24 Kasım 2024 Pazar
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Mısır ve Çin ‘elektrikli ray’da buluştu

Mısır’da yerli ve Çinli şirketlerin ortaklaşa yaptığı ilk elektrikli hafif raylı transit (LRT) sisteminin deneme sürüşü önceki gün yapıldı.

Mısır ve Çin ‘elektrikli ray’da buluştu
A+ A-

Mısır Cumhurbaşkanı Abdelfettah el-Sisi, açılış törenine Mısır Başbakanı Mustafa Mabdoli ve Çin’in Kahire Büyükelçisi Liao Liqiang ile birlikte katıldı. Cumhurbaşkanı el-Sisi, ilk seferi trenin içinden izledi.

Ağustos 2017’de Mısır Tüneller Milli Otoritesi ile Çin Trenyolu Mühendislik Şirketi ve AVIC Uluslararası Holding Şirketi’nin oluşturduğu konsorsiyum arasında imzalanan 1,24 milyar dolarlık anlaşmayla proje yürürlüğe konmuştu.

Mısır’ın ve Afrika’nın ilk elektrikli hafif raylı transit sistemi, Mısır’ın doğu ekonomik koridoru ve Kuşak Yol İnisiyatifi hattı açısından büyük önem taşıyor. İnşası tamamlanan tren hattı, Kahire’nin doğusunda kurulan Yeni Yönetim Merkezi (NAC) ile başka şehir ve bölgeler arasında bağlantıyı sağlıyor. Afrika’ya açılan ulaşım yolu, 5 milyon Mısırlıya da daha hızlı ve kolay bir ulaşım hizmeti vaat ediyor.

Mısır Ulaştırma Bakanı Kamil el-Vezir hattın ilk aşamada 22 tren ile çalışacağını ve günde 360 bin yolcu taşıyacağını duyurdu. Mısırlı Bakan birkaç safhadan oluşan 103 kilometrelik bir yol boyunca uzanan 19 istasyonu içerdiğini söyledi. Önceki gün tamamlanan birinci aşama 70 kilometrelik 12 istasyonuyla birlikte 7 köprü, 3 tünel, 2 alt istasyon ve 1 depo inşasını da kapsıyor. Projede toplam 20 Mısırlı ve 15 Çinli firma yer almış.

Çin’in Kahire Büyükelçisi Liao, projenin Çin tarafından finanse edildiğini, Çin teknoloji ve ekipmanının kullanıldığını ve Çinli ile Mısırlı girişimler tarafından ortaklaşa uygulandığını söyledi. Çinli girişimlerin, inşa ve bakım süreçlerine katkı sağlayan Mısırlı genç teknisyenlerin eğitimini de üstlendiğini belirtti.


’AMERİKA ÇİN’İ YENEMEZ’

Avustralya Savunma Bakanlığı’na bağlı Stratejik Politika ve İstihbarat Grubu’nun Başkan Yardımcılığını yapan savunma uzmanı Prof. Hugh White, Asia Times sitesi için bir makale kaleme aldı. White, “Avustralya’nın geleceğini, ABD’nin Doğu Asya’da üstünlük için Çin’le girişeceği bir savaştan zaferle çıkacağı bahsine yatırması hiçbir anlam taşımıyor. Çünkü basitçe, ABD’nin böyle bir savaşta zafer kazanma şansı son derece düşük.” ifadelerini kullanıyor.

Çin’in kıyılarında artan ABD devriyeleri ve gözetleme faaliyetlerine karşı daha caydırıcı ve aktif bir askeri çizgi izleyeceğini öngören White, Avustralya’nın buna karşılık vermek üzere askeri yığınağı arttırmasının “pahalı ve tehlikeli” olacağını söylüyor. Ne ABD’nin ne de Avustralya’nın Çin’le tam ölçekli bir savaşa dönüşebilecek bir çatışmaya girme riskini almayacağını kaydediyor. White, Avustralya’nın Güney Çin Denizi’nde yürüttüğü askeri devriye faaliyetlerinin ülkenin güvenliğine hiçbir doğrudan etkisi olmadığını söylüyor.

Mısır Çin elektrikli ray