Yeni müfredat taslağına 67 binin üzerinde görüş ve öneri geldi
Milli Eğitim Bakanlığınca 26 Nisan-10 Mayıs tarihleri arasında kamuoyunun görüş ve önerisine sunulan yeni müfredat taslağı 1 milyon 662 bin 780 kez indirildi, 67 bin 284 görüş ve öneri bildirildi.
Milli Eğitim Bakanlığınca tüm öğretim kademelerindeki derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" yeni müfredat taslağı, 26 Nisan-10 Mayıs tarihleri arasında askıya çıkarıldı.
26 Nisan tarihinde kamuoyunun görüşüne açılan ve askı süresi 1 hafta olarak belirlenen yeni müfredat taslağı, görüş ve önerilerin gelmeye devam etmesi nedeniyle sistem 10 Mayıs'a kadar açık tutuldu.
SAYILAR DİKKAT ÇEKTİ
Bakan Tekin'in tüm eğitim paydaşlarını katkı sunmaya davet ettiği müfredat taslağına askı süresince 67 bin 284 görüş iletildi, taslak 1 milyon 662 bin 780 kez indirildi.
Bakanlığın açıklamasında, yeni müfredat taslağı hakkında iletilen tüm görüş ve önerilerin Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca titizlikle değerlendirileceği belirtildi. Ancak değerlendirme sürecine dair ayrıntılara yer verilmedi.
Taslağın indirilme ve görüş bildirilme sayıları ise müfredatla ilgili yürütülen tartışmaların ve müfredatın daha ayrıntılı incelenmesi ihtiyacını bir kez daha gözler önüne serdi.
YENİ MÜFREDAT HANGİ SINIFLARDA UYGULANACAK?
Yeni müfredat, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli olarak uygulanmaya başlanacak.
YENİ MÜFREDATIN İÇERİĞİNDE NELER VAR?
Aydınlık Gazetesi, yeni müfredatın kamuoyuyla paylaşıldığı günden itibaren konunun uzman isimleriyle müfredat taslağını incelemeye devam ediyor.
İşte uzman isimlerin yeni müfredatla ilgili değerlendirmeleri... ⬇️
VATAN PARTİSİ GÖRÜŞLERİNİ AÇIKLADI
Yeni müfredat konusunda görüşlerini açıklayan kurumlardan birisi de Vatan Partisi'ydi. Vatan Partisi’nin müfredat önerisini açıklayan Genel Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Semih Koray, sunulanın maarif modeli değil, mevcut müfredatın düzenlenmesi olduğunu söyledi. 'Eğitimin amacı zorluklar karşısında yılmayan, onları aşmak için kendini zorlamasını bilen öğrenciler yetiştirmektir' dedi.
Prof. Dr. Semih Koray’ın yaptığı açıklamada eğitim sisteminin ve müfredatın Türkiye’nin karşı karşıya olduğu zorlukları yenme bilinciyle inşa edilmesi gerektiği vurgulandı. Koray, “İhtiyaç duyduğumuz şey öğrenme ve kendini dönüştürme konusunda istekli, enerjisi yüksek, Üretim Devrimi’ne ve Türkiye'nin gelişmesine hizmet eden insanlar yetiştirmektir” dedi.
Koray, eğitimin piyasaların insafına bırakıldığı eleştirisi yaptı. Türkiye’nin Cumhuriyet döneminden başlayarak eğitim birikiminin yüksek olduğunu söyledi. Öğrenciyi zorlamayan eğitimin yeteneklerin ortaya çıkmasına katkı sağlamayacağını belirtti.