19 Aralık 2024 Perşembe
İstanbul 12°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Koylarımız tehdit altında acil marina yatırımı şart!

Türkiye'de yat varlığı artıyor. Marinalar yetersiz kalıyor. Göcek fiyatları Monaco'yu katladı. Yatlar koylara demirleyip buraları kirletiyor. Yat turistinin 2.5 kat fazla harcadığına dikkat çeken YATED yöneticileri marina varlığının yüzde 50 artırılması gerektiğini bildirdi

Koylarımız tehdit altında acil marina yatırımı şart!

Türkiye'nin 2028 turizm hedefi 100 milyar dolar gelir. Türkiye'nin bu gelire kitle turizmi ile ulaşmaya çalışacağı 90 milyon turist hedefinden anlaşılıyor. Bu da ülkenin kaynaklarının ucuza pazarlanması demek. Oysa üç tarafı denizlerle çevrili ülkemiz, normal turiste göre kişi başına 2.5 kat fazla harcama yapan yat turistini çekmek için müsait. Fakat altyapı sorunumuz var. Hafta içinde bir sohbet toplantısında buluştuğumuz Yat ve Tekne Endüstrisi Derneği’nde (YATED) Başkanı Murat Bekiroğlu ve yönetim kurulu üyeleri, Türkiye'nin yat turizmi potansiyelini değerlendirebilmesi için yeni marinalar inşa ederek, kapasiteyi en az yüzde 50 artırması gerektiğini bildirdiler.

BİR CEPTEN DİĞER CEBE GİDİYOR

Bunu yaparken koylara marina kurulmaması gerektiğini de belirten Bekiroğlu, “Yeni marinalar için uygun Hazine arazileri var. Sektörden çok ciddi bir ihracat kapısı ve döviz girdisi sağlanıyor. Ülkemizde marinalar çok dolu. Arz düşük talep yüksek olunca marinalarda tekne ve yat bağlama fiyatları katlandı. Monaco’da günlük 650 avroya marinada kalabilen 42 metrelik tekne, Göcek’te 1200 avro ödüyor. Bodrum’da 700 avro kalabilen 20 metrelik tekne, Yunanistan’a giderse 35 avro dahi teknesini bağlayabiliyor. Marinaya giremeyen tekneler de koylara gidiyor. Yıl boyunca koylarda kalan tekneler altyapı olmadığından buraları kirletiyor.” dedi. Marinalar çok dolu olduğu için yabancıların bu fiyatlara tekne bağlamadığını bu yüzden kendi kendimizden bu paraları aldığımızı anlatan Bekiroğlu, Yunanistan'ın marina kapasitesi bakımından Türkiye'nin on katı büyüklükte olduğunu not etti.Koylarımız tehdit altında acil marina yatırımı şart! - Resim : 1

(Soldan Sağa) Cem Hüroğlu, Orhan Şentürk, Murat Bekiroğlu, Uğur Aksan

DENİZCİLEŞMEYİ ÖNLÜYOR

YATED Başkan Yardımcısı Cem Hüroğlu, YATED Sayman Üyesi Uğur Aksan, YATED Genel Sekreteri Orhun Şentürk ve YATED Müdürü İbrahim Evliya’nın katıldığı toplantıda konuşan Bekiroğlu, “Şu anda Türkiye’de 25-30 arasında marina var. Bunların toplam bağlama kapasitesi ise 6 bin 500 civarında. 8-10 metre boyunda teknelerle denizciliğe başlamak isteyenler marina fiyatlarına takılıyor. Yani üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde daha denizciliğe başlarken, insanları küstürmüş oluyoruz. İlgili bakanlıklarımızın Antalya'dan başlayarak İstanbul'a kadar olan bölgelerde pilot yerler belirlemesi gerekiyor.” dedi.

MÜHENDİS İHRAÇ EDİYORUZ!

Hüroğlu da, “Türkiye’de şu anda 77 tersane var. Sektörün istihdama verdiği katkı toplamda 200 bin civarında. Türkiye geçen yıl gemi ve yat hizmetleri ihracatından 1 milyar 350 milyon dolarlık gelir elde etti. Bir de tamir ve bakım ihracatı var. Bu da eklendiğinde sektörümüzün ihracatı 3 milyar dolara kadar çıkıyor. Türkiye’de gemi inşa sektöründe çalışanlardan bazıları başta Hollanda olmak üzere Almanya'ya gitmeye başladı. 21 ülkedeki birçok tersanede, Türk mühendislerle yazıştığımı ben biliyorum. Mühendislerimiz Türkiye'ye geri dönerse sektöre çok fayda sağlayacaklar. Ancak şu anda çok ciddi bir kaybımız var.” diye konuştu.

Son Dakika Haberleri