‘Dijital ses pazarında en fazla büyüyen ülkeyiz’
Karnaval Medya Grubu, Divan Kuruçeşme’de lansman düzenledi. Karnaval Medya Grubu CEO’su Burak Can, dijital ses platformu hakkında bilgiler paylaştı
Türkiye’nin dijital ses platformu olan “Canlı Kal” mottosuyla dijital ses dünyasına yepyeni bir yaklaşım kazandıran Karnaval Medya Grubu, 26 Eylül Perşembe günü, Divan Kuruçeşme’de lansman düzenledi. Hayata geçirilen yeni teknolojik yatırımlar ve dijital ses platformu hakkında basına bilgi verildi.
İnteraktif (etkileşimli) ritim atölyesiyle başlayan lansmanda, Müzisyen ve perküsyon eğitmeni Hakan Musluoğlu ile beraber darbuka ve diğer müzik aletleriyle ritimler oluşturuldu.
Daha sonra ise Karnaval Medya Grubu CEO’su Burak Can, dijital ses platformu hakkında bilgiler paylaştı.
“Türkiye, küresel dijital ses pazarında yapılan medya yatırımlarının 5,6 kat’lık büyümesi ile en fazla büyüme gösteren ülke konumunda yer alıyor.” diyen Can şöyle devam etti:
“Bir grup Türk gencinin bir araya gelerek hayal ettiği, vizyon koyduğu, emek verdiği Karnaval platformunda şimdi çok büyük global rakiplerle mücadele edebilecek, dünyanın dört bir yeri tarafından takdir toplayan pozisyona gelmiş durumda. Ama bunlarla yetinmiyoruz. Ses ve müzik dinleme deneyimine inovatif bir boyut kazandırmak için işe, altyapımızı güçlendirip içerik yelpazemizi genişleterek başladık. 2,5 ay gibi kısa bir sürede dijital dünyada aynı anda milyonlarca insanın bir arada müzik dinleyip aynı duyguları paylaşabildiği, samimi ve canlı bir etkileşim alanı inşa ettik. Yeni altyapımız, müzik ve podcast içeriklerinin kesintisiz akışını sağlayarak, her kullanıcının kişiselleştirilmiş bir deneyim yaşamasına olanak tanıyor. Müziğin birleştirici gücüyle dinleyicilerimizi, her anın, her duygunun ve her ritmin ortak bir paydada buluştuğu yeni bir dünyaya davet ediyoruz” dedi.
YENİ PAZARLAMA MODELİ: VOİCE2BE
Şu anda 10 milyon kişiye ulaşan sesin dijitalleşme sürecinin yeni pazarlama modellerini de beraberinde getirdiğini belirten Can, “B2C ve B2B kavramlarının iç içe geçtiği ses dünyasında yeni pazarlama modeline “Voice2Be” diyoruz. Sahiplendiğimiz bu yeni kavram ile markalarımızın pazarlama dünyasında sesi olmaya, onları en yaratıcı şekilde temsil etmeye kararlıyız. Marka dünyasında kendimizi sesin merkezi olarak konumlanarak ses pazarlamasında lider olmayı, dijital ses denilince ilk akla gelen platform olmayı hedefliyoruz. Bu sayede hedef kitlelerine dijital ses pazarlamasıyla ulaşmak isteyen markalar, sunduğumuz yeni nesil dijital ses yayıncılığından, teknolojilerinden ve yaratıcı içerik platformlarından faydalanarak seslerini daha geniş kitlelere de ulaştırabilecekler” açıklamasında bulundu.
TÜRKİYE DÜNYA LİGİNDE İLK SIRADA
Dünyada ve Türkiye’de ses ve müzik dinleme alışkanlıklarında yaşanan dönüşüme dikkat çeken Karnaval Medya Grubu CEO’su Burak Can, “Türkiye yüzde 215,1’lik büyüme oranı ile küresel dijital ses pazarında en fazla büyüyen ülke konumunda yer alıyor. Bu durum medya ve reklam yatırımlarını da doğrudan etkiliyor. Küresel dijital ses pazarında yapılan medya yatırımlarının 5,6 kat büyümesi Türkiye’yi dünya liginde ilk sıraya taşıyor. Günde ortalama 2, 6 saat müzik dinlenen ülkemizde, dinleyicilerin yüzde 75’i müziğe akıllı telefon üzerinden ulaşıyor. Yine dinleyicilerin yüzde 79’u müzik tercihini kendisi belirlemek isterken, yüzde 74’ü müzik zevkine uygun bir akış beklentisi içinde” ifadelerinde bulundu.
EN BÜYÜK PAY YAPAY ZEKADA
Karnaval Medya Grubu’nun gerçekleştirdiği teknoloji yatırımlarından en büyük payı yapay zeka teknolojisi alıyor. Yapay zeka destekli kişiselleştirme teknolojileriyle dinleyicilerin müzik zevkleri ve dinleme alışkanlıklarına göre öneriler sunan bir sistem geliştirdiklerini belirten Can, içgörülerin sesine kulak vererek kişiselleştirilmiş içerikler sunarken, müzik keyfini daha kişisel ve anlamlı bir hale getirdiklerini belirtti. Can, “Kullanıcılarımıza her an canlı, dinamik ve kesintisiz bir müzik deneyimi sunmak için altyapımızı ve teknolojimizi sürekli olarak geliştiriyoruz. 'Canlı Kal' mottosuyla dinleyicileri sesin her türlü haline sadece kulak vermekle kalmayıp akışa dahil olabilecekleri, müzik keyfinin yerinde saymayacağı capcanlı bir dünya ile tanıştırıyoruz. Sadece bir müzik platformu değil, müziğin nabzını tutan bir topluluk yaratmayı hedefliyoruz. İnovatif yatırımlarımızla dijital ses dünyasında öncü adımlar atmayı, müziğin ve dijital ses içeriklerinin sınırlarını genişletmeyi sürdüreceğiz” dedi.
DİNLEYİCİLER ARASINDA ETKİLEŞİM
“Canlı Kal” mottosu ile dijital ses dünyasının gelişimine rehberlik edeceklerini kaydeden Burak Can, “Yeni dönemde dinleyicilerimize ‘Capcanlı bir dünyanın, hayatın içinde tam da olduğunuz anın bir parçası olun, size eşlik eden müzik ve podcast’lerle hep canlı kalın’ diye sesleneceğiz. DJ’lerimizin hazırladığı müzik listeleriyle müzik dünyasının nabzını tutarken dinleyicilere müziğin canlı ritmini hissettiren küratörlük hizmeti sağlayacağız. Kesintisiz canlı akışlarımız ve anlık paylaşımlarımızla dinleyiciler arasında etkileşim yaratacağız. Böylece müziği interaktif iletişimin enstrümanı haline getireceğiz” diye konuştu.