Millî Muharip Uçağımızın üretimi aciliyet kazandı
Türkiye'nin ABD'den almak istediği F-16 savaş uçaklarının satışının şarta bağlanması ve çıkarılan zorluklar, aynı 2000 yıllarında "King Kobra" sınıfı saldırı helikopterlerinde yaşanan sıkıntıların aynısıdır.
O dönem Türkiye'yi yaklaşık 10 yıl oyalamışlardı. Sonunda Türkiye millî helikopterimiz olan, dünyanın en iyi saldırı helikopteri olarak gösterilen, "ATAK" helikopterini, tüm silah sistemleriyle, millî füzemiz, kumanda, ateş kontrol ve pilot atış kaskıyla birlikte, bir bütün halinde üretmiştir. Şimdi sıra Millî Muharip Uçağımızın (MMU) üretilmesine gelmiştir. Üretilmesindeki aciliyet ve önem ortadır. Bu millî projemize hız vererek bir an önce sonuçlandırmak, ülkemizin yararına olacaktır. Türkiye askeri havacılık teknolojisinde bir çok gelişmiş ülkenin ilerisindedir. Bu durum harekat sahasına da yansımış, "sürü SİHA operasyonu" ile dünyada bir olan bir savaş yöntemi başarıyla uygulanmıştır. Bu millî bir başarıdır.
FIRKATEYN SINIRLANMASI TÜRKİYE'NİN ZARARINADIR
Türkiye NATO anlaşmaları nedeniyle elinde, kullanılır durumda en fazla 25 fırkateyn bulundurabilmektedir. 'NATO standardı' olarak bize verilen fırkateylerin boyu 125 metredir. Ve fırkateyn önünde uzun menzilli füze fırlatma yuvaları yoktur. Türkiye'nin deniz savaş ve caydırıcılık kabiliyetini arttırması için Rusya ile yapılan anlaşmadan, Rusya ile uzlaşarak çekilmeli, fırkateyn sayısını 40'lı sayılara yükseltilmesi sağlanarak, daha gelişmiş silah platformlarını barındırmaya imkan veren 150 metre boyutlarında "Millî Fırkateyn" üretimi ve sayısı arttırılmalıdır. NATO'nun/ABD'nin bizi sınırlandırmaya çalışması kabul edilemez. Türkiye'ye 'biçilmeye çalışılan bu gömlek' dar geliyor! Bizi sınırlandıran anlaşmaları yırtıp atmalıyız. NATO'dan bir an önce çıkmalıyız.
NAe São Paulo, Brezilya Donanması'nda hizmet veren Clemenceau sınıfı bir uçak gemisiydi.
Bir zamanlar Brezilya'nın Amiral gemisiydi, şimdi sökülmek için İzmir'e geliyor. Söküm işlemlerinde, hiçbir ülkenin diğerine vermediği teknoloji geri kazanımı dolayısıyla, bu işlemin faydası zararından çok daha büyüktür.
Bu modelin gelişmişi, gelecekte Türkiye'nin amiral gemisi olabilir. Bu imkanlar, geliştirilip, değerlendirilerek, ülkemize kazandırılmalıdır. Uçak gemisi güvertesinin yüzde 25 daha büyütülmesi ve boyunun uzatılması halinde bu mümkündür. Üç tarafı denizlerle çevrili vatanımızın savunmasında çok yararlı olacağı, gücümüze güç katacağı ortadır. Bu tarihi fırsatı değerlendirelim...