25 Aralık 2024 Çarşamba
İstanbul 14°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Kayıplar beklenenden daha fazla

Eğitim uzmanı Hatice Yılmaz, öğrencilerin okuma yazma ve matematik becerilerinin zayıfladığını söyledi. Yılmaz, ‘Arkadaşlarına nasıl yaklaşacaklarını bilmiyorlar ve birbirlerine zarar verebiliyorlar. Ders ortamında ve teneffüslerde çocuklar çok hareketli ve kontrolsüzler’ dedi

Kayıplar beklenenden daha fazla
A+ A-
TOPLUM SERVİSİ

Uzaktan eğitimle geçen bir buçuk yıllık sürede öğrencilerin sosyal, duygusal ve akademik kayıpları yüz yüze eğitimle telafi edilmeye çalışılıyor. Oğuzkaan Koleji Yönetim Kurulu Üyesi ve Eğitim Koordinatörü Hatice Yılmaz'dan, 10 günlük sürede bir buçuk yılda yaşanan kaybın beklenenden daha fazla olduğunu gözlemediklerini aktardı. Yılmaz, “Sınıf öğretmenlerimiz, branş öğretmenlerimiz ve rehber öğretmenlerimizin yaptıkları gözlem ve değerlendirmelerde öğrencilerimizin hem öğrenme kayıplarının hem de sosyal duygusal beceri kayıplarının düşündüğümüzden daha fazla olduğunu fark ettik. Sadece ilkokul değil ortaokul hatta lise öğrencilerinin bile kalem kullanarak yazma ve işlem yapma becerilerinde gerileme gördük” dedi.

EL BECERİLERİ GELİŞMEDİ

Hatice Yılmaz, öğrencilerde görülen kayıpları şöyle sıraladı:

  • Birinci sınıfa başlayanlar bardak sularını açamıyorlar, çatal kaşık tutamıyorlar. Kalem tutmayı zaten bilmiyorlar.
  • Tuvalet ihtiyacını yalnız karşılayamayan öğrenciler var. Daha tuvalete girmeden koridorda soyunmaya başlayanlar, tuvaleti bitince bitti diye bağıranlar var.
  • Çocukların bir bölümü salgın sürecini evde geçirdiklerinden arkadaşlarına nasıl yaklaşacaklarını bilmiyorlar ve birbirlerine zarar verebiliyorlar.
  • Sınıfta durmak, sırada oturmak gibi sınıf kurallarını bilmeyen öğrenci sayısı çok fazla. Ders ortamında ve teneffüslerde çocuklar çok hareketli ve kontrolsüzler.
  • Öğrencilere birlikte hareket eme, grup dinamiğine uyum sağlama, birlikte yaşam kültürü, sınırlar gibi duygusal becerilerini de yeniden öğretmek gerekiyor.
  • 2.sınıflar da okuma yazmayı unutmuş öğrencilerle karşılaşılabiliyor.
  • Tüm ilkokul öğrencilerine defter kullanımı, yazma ve düzenli ödev yapma alışkanlıklarını yeniden kazandırmak gerekiyor.
  • Ortaokul ve lise düzeyinde zaten yeterli matematik becerisine sahip olmayan öğrencilerin matematik konusunda sorunları büyüdü. Bu öğrencilere işlem yapma ve temel matematik becerilerini yeniden kazandırmak gerekiyor.

ÖĞRENCİLER EVDEYMİŞ GİBİ DAVRANIYOR

  • 5.ve 6.sınıf öğrencileri ev ortamındaymış gibi davranabiliyorlar. Maskelerini düzgün takma konusunda sürekli uyarmak gerekiyor. Öz denetim, duygu düzenleme, empati, güven ve sosyallik alanlarında sorun yaşıyorlar. Kendilerine söz verildiğinde yüksek sesle konuşmaktan kaçınıyorlar. Hem çekingen davranıyorlar hem de arkadaşlarıyla daha yakın ilişki kurmak istiyorlar.
  • Bazı öğrencilerin psikolojik olarak salgın sürecinden daha fazla etkilendikleri görülüyor, sürekli masalarını ve ellerini dezenfekte etme eğilimi gösteriyorlar.
  • Fiziksel olarak evde oturmaya alıştıklarından merdiven çıkarken yoruluyorlar.

CUMARTESİ DE OKUL GÜNÜ OLMALI

Eğitim uzmanı Hatice Yılmaz, alınması gereken önlemleri sıraladı:

  • Okul öncesi eğitim zorunlu hale getirilmeli.
  • Yaşanan öğrenme kayıplarının giderilmesi için bu yıla özgü temel akademik derslerin müfredatında düzenleme yapılarak bazı konu veya kazanımların müfredattan çıkarılarak öğretmenlere öğrencileri eksik bilgilerini tamamlamaları için zaman kazandırılmalı.
  • Öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için özel bir program uygulanmalı.
  • Matematik akademik öğretimin her alanını etkileyen bir ders olduğundan öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini ölçerek eksiklerini tamamlamak için ek çalışmalar yapılmalı.
  • Zaman yaratmak gerekirse en azından birinci dönem sonuna kadar cumartesi günleri de zorunlu eğitim gününe alınmalı.
  • Salgın nedeniyle okulların kapatılması en son düşünülmesi gereken önlem olmalıdır.
Eğitim öğrenci okul