23 Kasım 2024 Cumartesi
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Müzik Eğitimcileri Derneğinden MEB’e baraj çağrısı: Müzik eğitimi büyük darbe yedi

Müzik Eğitimcileri Derneği (MÜZED) Genel Başkanı Refik Saydam, özel yetenek sınavıyla öğrenci alan öğretmenlik programları için uygulanan 800 bin barajının kaldırılmasını talep etti. Açıklamada, söz konusu kural nedeniyle özel yetenek sınavlarına neredeyse hiç başvuru yapılmadığı belirtildi.

Müzik Eğitimcileri Derneğinden MEB’e baraj çağrısı: Müzik eğitimi büyük darbe yedi
A+ A-
KÜLTÜR SANAT SERVİSİ

Müzik Eğitimcileri Derneği (MÜZED) 2020 yılında Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK)’nun aldığı kararla yürürlüğe giren “Adayların, YKS’de özel yetenek sınavıyla öğrenci alan öğretmenlik programlarına başvuru yapabilmeleri için TYT'de en düşük 800 bininci başarı sırasına sahip olmaları gerekmektedir.” kuralının kaldırılması için Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığına, Millî Eğitim Bakanı’na ve Bakanlığın ilgili bölümlerine üç ayrı dilekçe verdi.

Müzik Eğitimcileri Derneğinden MEB’e baraj çağrısı: Müzik eğitimi büyük darbe yedi - Resim : 1

ÖZEL YETENEK SINAVLARINA BAŞVURU YAPILMIYOR

MÜZED Genel Başkanı Refik Saydam açıklamasında, YÖK’ün 800 bin baraj uygulamasının Eğitim Fakültelerinin özel yetenek sınavıyla öğrenci alan bölümlerine zarar verdiğini belirtti. Açıklamada ayrıca söz konusu kuralın Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalları’nı kapanma riskiyle karşı karşıya kaldığı vurgulandı. Özel yetenek sınavlarına neredeyse hiç başvuru yapılmadığının altı çizildi:

Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalları özel yetenek sınavlarına ilk 800 bin barajı nedeniyle özellikle Anadolu’muzun değişik kentlerinde başvurular yüzde seksen ile yüzde yüz arasında azalmış; bu kurumların birkaçı kapanarak eğitimci kadrosu en yakın GSF’ye aktarılmış; çok önemli bir bölümü açtıkları kontenjan kadar aday bulamayınca sürekli kontenjan azaltması yönüne gitmiş ve kapanmanın eşiğine gelmiştir. Merkezî ve köklü konumda olan birkaç Müzik Eğitimi Anabilim Dalı da kontenjanlarını ancak doldurabilirken bu kurumlara bile başvurular yüzde seksene varan oranlarda azalmış; öğrenci alımları, oldukça sınırlı sayıdaki adaylar arasından yapılabilmiştir.

MÜZİK EĞİTİMİ ANA BİLİM DALLARI BÜYÜK DARBE YEDİ

Saydam açıklamasında baraj uygulamasının niteliksel ve niceliksel başarı düzeyinin büyük darbe yemesine yol açtığı, veli ve öğrencilerin infial halinde olduğunu ifade etti:

Öğretmenlik mesleğinin ve eğitim sisteminin niteliğini yükseltmek amacıyla iyi niyetlerle 2020’de uygulamaya konulan YKS/TYT’de ilk 800 bin kişi içinde olabilme baraj uygulaması, eğitim fakültelerinin özel yetenek sınavıyla öğrenci alan bölümlerine zarar vermiş; niteliksel ve niceliksel başarı düzeyinin büyük darbe yemesine yol açmıştır. Eğitim Fakültelerimizin Müzik Eğitimi Anabilim Dalları ve yetenek sınavıyla öğrenci alan diğer öğretmenlik bölümleri, öğrenciler, veliler, infial hâlindedir. Eğitimciler, yöneticiler, sorumluluk sahibi herkes ilk 800 bin barajı nedeniyle eğitim fakültelerinin ilgili bölümlerine başvuran öğrenci profilinde de büyük bir düşüş olduğunu vurgulamakta; kurumlara müzik/sanat alanında yetenekli, iyi yetişmiş adayların pek gelmediğini; başka bir mesleği seçerek yaşı öğrencilik dönemi açısından ilerlemiş adaylarla karşılaştıklarını belirtmektedir.

BAKANLIĞA ÇAĞRI: BU HATAYI DÜZELTİN

Güzel Sanat Lisesi öğrencilerinin yaklaşık onda birinin 800 bin barajını yakalayabildiği belirten Saydam, öğrencilerin Müzik Eğitimi Anabilim Dalı yerine Güzel Sanatlar Fakültesini tercih ettiğini ve formasyon alarak eğitimci olmayı amaçladığını kaydetti. Müzik öğretmenliğinin ana kaynağının Kasım 1924’te açılan Musıkî Muallim Mektebinden bu yana Eğitim Enstitüsü/Fakültesi Müzik Bölümleri/Ana Bilim Dalları olduğu hatırlatan Saydam MEB’i bu hatayı düzeltmeye davet etti:

Durum vahimdir. Millî Eğitim Bakanlığımızı ve Yükseköğretim Kurulumuzu 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 43. Maddesi uyarınca işbirliği yaparak bu hatalı uygulamayı bu kayıt döneminden itibaren düzeltmeye; Eğitim Fakültelerimizin özel yetenek sınavıyla öğrenci alan bölümlerine başvuruda YKS/TYT’de istenen ilk 800 bin aday arasında olma barajına son vermeye; Darülmuallimin kuruluşunun 176.; Musıkî Muallim Mektebinin kuruluşunun 100. yılında Eğitim Fakültelerimizin bu bölümlerinin kapanmasının önüne geçmeye çağırıyor; göreve davet ediyoruz.
Müzik Milli Eğitim Bakanlığı YÖK Eğitim