20 Eylül 2024 Cuma
İstanbul 18°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Küresel medyada hedef: Avrupa ve Latin Amerika

Dünya Reklam Araştırma Merkezi WARC’ın tahminlerine göre, büyüklüğü 2023’te 122 milyar dolara ulaşacak olan perakende medya, dijital reklamcılığın 3’üncü dalgası haline geldi.

Küresel medyada hedef: Avrupa ve Latin Amerika
A+ A-
MELİKE GÜLER KADAN

Tüketiciye doğru kanalda, doğru zamanda ulaşmanın en etkili yolu olan perakende medya, geçen yıl 110,7 milyar dolara ulaşarak dijital reklamcılığın en hızlı büyüyen kolu oldu. GroupM, önümüzdeki 5 yılda perakende medya hacminin yüzde 60 oranında artarak 160 milyar dolara ulaşmasını öngörüyor. Diğer taraftan IAB Avrupa ise reklamverenlerin 2026 yılına kadar perakende medyaya 28,9 milyar avroyu aşkın harcama yapacağını tahmin ediyor.

Yerli reklam teknolojileri girişimi olan GoWit de markaların ihtiyaçlarına özel çözümler sunarak, perakende medya alanında güçlü, dinamik ve farklı bir etki yaratmayı hedefiyle 2019’da yola çıktı. O günden bu yana en az 3 kat büyüme gösteren şirketin hedefi, beş yıl içinde Avrupa’da ve Latin Amerika’da perakende medya pazarının en az yüzde 20’lik bir kısmında kontrol sahibi olabilmek.

DİJİTAL REKLAMCILIĞA YENİ BİR SOLUK

Tüm dünyada hızla gelişen ve değişen dijital reklamcılık sektörüne yeni bir soluk getirmeyi de hedefleyen GoWit’in Kurucu Ortağı ve CEO’su Emrah Adsan, yatırım almadan kendi öz sermayeleri ile şirketi bu noktalara getirdiklerini söyledi ve ekledi: “Öncelikli hedefimiz Avrupa ve Latin Amerika pazarına açılmak olacak. Yeni almış olduğumuz yatırımı da büyük ölçüde Avrupa’da ve Latin Amerika’da büyümek için kullanacağız. Yaklaşık 5 sene içerisinde, bahsettiğim bölgelerde perakende medya pazarının en az yüzde 20’lik bir kısmında kontrol sahibi olmayı hedefliyoruz. Pazarda böyle bir büyüme sağlamamız, 1 milyar dolarlık bir değerlemeye ulaşmamız için yeterli olacaktır. Bu 5 sene için bir diğer hedefimiz ise Asya Pasifik pazarına açılmak olacak.”

AYRILAN BÜTÇELER BÜYÜYECEK

Emrah Adsan, Global perakende medya sektörü hakkında markaların yüzde 74’ünün perakende medya reklamlarına şimdiden büyük bir bütçe ayırdığına dikkat çekti, özellikle CPG (Paketlenmiş Tüketici Ürünleri) şirketlerinin yüzde 81’inin perakende medya yatırımlarını artırmayı ve bu alanda daha fazla harcama yapmayı hedeflediğini belirtti.

Avrupa ABD AB