Mobilyada ihracat yılı hedefi
Doğanlar Mobilya Grubu, bu seneyi ihracat yılı ilan etti. 2023’te yurtiçinde 623 ve yurt dışında 107 olmak üzere toplam 730 satış noktasına ulaşan Doğanlar, 2024’te de 80 yurtiçi, 25 yurtdışı satış noktasının daha açılmasını hedefliyor.
Doğanlar Mobilya Grubu, 2023 yılı değerlendirmesini ve 2024 yılı hedeflerini basın toplantısıyla kamuoyuyla paylaştı.
Doğanlar Mobilya Grubu Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Doğan, geçen yıl iyi bir büyüme ivmesi yakaladıklarını belirterek şöyle devam etti: “Bu başarıyı bu yıl ve önümüzdeki yıllarda daha da artırarak devam etmek arzusu içerisindeyiz. Son gücümüzle bu hedeflere varmak için çalışıyoruz. Yurtiçinde ve yurtdışında yeni satış kanalları açmaya da devam ettik. Her yıl olduğu gibi bu yıl da İstanbul Sanayi Odası - ISO 500, Capital 500, Fortune 500 şirketleri arasında yerimizi aldık. Geçen yıl başlatmış olduğumuz sürdürülebilirlik çalışmalarına bu yıl ivme kazandırdık. Sosyal, çevresel ve ekonomik olmak üzere üç başlıkta topladığımız çalışmalara büyük önem veriyoruz.”
YENİ HEDEFLER
2024 hedeflerini de Grup CEO’su Mustafa Karamemiş anlattı:
"Deprem, ekonomik zorluklar ve pandemi gibi zorluklara rağmen yılı başarılı bir şekilde kapatmaktan mutluluk duyuyoruz. 2023 yılında, 2022 yılına kıyasla %80 oranında büyüme elde ettik. 2024 yılında ise 2023’e göre yaklaşık %70 büyüme öngörüyoruz"
Karamemiş, 2023 yılında yurtiçinde 623 ve yurt dışında 107 olmak üzere toplam 730 satış noktasına ulaştıklarını belirterek konuşmasına devam etti: “Bu büyümeyi destekleyecek satış noktaları ile henüz bulunmadığımız lokasyonlarda mevcut satış noktalarımıza ek olarak yaklaşık 80 yurtiçi, 25 yurtdışı satış noktasını ailemize dahil etmeyi hedefliyoruz. Doğanlar Mobilya Grubu olarak, ihracatta güçlü bir büyüme trendi yakaladık. Bu büyüme, şirketin yurt dışı pazarlarda artan rekabet gücünün de bir göstergesi. Bugün 45 ülkeye ihracat yapıyoruz. Son dönemde Doğtaş markamız; Moldova, Özbekistan, Almanya, Pakistan, Libya ve Mauritius, Kelebek markamız Moskova ve Hollanda, Lova Yatak markamız da Azerbaycan ve Irak pazarında yerini aldı.”
Karamemiş, bu yıl da bütçenin yaklaşık %5'i ila %8'ini yatırımlara ayırmaya planlayacaklarını sözlerine ekledi.
‘HEDEF PAZARLAR ABD, AFRİKA, ORTADOĞU’
Karamemiş, 2024 yılının ihracat yılı olacağını belirterek, "Hedef pazarlarımız ABD, Afrika ve Ortadoğu" dedi. Karamemiş, son olarak borsada işlem gören bir şirket olarak temettü dağıtım politikalarını revize ettiklerini belirterek, "Ağustos ayı içerisinde Kar Dağıtım Politikamızı revize ettik. Kar dağıtımı konusunda Şirket'imizin ilgili yıldaki performansını, ekonomik şartları, yatırımları ve Şirket'in nakit akışını göz önüne alarak sermaye piyasası mevzuatı çerçevesinde hesaplanan dağıtılabilir dönem kârının asgari %40'ı pay sahiplerine dağıtılabileceği konusunda düzenleme yaptık" dedi.