15 Kasım 2024 Cuma
İstanbul 13°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu anlattı: 'İmamoğlu sözünü tutmadı, yetkimiz yok'

İstanbul'da taksi bulamama sorununun trafik yoğunluğu ve teknoloji kullanımının olmamasından kaynaklandığını belirten Oda Başkanı Aksu, İBB Başkanı İmamoğlu'nun seçim öncesi verdiği sözleri tutmadığını söyledi. Yaşanan sorunlara değinen Aksu, yetkinin İBB'de olduğunu hatırlattı.

İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu anlattı: 'Yetki bizde olsa yolcu sorun yaşamaz'
A+ A-
RECEP ERÇİN

Taksilerle ile ilgili çok fazla şikayet alıyoruz. Kendimiz de birçok sorun yaşıyoruz. Trafiğin yoğun olduğu saatlerde taksi bulunamaması, taksicilerin müşteri beğenmemesi, araçların bakımsız olması vb. öteden beri olan şikayetler, son dönemde daha da arttı. Fakat bir de masanın diğer tarafı var.

Geçen hafta bir toplantıya yetişmek üzere Tepebaşı'nda tam da iş çıkış saati yarım saat taksi bekledim. Yoldan çevirmeyince. Uber üzerinden talepte bulundum. Çağırdıklarım gideceğim konumu görünce (Beşiktaş) iptal ettiler. Böyle 4-5 iptal yaşadım. Sadece biri arayıp trafik çok sıkışık olduğu için gitmek istemediğini belirtip, özür dileyerek iptal etmek istediğini söyledi. Ben de kabul ettim.

TAKSİCİYE DE KULAK VERDİK

Daha sonra nihayet biri götürmeyi kabul etti. Durumu anlattım. "Niye böyle?" diye sordum. O sırada Tarlabaşı tarafından geçiyorduk. Eliyle sola işaret etti: "Bak abi. Hiçbiri çalışmıyor. Hepsi yatıyor. Neden? Çünkü trafik var. Götüreceği mesafeden kazanacağı para harcadığı zamana değmeyecek. Maalesef durum böyle. Sadece biz haklıyız demiyorum ama sorunlar var. Bunu görmek lazım. Bizim başkanımız dile getiriyor ama ona da yükleniyorlar. Bence bir konuşun. İstanbul taksimetrede diğer illere göre ucuz kaldı. Öyle olunca taksi müşterisi çoğaldı. Taksi müşterisi kısmen kalburüstü kesimdi. Taksi sayısı da trafikten dolayı yetersiz kalıyor. Biz belirlenen fiyata yolcu taşırken bakın şu Vito'lara hepsi Ortadoğulu müşterilere çalışıyor. Bizden kat kat fazla ücret talep ediyorlar. O yüzden trafik filan onlar için sorun olmuyor. Tarifenin kilometreye göre değil zamana göre olması lazım. Bir de fiyatlara zam yapılması gerekiyor."

EN BÜYÜK SORUN TRAFİK

Bunun üzerine İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu'yu aradım. Başkana sorunları ve çözüm önerilerini sordum. Şikayetlerimi de doğrudan aktardım. Aksu sorularımızı tek tek yanıtladı. Öncelikle en büyük sorunun trafik yoğunluğunu olduğunu söyledi. Taksinin bir yerden diğerine yolcusunu götürüp diğer yolcuyu alma şansının azaldığını belirten Aksu, “En kısa mesafe 20-30 dakika iken bir saate kadar çıkmaya başladı. Trafik kilitleniyor. Bundan kaynaklı yolcuyu aldığımız bir yerden diğerine götüremiyoruz. Kazancımıza göre Avrupa özelinde dünyanın en pahalı akaryakıtını kullanıp en ucuz taksimetresi ile çalışıyoruz. Toplu taşımadan yani metro, metrobüs, otobüsten daha ucuzuz. Tabi vatandaş da toplu taşıma tercih edeceğine 3 kişi taksiye binmeyi tercih ediyor.” dedi.

İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu anlattı: 'İmamoğlu sözünü tutmadı, yetkimiz yok' - Resim : 1

'BELEDİYE YETKİYİ BİZE VERSİN'

ÖTV konusunda da sorunları olduğunu kaydeden Eyüp Aksu, bunun yanında eğitim ve denetim yetkisi taleplerini dile getirdi. Aksu'nun bu talebini oldukça önemli ve yerinde buldum. Çünkü her ne kadar taksilerde yaşanan sorunlardan oda sorumlu tutuluyor olsa da odanın pek bir yetkisi yok. Çünkü esas yetki İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde. Aksu bu konuda şunları aktardı: “Bizim yetkimizde olsa üç defa uyarı verdikten sonra uygunsuz davrananları, aynı hataları yapanları meslekten ihraç ederiz. Ama bütün yetkiler belediyede. Yetki bizde olsa yolcular sorun yaşamaz. Kaba davranış, taksimetre açmama, yolcu almama bunları yapamazlar. Biz yetki istiyoruz. Belediye ve Valilik kayıtlarına göre günde 1.5 milyon yolcu taşıyoruz. Şikayet oranı yüzde 1 civarında. Ama bu toplu taşımada yüzde 15 düzeyinde.”

İMAMOĞLU SÖZÜNÜ TUTMADI

Her meslekte işini yanlış yapan çürük elmalar olabileceğini bunları denetleyip meslekten ihraç etmek gerektiğini kaydeden Eyüp Aksu, “Belli kronikleşmiş bölgeler var. Taksim, Cevahir ve Eminönü, Beşiktaş, Yenikapı iskele bölgeleri gibi. Bunların sayısı da 300-500. Beş bin plaka artışı yapılamadığı için Belediye taksiciyi öne atıyor. İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, aday olduğu zaman odamızı ziyaret etti. Çok güzel sözler verdi. Birlikte yöneteceğiz, dedi. Ama bize verdiği sözleri tutmadı. Bizden fikir bile alınmıyor. Plakaları 10553 sayılı bakanlar kurulu kararınca açık artırma ile aldık ama belediye diyor ki; taksileri belediye işletecek, taksiyi de ben vereceğim. Belli ki seçim öncesi birilerine sözler verilmiş. Taksiciliği kimin yapacağı kanunla belirlenmiş ama belediye gündeme getirip plaka artışı yapmak istiyor. İstanbul Teknik Üniversitesi'nin hazırladığı çalışmaya göre İstanbul'da taksi artışına ihtiyaç yok.” diye konuştu.

'EN UCUZ TAKSİMETRE İSTANBUL'DA'

Taksiye ihtiyaç olmasa da taksi ile yolcuyu buluşturacak teknolojiye ihtiyaç olduğunu vurgulayan İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu, yaptıkları çalışmalara ilişkin şu bilgileri paylaştı: “Bilimsel bir çalışma yapalım, eğitim verelim, teknolojik sisteme geçelim istiyoruz. Taksici ile yolcuyu buluşturan bir mobil uygulama hazırlıyoruz. Adı da TAKSİM olacak. Yerli ve milli bir uygulama. Ücret ne kadar yazacak, nereye gideceksiniz, hangi araç gelecek bunlar olacak. Yolculuk sonunda da diğerlerinden farklı olarak ödül-ceza sistemi getireceğiz. Puanlamalar olacak. İyi puan alana ödül vereceğiz. Sürekli şikayet alanı ise ihraç edeceğiz. Bunu Belediye ile de konuşmak istiyoruz ama yanaşmıyorlar. Taksi bulunamaması sorunu trafik yoğunluğu ve teknoloji kullanımı olmamasından kaynaklı. Trafik bu kadar yoğun olmasa bir de teknoloji kullanımı artarak taksi bir yolcuyu bıraktığında diğerini nereden alacağını bilecek şekilde eşgüdümlü olsa sorun kalmaz. Çünkü siz arka sokakta taksi beklerken ön caddede taksi de müşteri bekliyor. Elbette eğitime de ihtiyaç var. Şu alamada TAKSİM'e kayıtları yapıyoruz. Test çalışmamız sürüyor. Akıllı taksimetre dediğimiz sistem de var. Trafik açıkken normal tarifeden, trafik kapalı iken ayrı bir tarifeden yazacak. Bakın Avrupa'da en ucuz taksimetre İstanbul'da. O yüzden üç kişi otobüse binmek yerine taksiyi tercih ediyor.”

Ekrem İmamoğlu taksiciler kilometre taksimetre taksi ücretleri tepebaşı eyüp aksu eyyüp aksu