25 Aralık 2024 Çarşamba
İstanbul 10°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Sanayinin sorunlarını İmamoğlu’na anlattılar

İstanbul Sanayi Odası (İSO), Meslek Komiteleri Ortak Toplantısı’nda İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nu ağırladı. İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, 'İstanbul’un tanıtımı ve imajına ilişkin faaliyetler bütüncül, stratejik ve uzun vadeli bakış açısıyla ele alınmalı' dedi

İSO Meslek Komiteleri Ortak Toplantısı nerede yapıldı? İstanbul Sanayi Odası (İSO), Sanayinin sorunlarını İmamoğlu’na anlattı... İstanbul'un sorunları neler?
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

İstanbul Sanayi Odası (İSO), ‘İstanbul’un Gelecek Vizyonunda Sanayimizin Yeri, Sorunlar ve Çözüm Önerileri’ başlıklı Meslek Komiteleri Ortak Toplantısı’nda İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nu ağırladı. Toplantının açılış konuşmasını yapan İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, Türkiye ekonomisini sırtlayan İstanbul sanayisinin karşı karşıya olduğu, riskleri kabul edilebilir bir seviyeye indirmek adına ‘kentsel dönüşüm’ benzeri bir ‘sanayi dönüşümü’ programının ivedilikle başlatılması gerektiğinin altını çizdi. Bahçıvan, şöyle devam etti:

“İstanbul’un menfaatleri ile sanayimizin menfaatleri birlikte ele alınmalıdır. İstanbul’da bilgi ve teknoloji yoğunluğu yüksek, katma değerli üretim yapan sanayi için yeni alanlar oluşturulmalı. Ayrıca İstanbul’umuzun bugün en büyük ihtiyaçlarının başında dünya ölçeğinde bir fuar alanına sahip olmak geliyor.”

ÇEVRE DÜZENİ PLANLANACAK

İstanbul’un tanıtımı ve imajının geliştirilmesine ilişkin faaliyetler bütüncül, stratejik ve uzun vadeli bir bakış açısıyla ele alınmalı diyen Bahçıvan, “Bu doğrultuda çalışmaların, kent markası yaratılması adına etkin bir şekilde yürütülmesi önem arz etmektedir.” ifadelerini kullandı. Şehirler büyüdükçe eşitsizliklerin arttığını ve geçim kaynaklarının azaldığını dile getiren Erdal Bahçıvan, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bu sorunların çözümü ise sürdürülebilir ve dirençli şehir olmaktan geçmektedir. Sürdürülebilir ve dirençli şehir inşasının başarılı bir planlama ile mümkün. İstanbul’un geleceğine dair veriye ve uluslararası normlara dayalı çalışmalar yürütmek üzere kurulan İstanbul Planlama Ajansı tarafından yakın zamanda Çevre Düzeni Planı çalışmaları başlayacak. Yeni bir planın hazırlığında iken bir önceki planda sanayi adına yanlış gördüğümüz stratejilerin düzeltilmesini bekliyoruz.”

İSTANBUL’UN SORUNLARI

İstanbul’un sorunları arasında ‘trafik yoğunluğunun’ ilk sıralarda yer aldığına dikkat çeken Erdal Bahçıvan, sözlerini şöyle tamamladı:

“Özellikle sanayinin yoğun bulunduğu yerlerde lojistik de trafik sıkışıklığına sebep oluyor. Kurulacak lojistik merkezleri bu soruna bir nebze çözüm olabilir. Gündüz oluşan lojistik trafiği geceye kaydırılarak trafik rahatlatılabilir. Erenköy ve Haydarpaşa Gümrükleri artık şehrin içinde kaldıkları için ciddi bir trafik sorunu oluşturmakta. Bu gümrükler çevre düzeni planında şehir çeperlerine doğru konumlanabilir.

“İstanbul’daki taksi sayısının yetersiz olduğunu, sayıyı artırmak için çalışmalar yapıldığını biliyoruz. Ancak taksilerde daha büyük bir sorun var, o da kalite sorunu. Taksi sisteminin acilen rehabilite edilmesi, İstanbul’un itibarı ve marka şehir olması yolunda yapılması gereken çalışmaların başında geliyor. Bir diğer önemli sorun da otopark sorunu. Ne yazık ki kentte iyi tasarlanmış, yeterli otopark olmadığı için bu konuda özel teşebbüslerin oluşturduğu palyatif çözümler hem kalite hem de maliyet açısından İstanbul halkını ciddi manada mağdur ediyor.”

İstanbul’un, Türkiye ekonomisinin en önemli merkezi olduğunu kaydeden Ekrem İmamoğlu, şu vurguları yaptı:

“Bu dönemde İSO gibi İTO gibi sanayi ve ticarete yön veren ana aktörlerin oluşturduğu odalarla, çatı örgütlerle birlikte hareket etmek ve çözüm önerileri üretmek zorundayız. Şehrimizin sanayi üretim kapasitesini artırmak, yatırım ortamını iyileştirmek ve iş gücünün niteliğini yükseltmek için el birliğiyle çaba göstermeliyiz. İstanbul olarak, yatırımcılara sağladığımız teşviklerin etkinliğini artırmak ve iş dünyasının bürokratik engellerle karşılaşmadan faaliyet gösterebilmesi için gerekli reformları yapmak zorundayız. Ayrıca, eğitim ve teknolojiye yapılan yatırımları artırarak, iş gücümüzü global rekabete hazırlamak da önceliklerimiz arasında yer almalı.”

İSO İstanbul Sanayi Odası Ekrem İmamoğlu İstanbul İTO