildirgesi, işe giriş sağlık raporu, kaza anından önceki dört aya ait ücret hesap pusulası sureti, eğitim belgesi, varsa sertifikaları ve kişisel koruyucu teslim tutanağı bulunmalıdır. İş yerinde meydana gelen kazalar ilgili yerlere bildirilmez ise işverene idari para cezası uygulanmaktadır.
İş kazarlının zamanında bildirilmediği ya da eksik veya yanlış bildiri yapıldığı durumlarda doğacak olan zararlardan işveren sorumludur.
Sorularınızı [email protected] adresine gönderebilirsiniz.