Laleli, Osmanbey modası Çin sınırına kadar dayandı
Türk hazır giyim firmaları Dosso Dossi etkinliği kapsamında Kazakistan’ın Almatı şehrinde ürünlerini sergiledi. Dosso Dossi Holding CEO’su Hikmet Eraslan, ‘Türk malını İpek Yolu’nun tamamına pazarlamak en büyük hedefimiz’ dedi
Türk hazır giyim sektörünün çekirdiğini oluşturan Laleli, Osmanbey, Merter’de üretim yapan firmalar, Kazakistan’daki en büyük moda etkinliklerinden birine imza attı. Çin sınırında yer alan Kazakistan’ın en büyük şehri Almatı’da düzenlenen Dosso Dossi Fashion Show (DDFS) etkinliğinde Türk hazır giyim firmaları Kazan ve Rus alıcılarla bir araya geldi. Biz de Dosso Dossi Holding CEO’su Hikmet Eraslan’ın davetlisi olarak üç gün süren bu etkinliği takip etme fırsatı bulduk.
ÇİN VE İTALYA’DAN PAZAR KAPACAK
Yılda iki kez Antalya’da düzenlenen DDFS’da ağırlıklı olarak Rusya ve Türki Cumhuriyetlerdeki hazır giyim alıcılarını ağırlayan Hikmet Eraslan, etkinliğe Kazakistan başta olmak üzere Orta Asya ülkelerinden butikler ve mağaza sahiplerin katıldığını söyledi. İş hacmi olarak 7-10 milyon dolarlık bir işlemin söz konusu olduğunu belirten Eraslan, “Cirodan ziyade burada olmamız önemli. Çünkü buradaki müşterilerimiz Antalya’ya gelemeyebiliyorlar. Biz onların ayağına gittiğimizde İtalyan ve Çin mallarını almak yerine Türk mallarının kalitesini yerinde görerek bizi tercih etmelerini sağlıyoruz. Böylece pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz” dedi.
ÇİN’İN KUŞAK YOLU’NDA GİYİMLE VAR OLMALIYIZ
Almatı Rixos Hotel’de yapılan Dosso Dossi Fashion Show’da Türk hazır giyim markalarının 2019 İlkbahar-Yaz ürünlerinin sergilendiğini belirten Hikmet Eraslan, geçen yıllarda Moskova ve Bakü’de etkinlikler düzenlediklerini hatırlattı. Çin Hükümeti’nin başlattığı ve “Modern İpek Yolu” olarak da adlandırılan “Bir Kuşak Bir Yol” projesi kapsamında Türkiye’nin doğusundaki ülkelerde “katma değeri yüksek” hazır giyim ve tekstil ürünleriyle var olmak için çalışmalarını hızlandırdıklarını belirten Dosso Dossi Holding CEO’su Hikmet Eraslan, “Tarihi İpek Yolu güzergahındaki bütün pazarlarda aktif olmak istiyoruz” ifadelerini kullandı.
DAHA GENİŞ COĞRAFYA’DA TÜRK MALI ALGISI OLUŞACAK
Çin sınırındaki Almatı’nın bu amaçla stratejik bir önemi olduğunu vurgulayan Hikmet Eraslan, “Kazakistan’dan, Orta Asya ülkelerinden özellikle Tacikistan ve Özbekistan’da da önemli katılımlar oldu. Rus coğrafyasında ve çevre ülkelerde kendini ispatlamış olan markalarımızla ve iş ortaklarımızla artık daha geniş coğrafyalarda olmak istiyoruz. Tasarıma odaklanan nitelikli hazır giyim firmalarımıza küresel pazarlarda rehberlik yapmaya devam edeceğiz” diye konuştu.
Uygurların özellikle Türk mallarına ilgi duyduğunu ancak son dönemde bir takım kısıtlamalar yaşanması nedeniyle ticaretin aksadığını dile getiren Eraslan, bu nedenle Almatı’da müşterinin ayağına kadar geliyor olmalarının Türk satıcıları avantajlı duruma geçirdiğini bildirdi.
Türkiye’nin daha kaliteli kumaşlar üreterek İtalyan markası algısını kırabileceğini belirten Eraslan, “Biz 300 üretici ile çalışıyoruz. Bazı üreticilerimi İtalyan kumaşı da kullanıyor. Türk Malı algısının güçlenmesi de bize cesaret veriyor” ifadelerini kullandı.