18 Kasım 2024 Pazartesi
İstanbul 11°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Lahmacunun tahtını tavuk döner aldı

Çevrim içi yemek teslimatı sektöründe önemli bir pay tutan GetirYemek, 5’inci yılına yeni hedeflerle girdi. 81 ilde, 60 binden fazla üye restoranı ile hizmet veren GetirYemek, faaliyete geçtiği ilk yılın sonundan bu yana 10 kattan fazla büyümeyi başardı.

Lahmacunun tahtını tavuk döner aldı
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

GetirYemek şirketinin beşinci yılı için düzenlenen basın toplantısında gazetecilerle biraraya gelen Getiryemek CEO’su Yasemin Şişik Çelikboy, 2023 yılında dünya çevrim içi yemek siparişi sektörünün 500 milyar dolar büyüklüğe ulaşırken, Türkiye’de de pazarın 2024’te 150 milyar lirayı geçmesinin beklendiği bilgisini verdi.

YÜZDE 20’LİK ARTIŞ HEDEFİ

Türkiye’de çevrim içi alışveriş yapanların içinde yemek siparişi verenlerin oranının 2024’te yüzde 40’ı geçmesi beklendiğine işaret eden Çelikboy, GetirYemek’in büyüme hedeflerine ilişkin “Şu anda 15 milyon olan aktif kullanıcı sayımızı her yıl yüzde 20 artırmayı hedefliyoruz. Güçlü rekabetin olduğu bir ortamda, sürdürülebilir iş modelimizi ileri taşıyacağız. GetirYemek olarak 5 yılda sektöre getirdiğimiz yeniliklerle pazarda sağlam bir konuma ulaştık ve önümüzdeki dönemde büyüyen pazarda güçlenmeye devam edeceğiz.” dedi.

TÜKETİCİLERİN TERCİHLERİ

Türkiye genelinde 60 binden fazla üye restoranıyla kullanıcılarını 30’dan fazla farklı mutfak kategorisi sunan GetirYemek verilerine göre öne çıkan tercihlerde her zaman lahmacun görülürken birinciliği tavuklu ürünler kaptı. Bunu sırasıyla dürüm, kahve ve içecek, döner ve burger izledi. Alım gücündeki düşüşe bağlı olarak tüketici davranışlarının nasıl etkilendiğine ilişkin soru üzerine CEO Çelikboy, şunları kaydetti:

“Siparişlerde çok büyük değişim yok ancak içeriklerde değişim görüyoruz. Fiyatlardaki değişim müşterinin sepetine direkt yansımıyor, kendi harcama limitlerine göre ödeyeceği rakamı dengeliyor. Eğilim olarak da tavuk dönerden sonra çiğ köfteciler özellikle öğrenciler arasında tercih edilen bir mutfak. Onun dışında dönemsel değişiklikler olabiliyor, günlük hayata popüler olan şeyler bize de yansıyor.”

lahmacun