İstanbul-Çanakkale arası 2 saate düşecek!
Tekirdağ'da Kınalı-Malkara Otoyolu'nun temeli, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun katıldığı törenle atıldı. Cevdet Yılmaz İstanbul ile Çanakkale arasının 2 saate düşeceğini söyledi.

Kınalı-Malkara Otoyolu'nun temeli, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun katıldığı törenle atıldı.
Cevdet Yılmaz, konuşmasında, "1915 Çanakkale Köprüsü, Türk mühendisliğinin ulaştığı ileri seviyeyi ortaya koyan önemli bir altyapı projesidir. Kınalı-Malkara Otoyolu ile birlikte bu köprünün stratejik önemi daha da artacak, bölgenin lojistik kapasitesine ve ekonomik hareketliliğine önemli katkılar sunacaktır. İstanbul-Tekirdağ arası ulaşım süresi 1 saatin altına İstanbul-Çanakkale arasındaki seyahat süresi de 2 saate düşmüş olacaktır" dedi.
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Malkara'da Kınalı-Malkara Otoyolu'nun temel atma törenine katıldı. Törende konuşan Yılmaz, "Buraya Çanakkale'den geldik.
18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi'nin 110'uncu yıl dönümünde şanlı geçmişimizi anarak, geleceğimizi inşa etmeye devam ediyoruz. İstiklal mücadelesini, istikbal mücadelesiyle devam ettiriyoruz. Çanakkale'deki törene katıldık ardından temel atma töreni için Tekirdağ'dayız. Bu anlamlı günde ecdadımızın bize emanet ettiği kutlu mirası yaşatmak, milletimizin yarınlarını daha güçlü, daha müreffeh kılmak için kararlılıkla çalışıyoruz. Asya ve Avrupa arasındaki ticaret ve kültürel etkileşimin merkezi konumunda yer alan bir bölgedeyiz. Trakya, tarih boyunca kıtalar arası bir köprü görevi icra etmiştir. Stratejik konumu, ekonomik ve kültürel geçişlerin merkezinde yer alarak bölgenin ticaretini ve kalkınmasını desteklemiştir. Sanayisi, ekonomisi ve endüstrisiyle Trakya'nın en büyük ili olarak öne çıkan Tekirdağ, İstanbul ile birlikte bölgenin ekonomik gelişimine yön veren lokomotif şehirlerden biridir. Çok önemli bir sanayi kenti, ihracatçı bir ilimiz, bir taraftan da çok önemli bir tarım şehri. Dolayısıyla Trakya ülkemizin ekonomisine, Tekirdağ çok önemli katkılarda bulunan bir ilimiz" dedi.
'REKABET GÜCÜNE KATKI'
Ulaştırma sektörünün diğer tüm sektörlerden etkilenen ve tüm sektörleri etkileyen özel bir alan olduğunu söyleyen Yılmaz, "Bir ülkedeki ulaştırma sektörünü veya bir ildeki, bir yöredeki ulaştırma sektörünü geliştirmeden, diğer sektörlerde gidebileceğimiz mesafe de bir yere kadardır. Adeta vücuttaki damarlar gibi ulaştırma sektörü. Ne kadar güçlü bir ulaşım altyapınız varsa ekonominiz de o kadar iyi işler, diğer birçok sektörde bundan etkilenir. Bu bölgemizde turizm sektörü de var elbette. Sayın Valimiz bu projenin turizm açısından önemini anlattı. Buraya çok sayıda insanımız geliyor, yaz aylarında özellikle ve trafikte ciddi problemler yaşanıyor. Temelini attığımız bir proje, bir taraftan da turizm sektörünü rahatlatmış olacak. Sanayi sektörünün lojistik maliyetlerini, tarımın yine lojistik maliyetlerini düşürerek, tarımın ve sanayinin rekabet gücüne katkıda bulunmuş olacak" diye konuştu.
