22 Kasım 2024 Cuma
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Milli Muharip Uçak ülkeye 6 bin mühendis kazandıracak

TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, 'Sadece MMU için 6 bin mühendise ihtiyacımız var. Türkiye'ye yalnız uçak kazandırmıyoruz, aynı zamanda insanlar kazandıracağız. Savaş uçağı tecrübesi olacak 6 bin mühendis... Şu anda dünyadan tek tek topluyoruz' diye konuştu.

Milli Muharip Uçak ülkeye 6 bin mühendis kazandıracak
A+ A-

Türkiye'nin F-35 programındaki ortaklığının ABD tarafından askıya alındığının açıklamasının ardından gözlerin çevrildiği beşinci nesil yerli Milli Muharip Uçak (MMU) için süreç hızlandı. TUSAŞ'ın yoğunlaştığı proje için 6 bin mühendis görev yapacak. Üretim ise F-35 için orta gövdenin üretildiği tesiste yapılacak. Projenin Faz-1 çalışması için 1.3 milyar dolar ayrıldığını söyleyen TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, "Yerli uçağın maliyeti F-35'ten az olacak" dedi.

'DÖNÜŞÜMÜZ YOK'

CNN Türk'te yayınlanan programa katılan Kotil, "ABD'nin F-35 kararı, benim de şirketimin de yükünü artırmıştır. Bizim dönüşümüz yok. F-35 benim gündemimde o kadar yok artık, benim gündemim Milli Muharip Uçak. Kesinlikle yapılmak zorunda. Zaten yapılmak zorundaydı, şimdi önemi biraz daha karelendi, küplendi" açıklamasını yaptı.

MÜHENDİSLERE ÇAĞRI

Kotil, "Şu an TUSAŞ'ta 4 bin mühendisimiz var. Mühendis sayımızı 10 bine çıkarmamız gerekiyor. Bu projeleri bitirmek için bizim gençlere ihtiyacımız var. Sadece MMU için 6 bin mühendise ihtiyacımız var" dedi. Kotil savunma sanayiine ilgi duyan genç mühendisleri TUSAŞ'a başvurmaya davet etti. Türkiye F-35'lere birçok parça üretirken TUSAŞ da uçağın en karmaşık yapısal bölümlerinden birisi olan orta gövdeyi ABD dışında üreten tek şirket konumunda bulunuyor.

ATAK'A UKRAYNA MOTORU

TUSAŞ Genel Müdürü Kotil, ABD'nin motor izni vermemesi gerekçesiyle Atak helikopterinin ihracatını gerçekleştiremediklerini söyledi. Kotil, Atak-2'nin motorları için Ukrayna ile sözleşme imzalandığını belirerek sorunu yeni Atak helikopterine Ukrayna motoru takarak aşacaklarını söyledi. Kotil, Kanada'nın İHA'lara uyguladığı ambargonun bir benzerini de elektronik harp özel görev uçakları için uyguladığını belirtti.

YILDA 100 ADET KAMİKAZE UÇAK

Prof. Dr. Kotil, 'Şimşek' hedef uçak sisteminin bir kamikaze uçağa dönüştürüldüğünü de açıkladı: "5 kilogram patlayıcı var üzerinde. İHA'dan atılınca yaklaşık 100-200 kilometre gidiyor. Yılda 100 adet üretebiliyoruz. Aksungur SİHA'ya 2 adet monte edilerek kullanılıyor."

Kotil, yüksek faydalı yük kapasiteli Aksungur İHA'dan ise 5 adet üretildiğini belirterek, "Yılsonuna kadar kuvvete teslim etmeyi planlıyoruz. Aksungur'un bir sonrası Göksungur olacak. Göksungur, Aksungur SİHA'dan atılabilecek süpersonik seyir hızına sahip bir İHA sistemi olacak" dedi.

HÜRKUŞ'UN İHRACATI BAŞLIYOR

Hafif taarruz uçağı Hürkuş için seri üretime geçildiğini söyleyen Temel Kotil, ihracat müjdesi verdi. Kotil, "Hürkuş'a yurt dışından talep var ama imzalamadan paylaşamayız. Kontrat imzalansın ondan sonra paylaşayım. 12 tane kadar yurt dışına göndereceğiz gibi gözüküyor" ifadelerini kullandı.

Kotil, TUSAŞ olarak temel hedeflerinin dünya havacılık ekosisteminde ilk 10'a girmek olduğunu söyledi.

TUSAŞ MMU milli muharip uçağı hürkuş temel kotil