23 Aralık 2024 Pazartesi
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Mutfakta matematik

Yolağzı köyünde öğrenciler, 4 işlemi meyvelerle, kesirleri pizza yaparak öğreniyorlar. Gercüş ilçesine bağlı köyde öğretmen Mert Arar, çocuklara matematiği sevdirmek için onlarla birlikte mutfağa girip kalıcı öğrenmelerini sağlıyor

Mutfakta matematik
A+ A-

Batman'ın Gercüş ilçesine bağlı Yolağzı köyündeki ortaokulda görevli matematik öğretmeni Mert Arar, öğrencilere sınıfta öğrettiği konuları okulun mutfağında uygulama yaptırarak pekiştiriyor.

Yolağzı Köyü Ortaokulunda 2 yıl önce göreve başlayan Arar, öğrencilere matematiği sevdirmek, dersi daha eğlenceli hale getirmek, matematiği soyut bir kavram olmaktan çıkarmak için sınıftaki dersin yanı sıra okulun mutfağında da uygulamalı eğitim veriyor.

Doğal sayılarda toplama, çıkarma, çarpma, bölme, üslü sayılar ve kesirler gibi konuları daha iyi kavramaları için derslerin ardından öğrencileri ile okuldaki mutfağın yolunu tutan Arar, onlarla pizza ve pasta hazırlıyor, meyvelerle konu anlatımı yapıyor.

UYGULAMALI EĞİTİM

Köy okulunda imkanları ölçüsünde uygulamalı eğitimlerle öğrenmeyi kalıcı hale getirmeye çalıştığını belirten Arar, "Elimizden geldiği kadar bazen okulun mutfağında, bazen köyün bir sokağında eğitim vermeye çalışıyoruz. Bu şekilde öğrencilerimiz matematiği seviyor, daha kalıcı öğrenmeler sağlanıyor" dedi.

Uygulamalı eğitimler sayesinde öğrencilerin bilgi seviyelerinde artış yaşandığını, matematiği daha çok sevdiklerini anlatan Arar, "Sonraki konuları öğrenmeye daha istekli oluyorlar. Öğrenme için en çok gerekenlerden biri de istek. Bu isteği de bu şekilde sağladığımız zaman çok kalıcı öğrenme oluyor" diye konuştu.

Öğrencilerin malzemeleri kesirlere uygun şekilde oransal olarak pizzaya eklediğini, pişen pizzayı da yine kesirlere göre dilimlediklerini anlatan Arar, kesirleri gerçek hayatta ne zaman kullanacaklarını bu şekilde uygulamalı olarak öğrendiklerini kaydetti.

5. sınıf öğrencisi Kübra Keskin, "Pizza yaparak kesirleri öğrendik. Pişen pizzaları afiyetle yedik" dedi.

Batman matematik MUTFAK gürcüş Yolağzı mert arar