23 Aralık 2024 Pazartesi
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

KDV tevkifatına nakliyecilerden itiraz var

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) 16 Şubat 2021'de Resmi Gazete'de yayınlanan Katma Değer Vergisi Tevkifatı Uygulama Tebliği’ne itiraz etti.

KDV tevkifatına nakliyecilerden itiraz var
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener imzalı bir yazıyla itirazını Cumhurbaşkanlığı ofisi ve ilgili bakanlıklar olmak üzere gerekli kamu kurum ve kuruluşlarına ileten kurum, karayolu taşımacılığı yapan firmalar başta olmak üzere karayoluyla taşımacılık hizmeti alan tüm sektör paydaşlarını etkileyecek olan uygulamanın sektörlere olası olumsuz etkilerine değindi.

İŞ YÜKÜ ARTACAK UYARISI

Yayınlanan tebliğ ile Yurtiçi Karayolu Yük Taşımacılık Hizmetleri 1 Mart 2021 tarihinden itibaren 2/10 oranında KDV tevkifatına tabi tutuluyor. KDV tevkifat uygulamasını yerine getirebilmek için fiziki karayolu taşıyıcısından hizmet alan tüm sektörler ve elbette taşıma işleri organizatörleri 2 numaralı KDV beyannamesi ile beyanname vermek zorunda kalacaklardır. Mevcut beyanname formatında alınan her fatura bilgisine yer verilmesi gerektiğinden ve fiili nakliye işi yapan firma ve kişilerin kısa vadede bu uygulama ile ilgili bilgi eksikliği yaşayabileceğinden hem alınan faturaların kontrolü hem de artacak olan iş yükü konusunda dikkatli olunması gerekmektiği kaydedildi.

VERGİNİN ERKEN İNTİKALİ İÇİN

Başkan Eldener'in yazısında, “KDV tevkifatı temelde belirli mükellefler arasında yüksek meblağlı işlemler için kullanılması gereken bir güvenlik müessesi iken, yapılan bu düzenleme ile vergilerin Hazine'ye daha erken intikal etmesine olanak sağlanmaya çalışıldığı anlaşılmaktadır. Ancak bu düzenleme getirilirken uygulamanın ilgili sektörlere getireceği ilave işlem ve işgücü ihtiyacı ile ilave sistem yatırımı analizlerinin yapılmadığı, düzenlemenin reel sektörlere getireceği ilave iş yükü ve oluşacak olumsuz sonuçların göz önüne alınmadığı değerlendirilmektedir” görüşüne yer verdi.

İLAVE BÜROKRATİK İŞLEM

Bu uygulamayla birlikte karayolu taşımacılığını kullanan tüm sanayi ve ticaret erbabının artık her ay 2 nolu KDV beyannamesi vermek durumunda kalacağına işaret eden Eldener, “Dolayısıyla genele yaygın yeni bir mükellefiyet getirilmişçesine bir sonuç doğacaktır. Çünkü karayolu taşımacılığını kullanmayan işletme neredeyse yok gibidir. Böylelikle mükelleflerin büyük çoğunluğuna detaylı ilave çalışma gerektiren, uygulaması zor, çok ayrıntılı ve bürokratik bir vergi yükümlülüğü daha getirilmiş olmaktadır. Karar ile tüm karayolu taşımacılık sektörü ayrıca devir KDV’leri sebebiyle nakit olarak tahsil edemediği KDV tutarlarını vergi idaresinden istemek için pek çok bürokratik işleme katlanacak, mevcut ekonomik koşullarda zaten maliyetlerini karşılamakta zorlanan sektör daha da zorlanır hale gelecektir” ifadelerini kullandı.

KAYITDIŞILIĞA SEBEP OLABİLİR

Böylece taşıma ücretlerinde ilave enflasyonist bir artış olacağını savunan UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yoğun bir şekilde karayolu yük taşımacılığı hizmeti alan, her ay yüzlerce taşıma faturası alan sanayi ve ticaret firmaları da bu yeni düzenleme ile birlikte zorlanacak ve mevcut sistemde belge düzenini sağlamak için uğraş veren taşıtanlar, yani reel sektör işletmeleri ayrıca yeni fatura düzenini oturtmak için ilave çaba harcamak zorunda kalacaklardır. Daha da önemlisi bu düzenleme sonucunda, mevcut hali ile 2 nolu KDV beyannamesine her bir fatura bilgisinin eklenmesi zorunluluğu nedeniyle vergi mükellefleri ilave beyanname hazırlamaktan iş üretemez hale geleceklerdir. Genele yaygın hale getirilen bu tip bir düzenleme, mükellefler ve vergi idareleri için ağır bir iş yükü yaratacak, bunun dışında sistemi kilitleyen, hatta kayıt dışılığa sebebiyet verebilecek ve fakat gerçek bir fayda yaratmayan bir uygulama haline gelecektir.”

KDV ekonomi Vergi tevkifat nakliye İtiraz iş yükü kayıt dışı