'BÖLGESEL KALKINMAYI HIZLANDIRACAK'
Cevdet Yılmaz, Kınalı-Malkara Otoyolu'nun, yol projesi olmaktan öte, bölgenin kalkınmasına, bölgesel ticaretin gelişimine ve sanayinin büyümesine katkı sağlayacak stratejik bir proje olduğunu belirterek, "Bu tür projelerin mutlaka etki değerlendirmelerini yapmak gerekir diye inanıyorum. Yani bu proje öncesinde neydi? Sanayimiz, tarımımız, turizmimiz, yaşam kalitemiz. Sonrasında ne oldu? Etki değerlendirmelerle bunu ortaya koymak önemli diye inanıyorum. Bu proje Tekirdağ'ı, İstanbul'a, Çanakkale'ye, Kırklareli'ne ve Edirne'ye daha hızlı, daha güvenli ve daha konforlu bir ulaşım ağıyla bağlayarak bölgenin ticaretine, sanayisine, turizmine, tarımına, lojistiğine güç katacak. Aynı zamanda Tekirdağ'ın limanları, sanayi tesisleri ve ticaret merkezleriyle olan bağlantısını güçlendirerek bölgesel kalkınmayı hızlandıracak, ülkemizin ekonomik dinamizmine yeni bir ivme kazandıracaktır. Şu anda bir ekonomik program uyguluyoruz biliyorsunuz. Enflasyonu düşürmeye yönelik, dengeli büyüme oluşturmaya dönük bir programımız var. Bu programda da en fazla önceliklendirdiğimiz hususlardan biri üretim alanlarıyla limanların bağlantısı. Pazarlarla üretim alanları arasındaki ulaşım ağlarının çok daha güçlü, etkili hale gelmesi. Bunu yaptığımızda sadece insanımızın konforuna katkıda bulunmuş olmuyoruz. Ülkemizin rekabet gücüne de katkıda bulunuyoruz. Lojistik maliyetleri düşünerek enflasyonla mücadeleye de dolaylı olarak katkı vermiş oluyoruz. Dolayısıyla bu projelerin çok yönlü etkileri var" ifadelerini kullandı.
'ÇOK DEĞERLİ BİR PROJE'
Kınalı-Malkara otoyolunun, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe otoyolunun önemli bir halkası olarak planlandığını söyleyen Yılmaz, "Otoyol, İstanbul-Edirne 03 Otoyolu'nun Kınalı Kavşağı'ndan başlayarak, batıya doğru ilerlemekte, Tekirdağ'ın kuzeyinden geçip Şarköy'ün kuzeyini takip ederek Malkara'ya ulaşmaktadır. Burada Malkara, Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü'yle birleşerek İstanbul'dan Çanakkale'ye kadar kesintisiz bir ulaşım imkanı sunması hedeflenmektedir. Bildiğiniz gibi dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü Türk mühendisliğinin ulaştığı ileri seviyeyi ortaya koyan, çok kritik bir altyapı projesidir. İnşa edilirken de gelip ziyaret etmiştim bir vesileyle. Az önce tekrar köprüyü gördük, açılışına da katılmıştık. Gerçekten hepimizi gururlandıran bir proje. Ülkemizin mühendislikte, inşa faaliyetlerinde geldiği seviyeyi aslında kanıtlayan, gösteren çok değerli bir proje" diyerek, o projeye emeği geçen herkesi saygıyla andığını belirtti.
'REFAH DÜZEYİNE KATKI'
Yılmaz, ayrıca, "Çanakkale Boğazı'nın dakikalar içinde geçilmesine imkan sağlayarak, Avrupa ve Anadolu arasında daha güçlü bir ulaşım bağlantısı oluşturulmuştur. Kınalı-Malkara Otoyolu'yla birlikte bu köprünün stratejik önemi daha da artacak, bölgenin lojistik kapasitesine ve ekonomik hareketliliğine önemli katkılar sunacaktır. İstanbul-Tekirdağ arası ulaşım süresi 1 saatin altına İstanbul-Çanakkale arasındaki seyahat süresi de 2 saate düşmüş olacaktır. Proje tamamlandığında bölgede yeni yatırım alanları açılacak, sanayi ve lojistik sektörü güçlenerek istihdam artışı sağlanacaktır. Her şeyden önemlisi de bu. Sonuçta insanımızın hayatına değer en önemli nokta istihdam. Bütün bu çabalar, daha fazla insanımızın istihdam edilmesine ve insanımızın refah düzeyine katkıda bulunmuş olacaktır. Tabii bir an önce tamamlanmasını istiyoruz. Belli bir süresi var bu büyük projelerin. Normalde 2028'in sonları veya 2029'un başı gibi görünüyor ama inşallah 2027'nin sonunda tamamlarız diye düşünüyoruz. Burada çok kıymetli üstleniciler var. İşinin ehli firmalarımız, çok teknik kapasitesi yüksek şirketlerimiz inşallah bunu 2027'nin sonunda bitirirler diye temenni ediyoruz. Bereketli bir günde başladı, yine böyle güzel bir günde inşallah açılışını da hep birlikte görürüz" diye konuştu.
