05 Kasım 2024 Salı
İstanbul 10°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

İşte çarpıcı sosyal medya anketi! En çok kullanılan sosyal medya ne?

Hürriyet Gazetesi yazarı Abdulkadir Selvi 'Sıcağı sıcağına çöken sosyal medya anketi' adlı köşe yazısı kaleme aldı. Selvi, Hilmi Daşdemir’in başkanı olduğu Optimar’ın sosyal medya eğilimleri konulu araştırmasını paylaştı.

İşte çarpıcı sosyal medya anketi! En çok kullanılan sosyal medya ne?
A+ A-

Sosyal medya çökünce Facebook’un sahibi Zuckerberg 7 saat içinde 7 milyar dolar kaybettiğini söyleyen Selvi, "Artık sosyal medyasız bir hayat yok. Sosyal medyasız siyaset de yok. Büyük usta Levent Kırca’nın, “Tam yerine rast geldi manzara koyduk” dediği gibi, tam da sosyal medya kesintisinin üzerine denk geldiği için Hilmi Daşdemir’in başkanı olduğu Optimar’ın sosyal medya eğilimleri konulu araştırmasını paylaşmak istedim." dedi.

Hürriyet Gazetesi yazarı Abdulkadir Selvi 'Sıcağı sıcağına çöken sosyal medya anketi' adlı köşe yazısı şöyle:

EN SIK KULLANILAN SOSYAL MEDYA İNSTAGRAM

Ankete katılanların yüzde 46.2’si haberleri sosyal medyadan takip ettiğini söylüyor. En sık kullanılan sosyal medya hesabında ise Instagram uzun süredir ilk sırada geliyor. Twitter’ın çöplüğe dönmesi ve fotoğraf kullanımı Instagram’ın öne çıkmasını sağlamış. En sık kullandığınız sosyal medya aracı hangisi sorusuna cevap verenlerin yüzde 30.8’i Instagram diyor ama Facebook’un nefesi ensesinde. Facebook yüzde 28.5’le ikinci sıraya yerleşmiş durumda. Onu yüzde 13.5’le Twitter takip ediyor. Devlet başkanlarının dahi kararlarını Twitter’dan duyurduğu dikkate alınırsa etkinliği yüksek. YouTube’un yüzde 03.6 çıktığı araştırmada TikTok 0.2’yle burnunu göstermiş durumda.

Ankete katılanların yüzde 29.3’ü haberleri Facebook’tan alıyorum diyor. Onu yüzde 20.3’le Instagram takip ediyor. İlginç anlık haber ağı daha çok yaygın olmasına rağmen haberleri Twitter’dan alıyorum diyenlerin oranı yüzde 19.1’le üçüncü sırada geliyor. YouTube ise yüzde 2.5’le son sırada. YouTube’u daha çok müzik platformu olarak kullanıyoruz.

Partilere göre farklılıklar var. AK Partililerin yüzde 70.5’i denetlenmeli derken yüzde 29.5’u karşı çıkıyor. CHP’lilerin yüzde 36.6’sı denetlenmesini isterken yüzde 63.4’ü hayır diyor. MHP’lilerin yüzde 66.5’i denetlenmesinden, yüzde 33.5’i ise denetlenmemesinden yana. İYİ Parti tam ortadan ikiye bölünmüş durumda. Yüzde 48.9’u denetlenmeli derken yüzde 51.1’i karşı çıkıyor. HDP’liler ise ezici bir çoğunlukla hayır diyor. Yüzde 29.9’u denetlenmeli derken yüzde 70.1’i denetlenmeye hayır yanıtını veriyor.

HABERLER HANGİ SOSYAL MEDYADAN

Ankete katılanların yüzde 29.3’ü haberleri Facebook’tan alıyorum diyor. Onu yüzde 20.3’le Instagram takip ediyor. İlginç anlık haber ağı daha çok yaygın olmasına rağmen haberleri Twitter’dan alıyorum diyenlerin oranı yüzde 19.1’le üçüncü sırada geliyor. YouTube ise yüzde 2.5’le son sırada. YouTube’u daha çok müzik platformu olarak kullanıyoruz.

KADINLAR İNSTAGRAMCI ERKEKLER FACEBOOKÇU

Kadın ve erkek meselesi sosyal medya tercihlerinde de karşımıza çıkıyor. Çünkü her iki cinsin sosyal medya tercihleri farklı. Kadınlar Instagramcı, erkekler Facebookçu. Ama hatırı sayılır bir Twitter kullanımı da var.

Kadınlar yüzde 39.2’yle Instagram’ı tercih ediyor. Erkeklerin ilk tercihi ise yüzde 35.2’yle Facebook. Kadınların ikinci tercihi ise yüzde 21.3’le Facebook olurken, erkeklerin ikinci tercihi de yüzde 23’le Instagram. Kadınlar erkeklere göre Twitter’ı daha çok kullanıyor. Kadınların yüzde 15.4’ü, erkeklerin ise yüzde 11.8’i Twitter’ı tercih ediyor.

GENÇLER İNSTAGRAM'I TERCİH EDİYOR

Gençler ezici bir çoğunlukla Instagramcı. 18-24 yaş yüzde 55.6’yla Instagram’ı kullanırken, 25-34 yaş aralığı da yüzde 48’le Instagram’ı tercih ediyor. 35-44 yaş kuşağının birinci tercihi de yüzde 37.2’yle Instagram oluyor. Yani ilk üç sırada Instagram’ın ezici çoğunluğu söz konusu. Facebook ancak 45-54 yaş kuşağında yüzde 40.5’le birinci sıraya yerleşebiliyor.

Abdulkadir Selvi Sosyal medya Instagram Twitter Facebook zuckerberg