24 Kasım 2024 Pazar
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Milyar dolarlık olmak için moda yetmez veri gerek

Ekonomi gazetecileriyle bir araya gelen Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, şirketin yeni büyüme stratejisini açıkladı.

Milyar dolarlık olmak için moda yetmez veri gerek
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

2023 yılında konsolide gelirlerini yüzde 91 oranında artışla 26 milyar 293 milyon liraya yükselten şirket “NEXT” dönemi ile milyar dolarlık şirket olma yolunda ilerleyeceğini ve dünyaca ünlü moda markaları ile birlikte şampiyonlar liginde yer almak olduğunu duyurdu.

Yavuz, Mavi NEXT stratejisinin temelini, “Mükemmellik tutkumuz, büyüme odaklılığımız, sürdürülebilir kültür ve ekosistemimiz” diyerek özetledi. Perakende başta olmak üzere çevrim içi, yeni lojistik sistemleri ve teknolojiye yatırım yapacaklarını, Kuzey Amerika ve Almanya öncelikli olmak üzere globalde yeni hedeflerini hayata geçireceklerini açıkladı.

‘PANDEMİ BİZE YARADI’

CEO Yavuz, “Pandemi Mavi’ye yaradı. Nasıl? Biz jean odaklı bir hazır-rahat giyim markasıyız. Pandemiyle beraber insanların rahat giyim alışkanlığı arttı. Bu da bize olan ilgiyi artırdı. Biz birkaç sene önce 20-22 milyon adet satış yaparken geçen yıl 53 milyon adedin üzerinde satış yaptık.” dedi.

Hazır giyim pazarının dinamizminin de devam ettiğini belirten Yavuz “Krediye, finansmana ulaşmanın zorlu olduğu günümüzde, kendi öz kaynaklarımızla geleceğe güvenle bakabiliyoruz.” diye konuştu.

PERAKENDEDE BÜYÜME HEDEFİ

Gelirlerinin yüzde 68’ini perakendeden elde etiklerini kaydeden Yavuz, “Geçen yıl perakendede toplam 175 bin metrekareye ulaştık. Perakende bizim en güçlü kasımız. Türkiye’de hazır giyim perakendesinin büyümeye devam edeceğini düşünüyor, yatırım kararlarımızı buna göre şekillendiriyoruz. 15 yeni mağaza açacak, mevcut mağazalarımızın 10’unu büyüteceğiz.” ifadelerini kullandı.

TEDARİKİN YÜZDE 86 YEREL

Toplam ürün kategorilerinde yüzde 86 yerel tedarik oranına sahip olan Mavi’nin jeanleri ise yüzde 100 Türk üreticilerden ifade eden Yavuz, “Mavi her zaman iş ortaklarıyla büyüyen bir şirket oldu. Türkiye’nin üretim gücü ve kalitesine güvenimiz sonsuz.” dedi.

Tekstil sektöründe artan maliyetler karşısında üretimi Mısır'a kaydıran şirketlerin hatırlatıldığı bir soruya ise Yavuz, “Benim gördüğüm önümüzdeki dönemde Türkiye’nin izleyeceği politika kur tarafından değil kredilerle üreticiyi desteklemek. Mısır’daki işçilik maliyeti 150 dolarken Türkiye’de 1000 dolar. Dolayısıyla hükümet bu farkı kurla kapatayım dese bu sefer de enflasyon sarmalından çıkamayacağız. Benim tahminim Mehmet Şimşek ve ekibi konuyu kurla değil ucuz kredi ya da diğer finansman destekleriyle çözecekler. Tekstil sektörü sesini duyurmak için uğraşıyor.” yanıtını verdi.

ekonomi Perakende Tekstil Enflasyon