22 Kasım 2024 Cuma
İstanbul 17°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Nakliye fiyatları 4 kat arttı

Çin’den Türkiye’ye nakliye fiyatlarının 4 kattan fazla arttığı, küresel salgın öncesinde 2 bin lira olan konteyner taşıma ücretinin 9 bin dolara yükseldiği bildirildi.

Nakliye fiyatları 4 kat arttı
A+ A-
AYDINLIK / ANKARA

Çin’den yapılan ithalatta deniz yoluyla yapılan nakliyede fiyatların çok arttığı, bunun maliyetleri de yükselttiği belirtildi. Koronavirüs salgını öncesinde Çin’den yapılan ithalatların çoğunun Türkiye teslimi olduğunu belirten sanayiciler, salgın sonrasında teslimatların çoğunun Çin’de yapıldığını vurguladılar. Geçen yılın ocak ayında deniz yoluyla bir konteynerin Türkiye’ye gelişi için 2 bin dolar ödediklerini hatırlatan sanayici Mehmet Karalı, şunları söyledi: “Bu rakam koronavirüs salgını ile birlikte yükselmeye başladı. Önce 3 bin dolara, kısa süre sonra 5 bin dolara, eylül ayında 7 bin dolara çıktı. Aralık ayı için 9 bin dolar ödemeye başladık. Bir yılda 4 kattan fazla arttı. Bu işin daha nereye kadar çıkacağını tahmin edemiyoruz. Düşünün bir ton elyaf bin dolar. Bir konteyner 20 ton alır. İçindeki yük 20 bin dolar. Bunun için 9 bin dolar taşıma gideri verirsek içindekinin fiyatı yaklaşık yüzde 50 artıyor. Bu da maliyetimizi aynı oranda artırıyor.” Nakliye fiyatlarındaki artışın nedenini tam bilemediklerini vurgulayan bir başka sanayici N. Kırcı da “Artık eskisi gibi ithal ürünlerini kolayca taşıyamaz olduk. Ekonomik kriz nedeniyle stoklu da çalışamadığımız için ciddi sorunlar yaşamaya başladık. İthal ettiğimiz yarı mamül mallar gelmeyince üretimde de zorlanmaya başladık. Devletin konuya el atması lazım. Bu sadece benim değil, bütün sanayicilerin sorunu” diye konuştu.

İthalat ekonomi Faiz