22 Aralık 2024 Pazar
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Market market indirim peşindeyiz!

Kamuya ait marketlerdeki indirimler, beklenen çözümü sağlamıyor. Tüketici Birliği Federasyonunun yaptırdığı araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 59,8’i indirimli ürün alabilmek için market market dolaşıyor. Verilere göre tüketiciler ekonominin geleceğine ilişkin endişeli.

Market market indirim peşindeyiz!
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

Tüketici Birliği Federasyonu’nun (TBF) yaptırdığı araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 59.8’i indirimli ürün alabilmek için market market dolaşıyor, bunun için önemli zamanını ve enerjisini harcıyor. Kamuya ait marketlerdeki indirimler, beklenen çözümü sağlamıyor. Verilere göre tüketiciler ekonominin geleceğine ilişkin endişeli.

TBF, bu ayki ‘Tüketicinin Nabzı’ araştırmasının konusunu, tüketicilerin fiyat indirimlerini nasıl algıladıklarının ölçülmesine ayırdı. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Süphan Nâsır ve Doktorant Özge Seskir Güvendik yönetiminde yapılan araştırma raporu ‘Ucuzun Peşinde’ başlığıyla yayımlandı. Tüketicinin Nabzı Çalışma Grubu Başkanı Merve Kazancı ise tüketicilerinin stok yapma eğilimine vurgu yaptı.

HARCADIĞI ZAMANA ACIMIYOR

Araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 74.1’i market alışverişlerinde indirimlere dikkat ediyor, yüzde 70.9’u indirimleri takip ederek tasarruf edebileceğine inanıyor. Yine yüzde 58.8, indirimli ürünleri bulmak için harcanan zaman ve çabayı tasarruf edilen paraya değer buluyor. Tüketicilerin yüzde 48’i gereksinimi olan ürünün indirime girmesini bekliyor, yüzde 50.8’i ise en ufak bir ürün alırken bile raflardaki fiyatları karşılaştırıp kontrol ediyor. Yüzde 59.8, indirimli fiyatlardan yararlanmak için sıklıkla ya da her zaman birden fazla marketten alışveriş yaptıklarını ifade ediyor.

Tüketicilerin yüzde 65.3’ü gereksinimi olmasa bile indirime girmiş ürünleri satın aldıklarını ya da gereksinimin üzerinde satın aldıklarını söylüyor. Yüzde 73, gelecekte fiyatların nasıl olacağını öngöremediğini, yüzde 74 indirimli ürünü o anda satın almazsa sonraki günler o fiyata alamayacağı düşüncesiyle hareket ediyor. Katılımcıların yüzde 48’i market ürünlerini etiket fiyatından almak yerine indirime girmesini bekliyor.

MARKA TERCİHİ DEĞİŞTİ

Tüketicilerin yaklaşık yüzde 42’si, sıklıkla ya da her zaman düzenli olarak aldıkları marka yerine indirimde olan markayı satın aldıklarını belirtmişler. Bu eğilimi en fazla esnaf, öğrenciler ve memurlar göstermekle birlikte aylık hane geliri 50 bin liranın üzerinde olan tüketicilerin yüzde 65’inin de artan fiyatlar nedeniyle marka tercihlerini değiştirdikleri kaydediliyor.

KAMU MARKETLERİ ÇÖZÜM SAĞLAYAMADI

Gıda fiyatlarında düşüşün sağlanması için Tarım Kredi Kooperatiflerinde bir kısım ürünlerin fiyatlarında indirim yapılmasının etkileri de araştırmaya konu edilmiş. Elde edilen sonuçlara göre tüketicilerin yüzde 71.6’sı, Tarım Kredi Kooperatiflerinde indirime giren ürünleri, başka marketlerde daha ucuza satın alabilecekleri düşüncesinde. Yine tüketicilerin yüzde 38.7’si Tarım Kredi Kooperatiflerinden alışveriş yaptıklarını belirtiyor, onların da yüzde 52.1’i indirimli satışa sunulan ürünleri satın alabildiklerini ifade ediyor. Raporda yer alan değerlendirmede “Ortaya çıkan veriler, kamuya ait marketlerdeki indirimlerin beklenen çözümü oluşturmadığını ortaya koymaktadır.” deniyor.

market İndirim Tüketici Birliği Federasyonu