İstihdamı koruyan İSG talebi karşıladı
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı (İSG), 2022 yılının ilk yarısında yakaladığı 12 milyonluk yolcu sayısı ile pandemi öncesinde eriştiği rekora yaklaştığını duyurdu.
İSG Yönetim Kurulu Üyesi Mohammad Nazli Abdul Aziz, düzenlenen basın toplantısında şu bilgileri paylaştı: “2022’nin ilk 5 ayında 11 milyon 981 bin 612 yolcuya hizmet verdik ve 2019 yılı rekorunu yüzde 80 oranında yakaladık. Mayıs 2022 itibariyle, ISG'den seyahat eden dış hat yolcu sayısı performansımızda tarihi bir zirveyi yakaladığımız 2019 yılındaki seviyeyi yüzde 5 aştı.”
İSG CEO’su Berk Albayrak da, “Havalimanımızdan 2022'nin 01 Ocak - 10 Haziran döneminde iç hatlarda 6 milyon 114 bin 859, dış hatlarda ise 5 milyon 866 bin 753 yolcu seyahat etti. Bu yılın ilk yarısındaki yolcu sayılarına paralel olarak uçuş artışı da istatistiklere yansıdı. 2022'nin 01 Ocak- 10 Haziran döneminde iç hatlarda 40 bin 499, dış hatlarda 40 bin 369 sefer düzenlendi. Salgın nedeniyle geçtiğimiz 2 yılda, milyonlarca uçuş iptal edildi ve binlerce havacılık çalışanı işinden oldu. Bahar aylarında başlayan hareketlilik ise, artarak devam ediyor. Ancak işçi çıkaran havayolları ve havalimanlarının havayolu trafiğinde yaşanan talep patlaması karşısında aciz kaldıkları gözleniyor. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, yolcu trafiğinde Avrupa’da 8. sırada yer almakta ama biz Avrupa’da yaşanan kaosu havalimanımızda görmüyoruz. Çünkü pandeminin yol açtığı ciddi ekonomik krizi hiçbir çalışanımızı yarı yolda bırakmadan ve işten çıkarmadan atlattık.” diye konuştu.