‘İşin Geleceği Hackathonu’ başvuruları açıldı
Türk Telekom, genç yeteneklerin yenilikçi fikirleriyle kıyasıya yarışacağı, İşin Geleceği Hackathonu’nu düzenliyor. 3-16 Mayıs tarihleri arasında başvuruların alınacağı yarışmada katılımcılar, değişen iş yaşamına yönelik çözümlerle yarışacak.
Türk Telekom’dan yapılan açıklamaya göre, Türk Telekom genç yetenekleri ve yenilikçi fikirleri desteklemek amacıyla faaliyetlerini sürdürüyor. Bu kapsamda, Türk Telekom’un düzenlediği ‘İşin Geleceği Hackathonu’nda yurt içinden ve yurt dışından katılan gençler yarışacak. Etkinlik kapsamında, Kovid-19 süreci ile iş dünyasında karşı karşıya kalınan problemler ve yenilikçi uygulama önerileri çevirim içi platformda ele alınacak.
İLK ÜÇE 45 BİN TL ÖDÜL
Yapılan açıklamada yarışma ile ilgili şu ayrıntılara yer verildi:
“Bireysel veya en fazla dört kişilik takımlarla, iş geliştirme, tasarım ve proje yönetimi alanlarında yarışacak katılımcılardan dereceye giren üçüncüye 10 bin TL, ikinciye 15 bin TL, birinciye 20 bin TL olmak üzere toplamda 45 bin TL’lik ödül verilecek. Bir yıl boyunca Türk Telekom Santral Topluluk Merkezi’nde ücretsiz ofis imkânı sunulacak. Türkiye ve yurt dışından ön lisans ve lisans öğrencilerinin yanı sıra üniversiteden en fazla iki sene önce mezun olmuş gençler, https://www.turktelekomkariyer.com.tr adresi üzerinden yarışmaya başvuru yapabilecekler.”
HACKATHON NEDİR?
“Hack” ve “marathon” kelimelerinin birleşiminden oluşan hackaton, belli bir ortak fikre sahip insanların belirli bir süre içerisinde, takım çalışması halinde aynı ortamda aynı havayı soluyarak yenilikçi fikirlerini kodlara dökme eylemidir. Genellikle yazılım geliştiricilerinin, ara yüz tasarımcılarının ve bilgisayar programcılarının 3-5 kişilik gruplar halinde bir araya gelerek 1-2 gün boyunca çalışarak yeni bir proje geliştirdikleri yarışmalara Hackathon denir. Hackathon, 1999 Haziran ayında OpenBSD geliştiricileri ve SUN pazarlama ekiplerinin birbirinden bağımsız düzenledikleri etkinlikler ile başladı. Daha sonra büyük teknoloji firmalarının da benzer etkinlikler düzenlemesi ile popülerliğe ulaştı. Facebook’un like butonu, phonegap vb. pek çok ürün hackathonlarda üretilen prototipler sayesinde hayata geçti. Yine Facebook, Spotify gibi öncü teknoloji şirketleri şirket içi hackathonlar düzenleyerek bunu bir şirket kültürü haline getirdiler.