Yılmaz, konuşmasının son bölümünde de şunları söyledi:
"Ulaşım altyapımızı modernleştirerek, Türkiye'yi küresel lojistik merkezlerden biri haline getirmeye devam edeceğiz. 1915 Çanakkale Köprüsü, Osman Gazi Köprüsü, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Marmara hızlı tren hatları. Her biri Türkiye'nin ulaşımda geldiği seviyeyi gözler önüne seren dev projeler ve iyi ki de bu projeleri yapmışız. Geçenlerde Ulaştırma Bakanımız partimizde bir sunum yaptı. Bugüne kadar yapılan yatırımları, ulaştırma, haberleşmede 290 milyar doların üzerinde son 22 yılda yatırım yapmışız. İyi ki de yapmışız. Bugün dünyanın geldiği yeni şartlarda, bu yatırımların maliyeti eskisinden çok daha yüksek düzeye çıkmış vaziyette. O gün yapmasaydık bu yatırımları, bugün çok daha yüksek maliyetlerle yapmak zorunda kalacaktık ve bugüne kadar ekonomik, sosyal açıdan ürettikleri faydadan da istifade etmemiş olacaktık. Ulaştırma projelerini değerlendirirken, sadece bütçeye etkisi itibarıyla değerlendirmemek gerekir. Bunlar çok yönde etkileri olan projeler. Ekonomik, sosyal ve çevresel etkileri olan projeler. Bütün bu yollarla birlikte trafik probleminden, trafik kazalarının azalmasından, insanların daha az vakit kaybıyla seyahat etmelerine, araçların bakım maliyetlerinin düşmesinden, akaryakıt maliyetlerine, karbon salınımının azalarak çevresel etkilerine varıncaya kadar, az önce bahsettiğim istihdam etkileri, bütün bunlarla birlikte bu projeleri değerlendirmek gerekir. İyi ki bu büyük yatırımları yapmışız. Ülkemize, insanımıza hizmet eden hale getirmişiz. Bazen görüyoruz, bir dar bakış açısıyla sadece bütçeye getirisine götürüsüne bakarak değerlendirenler oluyor. Böyle bakmamak gerekir. Daha geniş bir perspektifle bu projeleri değerlendirmek gerekir. Şimdi işte bu dev projelere, bu büyük projelere Kınalı-Malkara Otoyolu ile bir altın halka daha eklemiş oluyoruz. İstanbul'dan Çanakkale'ye uzanan kesintisiz ve konforlu bir ulaşım koridoru oluşturarak, bölgenin sanayi, ticaret ve turizm potansiyelini, tarım potansiyelini daha da arttıracak ve projenin etkilerini hep birlikte göreceğiz. Hızla tamamlanması işte tüm bu etkileri, daha erken sürede devreye alacaktır. Özel kamu iş birliğinin en önemli faydalarından biri budur. Dünyanın en feasible projesini bile uygularken uzun bir süreye yayarsanız fizibilitesini kaybeder. Para harcarsınız ama getirisi olmaz. Bunun enflasyonist etkisi de olur. Sadece harcarsınız. AK Parti, Cumhur İttifakı öncesinde 10 yıl süren, 20 yıl süren yapı projeleri vardı. Bu projeler enflasyonist projelerdi, çünkü sadece harcama oluşturuyorlardı, karşılığında bir hizmet üretmiyorlardı. Şimdi ise hem kamu projelerinde kazanmış durumdayız, hem de kamu-özel iş birliğiyle, çok daha süratli bir şekilde bu projeleri hayata geçiriyoruz. Bu da projelerin fizibilitesini çok daha yukarıya çekmiş oluyor. Ülkemize çok daha fazla katkıda bulunmalarını sağlamış oluyor."